2026-08-06, 12:52
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Klart folk blev sjuka. Nytt okänt virus och vetenskapen samt myndigheter stod handfallna initialt.

Men att USA blev världens sjukaste land har du kopierat från lögnare RFKjr nyss i intervjun efter utfrågningen av Fauci.

Hur många lögner hann han med på mindre än 20 minuter?
Tror jag hittills beskrivit ett tiotal. Det kan vara fler.
Report: U.S. healthcare system ranks last among wealthy nations

People in the United States die the earliest and live the sickest lives out of 10 developed countries, even though the United States spends the most on healthcare, according to the annual report by healthcare think-tank The Commonwealth Fund.

Australia, the Netherlands and Britain rank highest out of the 10 countries included in Mirror, Mirror 2024: A Portrait of the Failing U.S. Health System.

"While other nations have successfully met their populations' health needs, the U.S. health system continues to lag significantly," said Reginald Williams II, vice president of international health policy and practice innovations with The Commonwealth Fund.

Förlåt, jag skulle skrivit den utvecklade världen.

Det här är jätteusla resultat och Fauci är skyldig till det hör. Han står för mycket av den korruptionen som orsakat detta, vilket kom till sin kulm vid Covid och labbläckan.

Jag tror ärligt talat att det kan räknas som mord, bortom Covid då.
Citera
2026-08-06, 12:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Report: U.S. healthcare system ranks last among wealthy nations

People in the United States die the earliest and live the sickest lives out of 10 developed countries, even though the United States spends the most on healthcare, according to the annual report by healthcare think-tank The Commonwealth Fund.

Australia, the Netherlands and Britain rank highest out of the 10 countries included in Mirror, Mirror 2024: A Portrait of the Failing U.S. Health System.

"While other nations have successfully met their populations' health needs, the U.S. health system continues to lag significantly," said Reginald Williams II, vice president of international health policy and practice innovations with The Commonwealth Fund.

Förlåt, jag skulle skrivit den utvecklade världen.

Det här är jätteusla resultat och Fauci är skyldig till det hör. Han står för mycket av den korruptionen som orsakat detta, vilket kom till sin kulm vid Covid och labbläckan.

Jag tror ärligt talat att det kan räknas som mord, bortom Covid då.
Alldeles nyligen ljög den som lämnade över anteckningarna till Rand Paul att dödligheten var störst i världen i USA.

Det vill säga RFKjr.

Du har redan försökt föra de lögnerna vidare - eftersom du oreserverat köper saker som kommer ur munnen på honom och sen kopierar.
Citera
2026-08-06, 12:58
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Alldeles nyligen ljög den som lämnade över anteckningarna till Rand Paul att dödligheten var störst i världen i USA.

Det vill säga RFKjr.

Du har redan försökt föra de lögnerna vidare - eftersom du oreserverat köper saker som kommer ur munnen på honom och sen kopierar.
Det var ingen lögn.

Den enda som ljuger här är du, för dig själv.
Citera
2026-08-06, 12:59
Medlem
Citat:
Korrekt.

Har lämnat många uppgifter som pekar mot en politisk freakshow - inklusive om 5e relaterat till benådning risken för mened när du yrade nyss.
Det var inte mig du pratade med då, sluta yra. Alla som vittnar under ed riskerar att begå mened om man ljuger, ingen som bara gäller specifikt Fauci.

Citat:
Tråden handlar om politik och utfrågning av Fauci.
Därav svarade jag dig innan.
Att du är inkompetent och plockat uppgifterna som en copycat från MAGA kan du inte lasta mig.
Som sagt mr Yra, inte mig du skrev med.

Citat:
Många andra i amerikansk media är inne på samma sak som mig.
Inget bevis mr Yra.

Citat:
Attacken mot Dr. Anthony Fauci säger mer om dagens politik än USA:s pandemirespons.

