2026-08-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Det här skulle Dan och Magnus kunna använda som argument när de avslutar nuvarande linje och kommer med något nytt projekt som de vill att folk ska stödja, precis som man startade DFS med hänvisning till att nationalister har varit naiva, gått fel väg, trott på parlamentarism: De har misslyckats, det här med att bygga från grunden och köpa tillbaka landet bit för bit visade sig vara fel taktik, så därför tar de nu helt nya tag och ägnar sig helt åt "metapolitiskt" arbete...vilket visserligen redan verkar vara en realitet även om de inte går ut med det i klara verba.

Citat:
Visst, en viss etablering har skett, särskilt av enskilda personer, men det svåraste tycks vara att få hela familjer att flytta dit.

De enskilda personerna är Conrad/Danel Frändelöv (vad gör han nuförtiden?) och Björn Björkqvist. Conrad tröttnade på drängandet till slut och det skar sig med Björn. Pengar, kärringar, en massa drama. Bankande på dörren. Gap och skrik.

Men Björn bor kvar!
Citera
2026-08-06, 19:12
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Nu finns årsredovisningen för 2025 för Dan & Magnus bolag JWMS AB: https://www.allabolag.se/bokslut/jwms-ab/stockholm/ljudproduktion-musikproduktion/2KIIPVMI5YFXG. Man kan läsa att bolaget under år 2025 fått "Byggnader och mark" till ett värde av 1 miljon kronor.

Underbart.
Citera
2026-08-06, 20:12
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
De enskilda personerna är Conrad/Danel Frändelöv (vad gör han nuförtiden?) och Björn Björkqvist. Conrad tröttnade på drängandet till slut och det skar sig med Björn. Pengar, kärringar, en massa drama. Bankande på dörren. Gap och skrik.

Men Björn bor kvar!

Conrad har bytt efternamn och lever ett vanligt liv i sin hemstad och arbetar. Han kommer nog aldrig tillbaka.
Citera
2026-08-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Conrad har bytt efternamn och lever ett vanligt liv i sin hemstad och arbetar. Han kommer nog aldrig tillbaka.

Vet du om han har några särskilda politiska sympatier idag?

Minns hur denne halvfigur ansågs som oerhört betydelsefull och eftertraktad av nationalister när det begav sig, efter en tid av donationer och rampljus försvann han och de som suktade efter honom vill inte erkänna att så var fallet.
Citera
2026-08-07, 18:08
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Vet du om han har några särskilda politiska sympatier idag?

Minns hur denne halvfigur ansågs som oerhört betydelsefull och eftertraktad av nationalister när det begav sig, efter en tid av donationer och rampljus försvann han och de som suktade efter honom vill inte erkänna att så var fallet.

Tyvärr så vet jag inte mycket mer än så. Jag kan tänka mig att han har samma politiska sympatier som innan men att han inte har någon större lust att engagera sig i den dysfunktionella nationella oppositionen igen med domänhajar, narcissister och andra galningar.

Personligen så tyckte jag om Conrad. Han hade en trevlig persona och var en gemytlig radioröst - han hade talang för radio och podcasts som en naturlig snackare. Inte så kunnig alltid, men alltid ett trevligt inslag i den alternativa poddscenen bland dissidenter. Ingrid Carlqvist, den galna narcissistkärringen, trodde naturligtvis att det var hon själv som var storheten i Ingrid & Conrad, men det var precis helt tvärtom. Den skånska kossan brydde sig väldigt få om. Vilket bevisats nu efteråt när hon sänder Ingrid & Maria som ingen vill lyssna på eller prata om.

Jag tror att Conrad skulle kunna göra en comeback i nationella poddsammanhang om han vill det. Men det måste vara hans eget projekt så han kan styra hur han vill ha det till 100% och hålla domänhajar på ett betydande avstånd.
Senast redigerad av -Hengpung- 2026-08-07 kl. 18:28.
Citera
2026-08-07, 18:21
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Tyvärr så vet jag inte mycket mer än så. Jag kan tänka mig att han har samma politiska synpatier som innan men att han inte har någon större lust att engagera sig i den dysfunktionella nationella oppositionen igen med domänhajar, narcissister och andra galningar.

