2026-08-06, 14:06
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du menar denna hänvisning?

"I mer än fem decennier tjänade Fauci USA med utomordentlig utmärkelse.

Som chef för National Institute of Allergy and Infectious Diseases rådgav han sju presidenter – republikaner och demokrater – genom hiv/aids-epidemin, ebola, sars, zika, mjältbrand och covid-19. Hans banbrytande forskning förändrade hiv/aids-behandlingen och räddade miljontals liv världen över.
Långt innan covid-19 gjorde honom till ett känt namn hade Fauci förtjänat det globala forskarsamhällets respekt som en av Amerikas mest framstående ledare inom folkhälsa."

Vilket inte blir bättre under Trumps regim.
Med RFKjr i spetsen:
(FB) Robert F Kennedy Jr utsedd till hälsominister (2024-11-14)
Han har ju rått över det största hälsoförfallet i ett i-land under modern historia.

Dessutom finansierade han just den GOF som slutade i Covid och den värsta pandemin i modern historia.

Vad är det för utmärkelse va?
Citera
2026-08-06, 14:07
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbaZenetti
Håller med. Det är helt obegripligt att någon fortfarande försvarar massmördaren.

En grej jag tänkt på under senatsförhören, varför pratar alla bara om USA? Massmördaren Faucis illdåd är ju globala. GOF-forskningen i Wuhan, virusläckan, miljontals döda över hela planeten. Och då har jag inte ens nämnt de dödliga vaccinen, förtryckandet av existerande behandlingar, pushandet av värdelösa och farliga behandlingar, lockdowns, vaccinpass, hela jävla paketet. Inte bara amerikaner som dog. Svenskar, italienare, indier, brasilianare, hela världen fick betala priset.

Det vore inte mer än rätt att när Rand Paul är färdig med honom så är det dags för varenda jävla land att ställa honom till svars. Italien, Indien, Brasilien, Haag. Han förtjänar dödsstraff i alla länder. Synd att man bara kan bli avrättad en gång.
Ja, vi behöver något liknande här i Europa där vi ställer ansvariga till tals.

Vi kan inte bara skylla på Fauci, våra ledare är ansvariga de med.
Citera
2026-08-06, 14:09
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
På onsdag ska Dr. Fauci förhöras, bland annat av Rand Paul. Samtidigt har Faucis dagböcker offentliggjorts – och enligt uppgifter innehåller de uppseendeväckande avslöjanden.

Bland annat påstås att:

• Fauci kände till att dödligheten var ungefär en tiondel av det som kommunicerades till allmänheten.

• Fauci visste att covid härstammade från laboratoriet i Wuhan.

• Fauci planerade att skicka en docka insmetad i getblod till Jane Fonda som en "trofé".

Om dessa dagboksuppgifter stämmer innebär dagböckerna i praktiken ett erkännande av att hela narrativet var en bluff – och att de långtgående åtgärderna som följde saknade grund.

• Fauci kände till att dödligheten var ungefär en tiondel av det som kommunicerades till allmänheten.

var han ensam om den informationen? hur? den måste ju samlats in?
en konspiration således för att överdriva sin egen betydelse.
men det kan ha behövts för att övertyga "freedom lovers" att motvilligt ta på mask vilket hjälper/hjälpte.
BRA GJORT, FAUCI!

• Fauci visste att covid härstammade från laboratoriet i Wuhan.
har alltså bra koll på läget. ingen idé att alarmera dumma allmänheten, det ser man ju bland annat på inläggen i den här tråden.
BRA GJORT, FAUCI!

• Fauci planerade att skicka en docka insmetad i getblod till Jane Fonda som en "trofé".
kul att inte bara "troll-högern" har humor.
BRA GJORT, FAUCI!

har alltid gillat killen, gör så ännu mer efter alla kötthuven skrivit av sig sina "mamma-älskade-min-lillasyster-mer-än-mig"-komplex i denna tråd

något jädra "narrativ" kan jag då dock inte hitta i alla dessa lösa påståenden
Citera
2026-08-06, 14:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Han har ju rått över det största hälsoförfallet i ett i-land under modern historia.

