2026-08-05, 00:54
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Officiellt med Kovacs. till löven 3 år.

https://x.com/Bjorkloven/status/2084685800743342288

Edit: Heh lite seg idag tredje på den kulan!

Innan veckan är över så har han säkert bestämt sig för en ny klubb.
Citera
2026-08-05, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kordiroven
Kovacs ska nog hålla sig borta från Hovet framöver.
Blir nog svårt då han ska möta Djurgården två ggr kommande säsong
Citera
2026-08-05, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Robin Kovacs klar för löven!

Man kan ju undra lite vad LHC och dess supportrar tycker men själv skulle jag inte vara glad!

I sina bästa stunder en grym spelare offensivt men går det dåligt är han inte en moralhöjare i omklädningsrummet!

Kan bli både fågel och fisk!

Antingen kommer löven att gå bra eller så blir det konkurs!
Vad ska man tycka, har redan varit införstådd sedan länge att han inte längre kommer representera oss. Han är Lövens problem nu, visst kommer säkerligen göra en hel del poäng och bidra då han sitter på ett jäkla fint skott. Men kommer med ett bagage som man tröttnat på sedan länge. Sina duster med Djurgårdspubliken varje jäkla match, jaget före laget blev man varse om många gånger under säsongens gång och det är sådan han är.
Gör en bra säsong poängmässigt och ville direkt förhandla om kontraktet, inget som var aktuellt för vår del och han väljer att nyttja en klasul för att skriva på för laget i sitt hjärta. Istället lyckas han tillslut förhandla till sig 350k i månaden hos löven, skickligt värre det måste man ändå medge.
Citera
2026-08-05, 11:44
Medlem
Bartman777s avatar
Färjestads matchtröja är släppt https://www.farjestadbk.se/article/conatj9-23h01/view
Ingen skymt av Löfbergs vad jag kan se... då stämde alltså den delen av tramsartikeln som länkades här tidigare om att de inte är kvar på matställen? Det är ett ganska stort statement ändå.

Intressant också att det inte nämns ett ord om detta.
Senast redigerad av Bartman777 2026-08-05 kl. 11:47.
Citera
2026-08-05, 11:53
Medlem
Storstark68s avatar
Kovacs blir nog mer fågel än fisk i ett lag och en stad där spelare och ledare trivs utmärkt. Löven har stor möjlighet att nå en play-in plats men då måste defensiven funka vilket är ett frågetecken. Viktigast är att undvika nerkval även om Timrå eller HV inte blir nåt större hot mot Löven i en kommande ångestserie. Hurusom, kul att klassiska Löven är tillbaka och såklart är detta Kenttäs verk. Bara tanken på derbykamper mot Skellefteå blir en höjdare att uppleva igen. Finns det två hockeylag i Sverige/Världen som avskyr varandra mer?
Citera
2026-08-05, 12:06
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
kul att klassiska Löven är tillbaka
Nu kommer du få mothugg

Men ja, jag tycker också det är väldigt kul att de är tillbaka i högsta ligan.
Citera
2026-08-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Färjestads matchtröja är släppt https://www.farjestadbk.se/article/conatj9-23h01/view
Ingen skymt av Löfbergs vad jag kan se... då stämde alltså den delen av tramsartikeln som länkades här tidigare om att de inte är kvar på matställen? Det är ett ganska stort statement ändå.

Intressant också att det inte nämns ett ord om detta.

Löfbergs var väl inte med på tröjan förra säsongen?
Citera
2026-08-05, 13:26
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Löfbergs var väl inte med på tröjan förra säsongen?
Är det så? Jag har fått för mig att det stått med på våra tröjor i årtionden
Citera
2026-08-05, 13:40
Medlem
Citat:

Jag är inte hundra men tror det var så förra säsongen. Säsongerna innan vet jag inte.
Citera
2026-08-05, 13:46
Medlem
Citat:
Nä, Löfbergs försvann från matchtröjan för tre år sen.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/dwBwRJ/farjestad-tappar-lofbergs-pa-trojorna

Det var den sommaren som all reklam på tröjan blev grönvit. Eller "färgintegrerad reklam" som en del kallar det. På ett sätt blev tröjan tråkigare. Men samtidigt vill man ju inte att tröjan ska se ut som ett ogenomtänkt lapptäcke i alla möjliga och omöjliga färger, läs Växjö. Djurgården har (nästan) alltid varit föregångare i det avseendet, att inte se ut som ett ogenomtänkt lapptäcke.

Lärde tvista om huruvida Löfbergs drog sig ur tröjreklamen för att de inte längre skulle få ha lila logga på tröjan. Inget har sagts om det officiellt. Men det sammanföll i tiden.
Senast redigerad av psonpson 2026-08-05 kl. 13:59.
Citera
2026-08-05, 22:19
Medlem
Elvis avatar
Intervju med Åman, fick ingen bra känsla för det här och lite ont i magen faktiskt för Åmans vägnar.

Han talar redan om den enorma pressen och vad som förväntas av honom. Det jag snarare hade förväntat mig hade varit nåt i stil med ”Är sjukt taggad, längtar redan till premiären. Ska bli sjukt roligt!”. Illavarslande för Dif skulle jag säga, ser man bilden också så ser Nils inte alls särskilt nöjd eller glad ut.

Jag funderar om han kan ha ångrat sig. Vi får se framåt hösten hur det går. Går det tungt för både laget och honom själv på isen, samtidigt som han ser den genuina glädje och positiva resultat Leksand visar upp så är jag inte alla främmande att en kontakt med Ollas kan tas upp.

https://hockeynews.se/nyheter/aman-om-jattetrycket-i-dif-en-jakla-massa-press
Citera
2026-08-05, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Intervju med Åman, fick ingen bra känsla för det här och lite ont i magen faktiskt för Åmans vägnar.

Han talar redan om den enorma pressen och vad som förväntas av honom. Det jag snarare hade förväntat mig hade varit nåt i stil med ”Är sjukt taggad, längtar redan till premiären. Ska bli sjukt roligt!”. Illavarslande för Dif skulle jag säga, ser man bilden också så ser Nils inte alls särskilt nöjd eller glad ut.

Jag funderar om han kan ha ångrat sig. Vi får se framåt hösten hur det går. Går det tungt för både laget och honom själv på isen, samtidigt som han ser den genuina glädje och positiva resultat Leksand visar upp så är jag inte alla främmande att en kontakt med Ollas kan tas upp.

https://hockeynews.se/nyheter/aman-om-jattetrycket-i-dif-en-jakla-massa-press
Jag tror också det! Tror även att han kan locka med sig sin gamla lagkompis Elias Pettersson som verkar vantrivas med pressen i Vancouver. Förvisso måste han bryta kontraktet värt 60 miljoner dollar till, men vad är väl de pengarna mot att få spela i hockeymeckat Leksand? Siljanmiljardärerna kan säkert matcha lönen om det skulle krävas, förmodligen behövs det inte sett till äran att få möjligheten att vinna, men framförallt spela och leva i en stad som andas hockey som Leksand med omnejd gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in