2026-08-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Nån som vet nåt om Thompas ex, den han har barn med?

Fortfarande väldigt lite info om mördaren himself också.
Omgift 2023 M*a K P*rss*n
Citera
2026-08-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ja, rimliga teorier. Någon hade sett dom tillsammans där måndag 3/8. Hon hittades runt kl 16, tisdag 4/8. Ambulans var där 16.30. Så ja, hon har ju dött max nåt dygn innan. Men så sjukt frustrerande och svårt att veta.

Som du säger, kan ha varit en kvällsfylla på måndagen. Barnet har planerat att åka dit men får inte tag i sin mamma, anar oråd och sticker dit tidigare än vad dom hade bestämt. Thompa var inte beredd på det och får panik men anser sig inte hinna därifrån innan de kommer. Gömmer sig för att vänta ut läget.

Men säg att hon dog på måndagkvällen, då hade ju Thompa haft gott om tid att sticka därifrån. Det får mig att tro att mordet skedde på tisdagen, i ganska nära anslutning till att hon hittades. Men är det då inte lite slumpmässigt att barnet kommer ut dit ganska nära i tid? Dom kanske brukar vara där jätteofta, vad vet jag, men det finns ju ett mått av slump då. Skulle BO eventuellt ha kunnat skicka nåt kryptiskt ”larm” till sitt barn som gjort denne orolig? Kanske något så enkelt som att ”Thompa slog mig”. Thompa får spelet, hugger ihjäl henne, och då är barnet redan på väg.

Vilda spekulationer, men själva motivet och genomförandet är ju sjukt intressant och svårnavigerat.

Lider också med barnen. Fruktansvärt. Unga vuxna.

Jag delar exakt dessa spekulationer - någonstans har jag fått med mig att hennes barn hade sökt honom utan framgång när hon hittades och på så sätt riktades misstankarna mot honom. Men det kan ju ha varit en stormig relation (eller det var ju uppenbarligen det med tanke på utfallet) och de var oroliga sedan tidigare och så fort hon inte svarade så åkte de dit. Lägg till att han säkert kunnat se meddelanden och samtal på hennes mobil under denna period och till slut flytt hals över huvud när de var bakom knuten..? Patetisk man i mina ögon: även om det kan ha varit panik osv så borde man i den hyfsat aktsamma ålder han är i vara tillräckligt rationell för att ’vakna upp’ och inte simma iväg så att säga…
Citera
2026-08-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Omgift 2023 M*a K P*rss*n

Såg den profilen, fick inte ihop det med adresser etc. Men du är 100?
Citera
2026-08-06, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
För klarhets skull. Den mördade kvinnan bodde tydligen med en man (sin man) på Sollenkroka ö. Men mördas av sin pojkvän på grannön. Det antyder att det festats en del på öarna och att tycke uppstått mellan kvinnan och den misstänkte mannen på den andra ön. Efter att osämja uppstått slår han ihjäl henne. Är det rätt beskrivet?

Nej.
Citera
2026-08-06, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Jag delar exakt dessa spekulationer - någonstans har jag fått med mig att hennes barn hade sökt honom utan framgång när hon hittades och på så sätt riktades misstankarna mot honom. Men det kan ju ha varit en stormig relation (eller det var ju uppenbarligen det med tanke på utfallet) och de var oroliga sedan tidigare och så fort hon inte svarade så åkte de dit. Lägg till att han säkert kunnat se meddelanden och samtal på hennes mobil under denna period och till slut flytt hals över huvud när de var bakom knuten..? Patetisk man i mina ögon: även om det kan ha varit panik osv så borde man i den hyfsat aktsamma ålder han är i vara tillräckligt rationell för att ’vakna upp’ och inte simma iväg så att säga…

Yes, jag är förstummad över hur han har agerat efteråt.

Tanke som slog mig. Kan han ha huggit ihjäl henne på tisdagen, stannar kvar för att invänta natten då han har tänkt ta med liket ut på Östersjön för att dumpa det. Hennes barn har sedan kommit till platsen på tisdagen (efter att BO slagit larm ”hemligt”, när situationen med MGM höll på att eskalera i huset). MGM blir förvånad att barnet kommer, men upptäcker att nåt är på g eftersom de försöker kontakta honom. Han vågar inte stanna kvar i huset men gömmer sig kvar på ön. Han hoppas hitta en lucka för att hämta liket och sen dumpa det. Spärras av direkt, och sen kan han inte ta sig därifrån.
Citera
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Alltså, måste säga - sjukt bra teoretiserat. Känns absolut på alla sätt som en rimlig händelsekedja. Underbyggd av det vi vet i tråden.

Det jag ställer mig lite frågande till är TNs ”krav” om giftemål, att flytta ihop etc. Jag gillar din teori, och ja, på nåt sätt var dom förmodligen på olika nivåer i relationen. Skulle luta mer åt att hon tappat känslor, festen kan fortfarande ha ungefär ditt beskrivna motiv. Men jag tror snarare att han var nöjd som det var, men att hon ville lämna relationen. Det känns som det har mer sprängstoff att göra slut än att inte vilja ta samma steg framåt som han.