Det som hände under Dr. Anthony Faucis vittnesmål i senaten förra veckan var inte ett misstag.
Det var en kalkylerad övning i politisk vedergällning, där fakta alltför ofta fick ge vika för förolämpningar, bevis för känslor och samhällstjänst för partisk uppgörelse.

Ingen lagstiftare har arbetat hårdare för att förtala Fauci än senator Rand Paul.
Hur många fler skulle behöva dö för att rättfärdiga en utredning i din värld?

Citat:
Utfrågningens lägsta punkt kom när senator Bernie Moreno (republikan från Ohio) utbrast mot Fauci och frågade:
”Vem i helvete tror du att du är?”
Oj nej sa han det? Är detta ditt bevis för att allt är ett spel för gallerierna?

Citat:
I mer än fem decennier tjänade Fauci USA med utomordentlig utmärkelse.
Som chef för National Institute of Allergy and Infectious Diseases rådgav han sju presidenter – republikaner och demokrater – genom hiv/aids-epidemin, ebola, sars, zika, mjältbrand och covid-19. Hans banbrytande forskning förändrade hiv/aids-behandlingen och räddade miljontals liv världen över.
Långt innan covid-19 gjorde honom till ett känt namn hade Fauci förtjänat det globala forskarsamhällets respekt som en av Amerikas mest framstående ledare inom folkhälsa.
Var det när han sa att barn som står nära någon med hiv/aids så blir dom smittade eller var det när han dödade hiv/aids smittade som han vann din respekt? Hur bevisar det här att hearingen i senaten är ett spel för galleriet?

Citat:
Medan Fauci uppmanade amerikanerna att förbereda sig för en folkhälsokris, tonade Trump, upprepade gånger, ner hotet från covid.
Tror du det hade vart värre för USA alltså om dom hade gått mer samma väg för sverige? Hur bevisar det här att hearingen i senaten är ett spel för galleriet?

Citat:
September 2020, närmade sig USA 200 000 dödsfall.
Trump till amerikanerna: "Det drabbar praktiskt taget ingen. Det är en fantastisk sak."

Uttalandet kom månader efter att han privat hade berättat för journalisten Bob Woodward att viruset var "dödligt" och mycket farligare än influensan.
https://www.washingtoninformer.com/senate-hearing-anthony-fauci/
Sa trump att Corona är en fantastisk sak? Okej, men sa han som Fauci att om man tar vaccinet blir man inte smittad? Hur bevisar det här att hearingen i senaten är ett spel för galleriet?

Citat:
Midterm närmar sig, Trump är impopulär.

Så varför inte iscensätta en shit show kring covid och Fauci att folusera på?

För RFKjrs del är det covid för oreglerad mässlings skull.
Du hade alltså inget bevis för att det är ett spel för galleriet eller vill du hålla dom hemliga?
Citera
2026-08-06, 13:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Det var ingen lögn.

Den enda som ljuger här är du, för dig själv.
Du verkar ha problem med att förklara dig?
Dina fadda svar vittnar om detta.

Kollade runt i media bortom usa på reaktionerna om utfrågningen.

Om USA har problematisk sjukvård är det ingenting om vad det blir i RFKjrs regi och under Trumps administration.

Le Temps i Genève har en intressant vinkel.
Att senatsförhöret "påminner om McCarthyismens mörka dagar."

Att det illustrerar "Trump-administrationens djupt vetenskapsfientliga hållning."

Fauci "attackerades verbalt och förolämpades av republikanska senatorer vars styrka inte är vetenskap".

Dessa valda tjänstemän tvekar inte att definitivt fastställa ursprunget till SARS-CoV-2, även om forskare världen över ännu inte har nått en slutsats om ett animaliskt ursprung och en eventuell laboratorieläcka.

Dessa republikaner anser fortfarande att hydroxiklorokin eller ivermektin, vars effektivitet aldrig har bevisats, borde ha använts istället för covidvacciner."

