Citat:
Ursprungligen postat av
Gehrman
Som jag försökte få fram tidigare. Vänd på frågan: Kan du lista några samhällsproblem som inte beror på okontrollerad invandring, alt. saker som blivit bättre i Sverige de senaste 20-30 åren p.g.a hög invandring?
Det finns gott om problem som har andra orsaker än invandring: en åldrande befolkning, psykisk ohälsa, lågt barnafödande, bostadsbrist, ineffektiv offentlig förvaltning, höga elpriser, global inflation, låg produktivitetstillväxt och en kvävd sjukvård.
Samtidigt finns det områden där invandring bidragit positivt. Sjukvård, äldreomsorg, kollektivtrafik och många teknikföretag är beroende av arbetskraft med utländsk bakgrund.
Men dessa exempel spelar ingen roll för att någon våldtagit, kört i diket, fuskat med arbetsvisum då det negativa (alltså minoriteten i den urvalsgruppen) väger över det positiva. Eller hur? Är det vad du kommer skriva?
Du tror alltså att gängkrig och kriminalitet är de enda problem Sverige har och haft de senaste 10-20 åren? Allt annat ska bortprioriteras bara? Du behöver läsa på lite minsann

De kan få skjuta hur mycket de vill. Det kommer
aldrig påverka varken mig eller min familj. Det som påverkar är vad regeringen väljer att lägga fokus på, och det är helt fel saker i dagsläget.
Jag har hellre ett Sverige som detta än exempelvis ett Tyskland där man inte törs gå ut på gatorna i Berlin för man inte vet när nästa terrordåd kommer ske.