Personligen så tyckte jag om Conrad. Han hade en trevlig persona och var en gemytlig radioröst - han hade talang för radio och podcasts som en naturlig snackare. Inte så kunnig alltid, men alltid ett trevligt inslag i den alternativa poddscenen bland dissidenter. Ingrid Carlqvist, den galna narcissistkärringen, trodde naturligtvis att det var hon själv som var storheten i Ingrid & Conrad, men det var precis helt tvärtom. Den skånska kossan brydde sig väldigt få om. Vilket bevisats nu efteråt när hon sänder Ingrid & Maria som ingen vill lyssna på eller prata om.

Jag tror att Conrad skulle kunna göra en comeback i nationella poddsammanhang om han vill det. Men det måste vara hans eget projekt så han kan styra hur han vill ha det till 100% och hålla domänhajar på ett betydande avstånd.

Så Conrad och Daniel Frandelöv är samma person? Jag lyssnade lite på Ingrid och Conrad när det begav sig, men jag tycker Ingrid och Maria är bättre.
Citera
2026-08-07, 18:27
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Så Conrad och Daniel Frandelöv är samma person? Jag lyssnade lite på Ingrid och Conrad när det begav sig, men jag tycker Ingrid och Maria är bättre.

Det stämmer. Det förvånar mig heller inte det minsta att du uppskattar den kontrajihadistkossan. Åker hon fortfarande på sina årliga prostitutionsresor till Marocko?
Citera
2026-08-07, 21:36
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det stämmer. Det förvånar mig heller inte det minsta att du uppskattar den kontrajihadistkossan. Åker hon fortfarande på sina årliga prostitutionsresor till Marocko?

Det vet jag inte, men hon påstår bland annat att hon inte tror på opinionundersökningar och att därför så kommer Tidö att bli omvalda.
Citera
2026-08-10, 23:18
Medlem
Är Magnus halvspanjor eller är det något slags skämt?
Citera
2026-08-11, 14:36
Medlem
gotets avatar
Dan Eriksson och Magnus Söderman äger fastigheter och mark för över en miljon kronor redan. De har fått dessa pengar från svenska nationella. De älskar att skinna dessa och överta deras tillgångar och resurser. Dan Eriksson och Magnus Söderman driver ett transferiat där de konstant sysslar med att flytta tillgångar från svenska nationalister till sig själva. De har blivit oerhört rika på detta och de utnyttjar även nationella som gratis arbetskraft. Fy fan för vårdkasen! Vilket bedrägeri!
Citera
2026-08-12, 08:36
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
Dan Eriksson och Magnus Söderman äger fastigheter och mark för över en miljon kronor redan. De har fått dessa pengar från svenska nationella. De älskar att skinna dessa och överta deras tillgångar och resurser. Dan Eriksson och Magnus Söderman driver ett transferiat där de konstant sysslar med att flytta tillgångar från svenska nationalister till sig själva. De har blivit oerhört rika på detta och de utnyttjar även nationella som gratis arbetskraft. Fy fan för vårdkasen! Vilket bedrägeri!

Eller så finns det tillräckligt många som tycker att det är värt en hundring i månaden för att dan & Magnus ska kunna jobba heltid med detta? Underhållande poddar, svenskarnas hus med evenemang osv.

Angående Conrad/Daniel Frändelöv tycker jag hans stora förtjänst var relationsbyggandet. Väldigt få av de gäster han hade regelbundet i radion och som sommarpratare finns kvar i Vårdkasen, det är väldigt synd då det var många bra figurer (och många dårar)
Citera
2026-08-13, 22:05
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Eller så finns det tillräckligt många som tycker att det är värt en hundring i månaden för att dan & Magnus ska kunna jobba heltid med detta? Underhållande poddar, svenskarnas hus med evenemang osv.

Angående Conrad/Daniel Frändelöv tycker jag hans stora förtjänst var relationsbyggandet. Väldigt få av de gäster han hade regelbundet i radion och som sommarpratare finns kvar i Vårdkasen, det är väldigt synd då det var många bra figurer (och många dårar)
De startade ju DFS som en medlemsägd ideell förening. Samlade ihop pengar för att tillsammans köpa och äga ett hus. Så det var på premissen att medlemmarna gör det tillsammans inom sin gemensamma förening.

Men hur kommer det sig att huset nu är på balansräkningen i Dans & Magnus aktiebolag nu?

Oschysst mot de som har donerat pengar. Man hade kanske inte varit lika givmild med donationerna och husfonden ifall man visste att ägandet bara var temporärt och det inom några år skulle doneras till Dan & Magnus till deras privata aktiebolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in