Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Så du kan inte förklara varför du dels tror att gaser inte har en tyngd och dels varför du tror att ingenting (vakuum) skulle kunna suga bort atmosfären?
Sammanfattningsvis så kan vi väl säga så här: Du har inte lyckats förklara varför det är osannolikt att atmosfären stannar kvar på klotet.
Det fanns ju inte så mycket substans bakom att du tycker det är problematiskt med atmosfär, mest tomma ord faktiskt.
Ska vi ta nästa punkt du tycker är problematisk eller vill du fortsätta prata om sugande vakuum och alternativa teorier till gravitation?
Att du fortsätter att byta ämne och undvika att bemöta min enkla invändning mot den, i ditt tycke, perfekta vetenskapen, och ändå har mage att gå på som en nedlåtande och hånfull mobbare. Det gör att jag tycker våran "konversation" börjar bli rätt kul faktiskt.
Fast jag redan har pekat ut ditt tramsiga troll- och mobbarbeteende i varenda litet replikskifte med dig.
Och just nu så fortsätter du alltså att dansa undan från mitt simpla påstående, nämligen att vetenskapen aldrig har demonstrerat att klot i vakuum ändå kan hålla sig med en gasatmosfär.
Annars borde det har varit lätt för dig, som "vetenskapsexpert" att förklara för mig varför min invändning är felaktig.
Jag är ingen vetenskapsexpert själv, men jag är tillräckligt allmänbildad för att genomskåda ditt fejk. Men du verkar ju trivas som fisken i vattnet med den här "konversationen" så "knock yourself out" eller vad man skall säga.
Vi kan väl säga så här också, att jag som icke anhängare av vetenskapen måste inte alls kunna förklara i detalj varför jag "köper" ett vetenskapligt rön eller inte.
För bevisbördan är i själva verket exakt den omvända. Jag behöver bara kunna peka ut svagheter i det vetenskapliga narrativet, och sen är det upp till naturvetenskapen att lappa ihop dom svagheterna.
Det här som alla ni mobbare i denna tråd brukar hävda, typ att naturvetenskapen är "perfekt", det låter mer som ett religiöst troende om jag skall vara ärlig.
Hade ni varit såna sanna vetenskapsanhängare som ni påstår er vara, så hade ni inte gjort annat än att diskutera var gränserna gränserna går, mellan vad som är hypoteser och vad som faktiskt går att demonstrera med repeterbara experiment.
Men nu efter dagens och gårdagens meningslösa kommentarer från diverse vetenskapsrunkare, så tycker jag att ni har demonstrerat att ni egentligen inte har ett piss att komma med.
Förutom hån och mobbing.
Men jag önskar samtliga en fin dag ändå