Dessutom finansierade han just den GOF som slutade i Covid och den värsta pandemin i modern historia.

Mmmmm.... Nästan som Rand Paul öppnat Pandoras ask nu och allt i delstaterna kan projiceras på den ultimata syndabocken.

Vilket även är RFKjrs mål med anteckningarna och skylla ifrån sig eget ansvar nu på Fauci och covid.
Resten passar på inför midterms då hela Magarörelsen med Trump i spetsen är i loser launge.

Det är mer än genomskinligt och lika förutsägbart att Maga likt dig får ståpäls och förväntar sig nåt orgasmiskt.

......och totalt blundar för den misär som RFKjr försatt hela departementet i.
Citat:
Du menar Medal of Freedom som Trump tilldelade Fauci 2021 för "som ett erkännande för deras exceptionella insatser i Operation Warp Speed" ?

Hycklare.
Senast redigerad av develi 2026-08-06 kl. 14:38.
Citera
2026-08-06, 14:40
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Mmmmm.... Nästan som Rand Paul öppnat Pandoras ask nu och allt i delstaterna kan projiceras på den ultimata syndabocken.

Vilket även är RFKjrs mål med anteckningarna och skylla ifrån sig eget ansvar nu på Fauci och covid.
Resten passar på inför midterms då hela Magarörelsen med Trump i spetsen är i loser launge.

Det är mer än gemomskinligt och lika förutsägbart att Maga likt dig får ståpäls och förväntar sig nåt orgasmiskt.

......och totalt blundar för den misär som RFKjr försatt hela departementet i.

Du menar Medal of Freedom som Trump tilldelade Fauci 2021 för "som ett erkännande för deras exceptionella insatser i Operation Warp Speed" ?
Nej jag menar vad resultatet av hans styrande har förlett till, är det n[got att utmärka? Jag tycker inte det.

Däremot skvallrar det att han får dessa medaljer etc att han hade ett mafiadöme snarare än annat.

Alltså titta på grafen.

https://www.healthsystemtracker.org/chart-collection/u-s-life-expectancy-compare-countries/

Ser du vid 2019? Störtdyker. Det var Faucis verk.

Ska han hyllas över det tycker du?

Jag tycker han ska ställas inför rätta.
Citera
2026-08-06, 14:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Hoppas Fauci får 5 dollar i böter om det öht sker en dom för förakt i kongressen, vilket är vad Paul driver som förseelse...

RFKJr behöver ställas inför riksrätt imo.
Han har mycket att stå till svars för.
Även angående denna skenmanöver med Fauci för att rädda sin egen röv när KÄNDA. LÄTT FÖRHINDRADE virus skenat bland andra parasiter.

Efter midterms om dems gör framsteg i valet.
Bredvid Trump.

https://www.finedininglovers.com/sites/default/files/styles/1_1_768x768/public/2026-08/rfk-jr.png.webp?h=cb40ff3e&itok=wg_MiM6i
Citera
2026-08-06, 14:59
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Hoppas Fauci får 5 dollar i böter om det öht sker en dom för förakt i kongressen, vilket är vad Paul driver som förseelse...

RFKJr behöver ställas inför riksrätt imo.
Han har mycket att stå till svars för.
Även angående denna skenmanöver med Fauci för att rädda sin egen röv när KÄNDA. LÄTT FÖRHINDRADE virus skenat bland andra parasiter.

Efter midterms om dems gör framsteg i valet.
Bredvid Trump.

https://www.finedininglovers.com/sites/default/files/styles/1_1_768x768/public/2026-08/rfk-jr.png.webp?h=cb40ff3e&itok=wg_MiM6i
Men du som sa att USA inte hade högst dödlighet i den utvecklade världen; ser du inte att du faktiskt var inkorrekt om det?

Jag tycker en ursäkt från dig är på plats här.

Vi har ju hämtat mycket av våra medicinska rekommendationer från USA, nu när det visar sig att det är någon form av medicinsk mafioso-styre som avgör forskningen där borta är det ju viktigt att vi får svar på det här så vi själva kan skydda oss mot människor som Fauci.