Sen har jag svårt att släppa att inte samägandet av huset med ex inte skulle ha varit föremål för het diskussion. Speciellt om TN skulle ha narcissistiska/kontrollerande/svartsjuka drag vilket känns möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ett troligt scenario
Särskilt narcissismen och jobbet som är skakigt

Tack ska ni ha! Ja, skulle så klart kunna vara han som är nöjd och hon som vill lämna. Om han har narcissistiska drag så kan han ju känt att han skulle tappa ansiktet av att bli av med allt som hon hade (och som fick honom att se bra ut).
Kan ju också vara en kombination? Tror kärnan är att det finns en ”känslighet" i honom för vad omvärlden tycker och tänker om honom oavsett om det handlar om att han skulle bli av med henne eller att han har mindervärdeskomplex och inte känner att han passar in i hennes liv.

Men tror som sagt också att detta med huset varit känsligt. Om man är väldigt mån om vad andra tycker så går man nog och funderar på vad andra tänker om det. ”Ser jag ut som en cuck om jag går med på att min tjej äger ett hus med sitt ex?"

Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Mitt ex har ”diagnosen” narcissistisk personlighetsstörning från en psykolog, han är 189 cm…

Någon måste vara undantaget
Citera
Medlem
Citat:
Såg den profilen, fick inte ihop det med adresser etc. Men du är 100?
Hon har även barnen som vänner
Citera
2026-08-06, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Hon har även barnen som vänner

Ja, det såg jag - så jag hittade personen. Men kom sen inte vidare till någon information som kunde bekräfta det så det var därför jag fråga om du var 100/kunnat bekräfta det.
Citera
2026-08-06, 21:06
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spector-583
Briljant tänkt
Mer ett försök att få mer info var JEB kunde befunnit sig. Hemma med familj, jobb eller annat då han inte kunde vara GM eftersom han var för långt bort.

Fick inget svar på min "gissning" = mitt påstående.
Citera
2026-08-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ja, det såg jag - så jag hittade personen. Men kom sen inte vidare till någon information som kunde bekräfta det så det var därför jag fråga om du var 100/kunnat bekräfta det.
2 av dom är skrivna hos mgm nej inte hundra men 99
Citera
2026-08-06, 21:09
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
En tanke - hur ”snabbt” tar man sig dit? Tänker på barnet/barn med sällskap som hittade henne. Var det en planerad ankomst? Eller blev dom ditkallade då tumult började uppstå med ett ”sms under bordet”?

Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Kan ju ha haft daglig kontakt. inget svar då drar dom till ön o kikar!

Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Då borde dom ju misstänka att nåt är fel. Visste dom om att han var farlig?

Med ÅÅ och normala är daglig kontakt digitalt väntat.
Med TN kanske det var annat just då. Vem fan meddelar sig idag på en kalender i hemmet?
Bland annat genomfördes en insats på mannens hemadress i centrala Stockholm. Där hittades bland annat en kalender där det stod att mannen skulle befinna sig ”på landet” för tillfället, enligt samma uppgifter.
Jag tycker media ska intervjua hans ex och höra med henne. Det har gått tre år och TN kan förändrats sedan dess men det är ovanligt att så sker plötsligt.

ÅÅ barn försökte få kontakt med TN efter att ha hitta sin mamma, så det var möjligt att nå han. När han ville bli nådd vill säga.
Citera
2026-08-06, 21:11
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Yes, jag är förstummad över hur han har agerat efteråt.

Tanke som slog mig. Kan han ha huggit ihjäl henne på tisdagen, stannar kvar för att invänta natten då han har tänkt ta med liket ut på Östersjön för att dumpa det. Hennes barn har sedan kommit till platsen på tisdagen (efter att BO slagit larm ”hemligt”, när situationen med MGM höll på att eskalera i huset). MGM blir förvånad att barnet kommer, men upptäcker att nåt är på g eftersom de försöker kontakta honom. Han vågar inte stanna kvar i huset men gömmer sig kvar på ön. Han hoppas hitta en lucka för att hämta liket och sen dumpa det. Spärras av direkt, och sen kan han inte ta sig därifrån.

Jag blir inte klok på om hon levde när dom kom fram och hittade henne eller inte. Så här skriver TV4-nyheterna i en artikel idag.

Citat:
På tisdagen larmades polisen till en ö i Värmdö kommun. En kvinna i 50-årsåldern hittades skadad i en bostad och polisen inledde omedelbart en omfattande insats med helikoptrar, sjöpolis och patruller. Kvinnans liv gick inte att rädda. Händelsen utreds som mord.

https://www.tv4.se/artikel/tH3Zzrnb0XtKqjPJqXer4/man-gripen-foer-skaergardsmord

Så här skrev dom i tisdags.

Citat:
"En kvinna har hittats död i Stockholms skärgård, uppger polisen. Händelsen utreds som mord.
Ingen person har gripits, uppger polisen på onsdagsmorgonen."

"Strax innan klockan elva på kvällen kunde polisen meddela att en kvinna har hittats död. Polisen har genomfört ett stort antal utredningsåtgärder på brottsplatsen för att ta reda på hur kvinnan har dött. Omständigheterna kring kvinnans död uppges vara oklara och därför har en förundersökning om mord inletts.”

https://www.tv4.se/artikel/1yxdzsA1jBQ7Ys0Ea7JMel/uppgifter-kvinna-hittad-med-knivskador-i-skaergarden

Är det slarv i rapporteringen av dom eller har de fått veta nu senare att hon levde när ambulans kom dit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in