[ Trump tog malariamedel och rekommenderade detta, min anm.]

"Precis som under McCarthyismens dagar var Fauci tvungen att göras till ett exempel – symbolen för ett vetenskapligt etablissemang som verkar i skuggorna - till nackdel för folket.
En välkänd konspirationsteori.”

”Istället för att utvärdera forskningsprojekt, som alltid har gjorts genom peer reviews har Vita huset tillsatt individer, som utsetts av politiska skäl, att bedöma deras relevans.

Politiseringen av vetenskapen har förödande effekter: en dramatisk minskning av antalet forskare och doktorander, och skrotning av stora forskningsprogram”.

”USA, som länge har beundrats världen över för sin forskning, håller på att sabotera sin status som en vetenskaplig supermakt”.

Samtidigt investerar Kina ”astronomiska summor” i detta område.
”För Kina är vetenskap en garanti för framsteg, välstånd och makt.
För Trumps Amerika har det blivit en fiende.”

https://www.letemps.ch/opinions/editoriaux/l-amerique-saborde-sa-science-la-chine-investit
Citera
2026-08-06, 13:05
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du verkar ha problem med att förklara dig?
Dina fadda svar vittnar om detta.

Kollade runt i media bortom usa på reaktionerna om utfrågningen.

Om USA har problematisk sjukvård är det ingenting om vad det blir i RFKjrs regi och under Trumps administration.

Le Temps i Genève har en intressant vinkel.
Att senatsförhöret "påminner om McCarthyismens mörka dagar."

Att det illustrerar "Trump-administrationens djupt vetenskapsfientliga hållning."

Fauci "attackerades verbalt och förolämpades av republikanska senatorer vars styrka inte är vetenskap".

Dessa valda tjänstemän tvekar inte att definitivt fastställa ursprunget till SARS-CoV-2, även om forskare världen över ännu inte har nått en slutsats om ett animaliskt ursprung och en eventuell laboratorieläcka.

Dessa republikaner anser fortfarande att hydroxiklorokin eller ivermektin, vars effektivitet aldrig har bevisats, borde ha använts istället för covidvacciner."

[ Trump tog malariamedel och rekommenderade detta, min anm.]

"Precis som under McCarthyismens dagar var Fauci tvungen att göras till ett exempel – symbolen för ett vetenskapligt etablissemang som verkar i skuggorna - till nackdel för folket.
En välkänd konspirationsteori.”

”Istället för att utvärdera forskningsprojekt, som alltid har gjorts genom peer reviews har Vita huset tillsatt individer, som utsetts av politiska skäl, att bedöma deras relevans.

Politiseringen av vetenskapen har förödande effekter: en dramatisk minskning av antalet forskare och doktorander, och skrotning av stora forskningsprogram”.

”USA, som länge har beundrats världen över för sin forskning, håller på att sabotera sin status som en vetenskaplig supermakt”.

Samtidigt investerar Kina ”astronomiska summor” i detta område.
”För Kina är vetenskap en garanti för framsteg, välstånd och makt.
För Trumps Amerika har det blivit en fiende.”

https://www.letemps.ch/opinions/editoriaux/l-amerique-saborde-sa-science-la-chine-investit
Vad har det här med att Fauci översåg hälsoförfallet i USA med att göra?
Citera
2026-08-06, 13:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad har det här med att Fauci översåg hälsoförfallet i USA med att göra?
Är du dum?
Du lämnade en artikel om att USA har sämst sjukvård.

Vad fan tror du händer om outbildade nötter som RFKjr och konspirationsteoretiker under Trump politiserar vetenskap och forskning?

Samtidigt ser många med mig att detta som ett spel för galleriet- när polls om Trumps popularitet dalar mot 30 inför midterms och mässling härjar okontrollerat inför skolstart å RFKjrs vägnar.

Typiskt MAGA.
Citera
2026-08-06, 13:13
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Är du dum?
Du lämnade en artikel om att USA har sämst sjukvård.