Varför är du inte orolig över det?
Citera
2026-08-06, 15:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Men du som sa att USA inte hade högst dödlighet i den utvecklade världen; ser du inte att du faktiskt var inkorrekt om det?

Jag tycker en ursäkt från dig är på plats här.

Vi har ju hämtat mycket av våra medicinska rekommendationer från USA, nu när det visar sig att det är någon form av medicinsk mafioso-styre som avgör forskningen där borta är det ju viktigt att vi får svar på det här så vi själva kan skydda oss mot människor som Fauci.

Varför är du inte orolig över det?
Till den värsta RFKjr horan som sprider hans lögner?

”Vi hade den högsta dödligheten från covid av alla nationer på jorden”, sa Kennedy.

"under pandemins höjdpunkt, 2020 till 2023, ledde inte USA världen i sin totala dödsfrekvens i sjukdomen. Peru gjorde det:
Citera
2026-08-06, 15:21
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej jag menar vad resultatet av hans styrande har förlett till, är det n[got att utmärka? Jag tycker inte det.

Däremot skvallrar det att han får dessa medaljer etc att han hade ett mafiadöme snarare än annat.

Alltså titta på grafen.

https://www.healthsystemtracker.org/chart-collection/u-s-life-expectancy-compare-countries/

Ser du vid 2019? Störtdyker. Det var Faucis verk.

Ska han hyllas över det tycker du?

Citat:
Till den värsta RFKjr horan som sprider hans lögner?

”Vi hade den högsta dödligheten från covid av alla nationer på jorden”, sa Kennedy.

"under pandemins höjdpunkt, 2020 till 2023, ledde inte USA världen i sin totala dödsfrekvens i sjukdomen. Peru gjorde det:
Men du ser ju grafen klart och tydligt.

Störtdyker kraftigt, långt värre än jämförbara länder.
Senast redigerad av Ajogen 2026-08-06 kl. 15:42.
Citera
2026-08-06, 15:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Men du ser ju grafen klart och tydligt.

Störtdykare kraftigt, långt värre än jämförbara länder.
Misslyckade du. Dina skenmanöver för att få bort fokus på den miserabla RFKjr som hälsominister och hans neddragningar kommer inte lyckas.

Än mindre hans antivaxxagenda om han så kokar en grävlingspenis och skapar ramaskri.

Du gör samma patetiska försök, med överfokus på kroniska sjukdomar och våtmarker i diskussionen om mässlingutbrottet när barn dör.

Så lägg bara ner och inse att han är en katastrof på posten.

På nivå.... rädda skogen, ät en bäver.

Nu har jag ånyo inte tid med dig. Hälsosamma svarta vinbär väntar på att få kokas.
Citera
2026-08-06, 15:36
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Misslyckade du. Dina skenmanöver för att få bort fokus på den miserabla RFKjr som hälsominister och hans neddragningar kommer inte lyckas.

Än mindre hans antivaxxagenda om han så kokar en grävlingspenis och skapar ramaskri.

Du gör samma patetiska försök, med överfokus på kroniska sjukdomar och våtmarker i diskussionen om mässlingutbrottet när barn dör.

Så lägg bara ner och inse att han är en katastrof på posten.

På nivå.... rädda skogen, ät en bäver.

Nu har jag ånyo inte tid med dig. Hälsosamma svarta vinbär väntar på att få kokas.
Va?

Du sa att det var lögn att USA hade högst mortalitet men datan visar klart och tydligt att USA hade högst mortalitet.

Vad är allt det här andra du gojar om?
Citera
2026-08-06, 15:54
Medlem
klybans avatar
Citat:

Men lilla söta du, Fauci hade hand om sjukdom och annat.
Försök igen sopa
För inget av det har med Fauci och göra, tvärtom så har fauci ökat folkhälsan med vacciner och annat, andra områden dragit ned den.

SÅ sluta ljug så fruktansvärt dåligt, så även om vad finansieringen av labb är för något.

Inte undra på att Fauci sade stopp i förhören, och nu är det bra dårar, inget mer från mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in