Citat:
Ursprungligen postat av
Bulbasaur400
Alltså, måste säga - sjukt bra teoretiserat. Känns absolut på alla sätt som en rimlig händelsekedja. Underbyggd av det vi vet i tråden.
Det jag ställer mig lite frågande till är TNs ”krav” om giftemål, att flytta ihop etc. Jag gillar din teori, och ja, på nåt sätt var dom förmodligen på olika nivåer i relationen. Skulle luta mer åt att hon tappat känslor, festen kan fortfarande ha ungefär ditt beskrivna motiv. Men jag tror snarare att han var nöjd som det var, men att hon ville lämna relationen. Det känns som det har mer sprängstoff att göra slut än att inte vilja ta samma steg framåt som han.
Sen har jag svårt att släppa att inte samägandet av huset med ex inte skulle ha varit föremål för het diskussion. Speciellt om TN skulle ha narcissistiska/kontrollerande/svartsjuka drag vilket känns möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
popll
Ett troligt scenario
Särskilt narcissismen och jobbet som är skakigt
Tack ska ni ha! Ja, skulle så klart kunna vara han som är nöjd och hon som vill lämna. Om han har narcissistiska drag så kan han ju känt att han skulle tappa ansiktet av att bli av med allt som hon hade (och som fick honom att se bra ut).
Kan ju också vara en kombination? Tror kärnan är att det finns en ”känslighet" i honom för vad omvärlden tycker och tänker om honom oavsett om det handlar om att han skulle bli av med henne eller att han har mindervärdeskomplex och inte känner att han passar in i hennes liv.
Men tror som sagt också att detta med huset varit känsligt. Om man är väldigt mån om vad andra tycker så går man nog och funderar på vad andra tänker om det. ”Ser jag ut som en cuck om jag går med på att min tjej äger ett hus med sitt ex?"
Citat:
Ursprungligen postat av
Anillen
Mitt ex har ”diagnosen” narcissistisk personlighetsstörning från en psykolog, han är 189 cm…
Någon måste vara undantaget