Vad fan tror du händer om outbildade nötter som RFKjr och konspirationsteoretiker under Trump politiserar vetenskap och forskning?

Samtidigt ser många med mig att detta som ett spel för galleriet- när polls om Trumps popularitet dalar mot 30 inför midterms och mässling härjar okontrollerat inför skolstart å RFKjrs vägnar.

Typiskt MAGA.
Vadå dum?

Det är du som inte kan argumentera för din sak. Vilket du misslyckades med igen nu.
Citera
2026-08-06, 13:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Vadå dum?

Det är du som inte kan argumentera för din sak. Vilket du misslyckades med igen nu.
Jag håller saken igång med uppgifter du uppenbart inte klarar av att kommentera eftersom du börjar med nonsens och oneliners.

Men lycka till.
Citera
2026-08-06, 13:20
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag håller saken igång med uppgifter du uppenbart inte klarar av att kommentera eftersom du börjar med nonsens och oneliners.

Men lycka till.
Nonsens?

Du sa att Fauci hade gjort ett utomordentligt arbete som ämbetsman inom hälsoministerierna. All data visar på att USA har den sämsta hälsan i den utvecklade världen. Det, plus han involvering med GOF i Wuhan, ligger till grund för den enorma mortaliteten de hade i USA.

Det är vedertaget.

Jag förstår inte hur du tänker när du gör argumentet att han gjort ett utomordentligt jobb.
Citera
2026-08-06, 14:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Nonsens?

Du sa att Fauci hade gjort ett utomordentligt arbete som ämbetsman inom hälsoministerierna.
Du menar denna hänvisning?

"I mer än fem decennier tjänade Fauci USA med utomordentlig utmärkelse.

Som chef för National Institute of Allergy and Infectious Diseases rådgav han sju presidenter – republikaner och demokrater – genom hiv/aids-epidemin, ebola, sars, zika, mjältbrand och covid-19. Hans banbrytande forskning förändrade hiv/aids-behandlingen och räddade miljontals liv världen över.
Långt innan covid-19 gjorde honom till ett känt namn hade Fauci förtjänat det globala forskarsamhällets respekt som en av Amerikas mest framstående ledare inom folkhälsa."

Citat:
All data visar på att USA har den sämsta hälsan i den utvecklade världen.
Vilket inte blir bättre under Trumps regim.
Med RFKjr i spetsen:
(FB) Robert F Kennedy Jr utsedd till hälsominister (2024-11-14)
Citera
2026-08-06, 14:01
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Nonsens?

Du sa att Fauci hade gjort ett utomordentligt arbete som ämbetsman inom hälsoministerierna. All data visar på att USA har den sämsta hälsan i den utvecklade världen. Det, plus han involvering med GOF i Wuhan, ligger till grund för den enorma mortaliteten de hade i USA.

Det är vedertaget.

Jag förstår inte hur du tänker när du gör argumentet att han gjort ett utomordentligt jobb.
Håller med. Det är helt obegripligt att någon fortfarande försvarar massmördaren.

En grej jag tänkt på under senatsförhören, varför pratar alla bara om USA? Massmördaren Faucis illdåd är ju globala. GOF-forskningen i Wuhan, virusläckan, miljontals döda över hela planeten. Och då har jag inte ens nämnt de dödliga vaccinen, förtryckandet av existerande behandlingar, pushandet av värdelösa och farliga behandlingar, lockdowns, vaccinpass, hela jävla paketet. Inte bara amerikaner som dog. Svenskar, italienare, indier, brasilianare, hela världen fick betala priset.

Det vore inte mer än rätt att när Rand Paul är färdig med honom så är det dags för varenda jävla land att ställa honom till svars. Italien, Indien, Brasilien, Haag. Han förtjänar dödsstraff i alla länder. Synd att man bara kan bli avrättad en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in