2026-05-11, 19:53
Medlem
Linus Weissbach blodtörstig efter blodpengar i Ryssland?

Fått ett mosterbud.

Citat:
Linus Weissbach har fått stort bud från KHL-klubb

Bara tre svenskar spelar hockey i ryska KHL.

Nu kan det bli en fjärde.

Enligt flera av varandra oberoende källor till Expressen kan Linus Weissbach göra en chockflytt och skriva på för den ryska storklubben SKA St.Petersburg.

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/linus-weissbach-har-fatt-stort-bud-fran-khl-klubb-/
Citera
2026-05-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Verkar inte en åtkomst till Växjö mer trolig i så fall?

Lakers bröt kontraktet med Shinnimin, så det är uteslutet. Han filmade och tog för mycket energi från laget.
Sedan har du lönen, som nu är långt högre än vad Lakers betalar.
Han hamnar i någonstans där de bygger lag med pengar, men med mindre tanken på hur de ska spela.

Med de sagt, hade han nog gjort mest nytta i Björklöven som behöver etablerade spelare.
Citera
2026-05-11, 20:25
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hahaha, ja.

Edit: Men vad i... Linköping?

Hadde førväntat mer av cluben (mer väntat av de tidigare). Jag hadde verkligen førhoppningar på att vi skulle slippa se hans apkonster.

Om han skulle presenteras av Bofors så skulle jag bojkotta tills han var färdig.
Citera
2026-05-11, 20:26
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87

Fått ett mosterbud.

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/linus-weissbach-har-fatt-stort-bud-fran-khl-klubb-/

Jävla horunge, måtte han få spela korpen i Gulag.
Citera
2026-05-11, 20:39
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Jag undrar lite hur man tänker när man skriver på för ett ryskt lag i nuläget. Jag tar inte hänsyn till politiska sympatier här och det tjafset.
Utan det är ju ett högst osäkert land att åka till tänker jag, och man blir även lite paria. Trumfar pengarna det alltså?

Oavsett mina politiska sympatier så hade jag aldrig velat/vågat skriva på för ett lag i ett land som ligger i aktivt krig på det där sättet.
Kan någon förklara för mig varför man väljer att göra så här?
Citera
2026-05-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag undrar lite hur man tänker när man skriver på för ett ryskt lag i nuläget. Jag tar inte hänsyn till politiska sympatier här och det tjafset.
Utan det är ju ett högst osäkert land att åka till tänker jag, och man blir även lite paria. Trumfar pengarna det alltså?

Oavsett mina politiska sympatier så hade jag aldrig velat/vågat skriva på för ett lag i ett land som ligger i aktivt krig på det där sättet.

Lär ju isf ha fått ett gränsfall till set-for-life-bud och gärna lite till. Är väl antagligen inte 300 procent säkert att ryssarna håller avtal heller.
Citera
2026-05-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777

Sportsligt kan det vara en jäkla risk med.

Weissbach har inte öst in poäng nånstans på seniornivå, var klart sämre i år än i fjol och hade lite samma problem i AHL, jämnheten var inte där.

Och även om kontraktet i KHL är lukrativt så har de klubbarna noll tålamod med att han åker runt och letar form. Framförallt när nordamerikanska spelare fortfarande gladeligen tar jobb därborta. Vill de bryta kontraktet, är dörren till Sverige totalstängd.
Citera
2026-05-12, 05:45
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87

Fått ett mosterbud.
Björklöven borde kunna vara med i budgivning mot SKA nu när dom är en storklubb och allt. "Flera miljoner netto per säsong"? Det skrattar Per Kenttä åt när han öppnar Umeå-kassaskåpet.
Citera
2026-05-12, 09:59
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Lakers bröt kontraktet med Shinnimin, så det är uteslutet. Han filmade och tog för mycket energi från laget.
Sedan har du lönen, som nu är långt högre än vad Lakers betalar.
Han hamnar i någonstans där de bygger lag med pengar, men med mindre tanken på hur de ska spela.

Med de sagt, hade han nog gjort mest nytta i Björklöven som behöver etablerade spelare.
Se där, du hade ju helt rätt i att Växjö inte var aktuellt.
Citat:
Hadde førväntat mer av cluben (mer väntat av de tidigare). Jag hadde verkligen førhoppningar på att vi skulle slippa se hans apkonster.

Om han skulle presenteras av Bofors så skulle jag bojkotta tills han var färdig.
Jag blev då väldigt förvånad/negativt överraskad.

Alltså, Shinni är en jäkligt duktig hockeyspelare i sina bästa studer, men jag tror helt enkelt inte att det är värt det (och definitivt inte för de här pengarna). För mycket drama. För hockeypubliken är valet busenkelt...
Citera
2026-05-12, 12:36
Medlem
Elvis avatar
Verkar som Tarun Fizer kan vara klar för Leksand, mycket hänger nog på om Ollas verkligen vill ha honom eller om han letar på en hylla högre upp!
Citera
2026-05-12, 16:18
Moderator
vfs avatar
Citat:

Går han dit är han lägre än smutsen under mina skor, horunge är rätt ord isf.
Citera
2026-05-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Verkar som Tarun Fizer kan vara klar för Leksand, mycket hänger nog på om Ollas verkligen vill ha honom eller om han letar på en hylla högre upp!

SAIK och MoDo är också med och rycker i honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in