Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Ja du, har tyvärr varit med om ett flertal gånger att besökande barn ser det som en självklarhet att de ska få beställa exakt den mat, eller iaf en av de typ tre rätter de äter, att äta. Chockade och ledsna när de förstår att de förväntas äta samma som resten av familjen om de stannar över mattider. Då har jag ändå försökt att köpa hem och laga sånt som jag uppfattar som någorlunda barnvänliga rätter när det är barn på besök, inget helgalet michelin-stjärne jox liksom. Men nej, det ska vara denniskorv med makaroner och det är tydligen jättekonstigt om man inte har det hemma eller köper till dem om det är det de vill ha.
Jag hatar att ungjävlarna fostras till att 1.Åta Denniskorv. 2. fostras till att ta för självklart att göra skiten till norm.
Det är exakt så här en människa blir överviktig, får hjärt & kärlsjukdomar, och mest typiskt, kommer dras med ett pissigt immunförsvar.
Förutom, alltså, ett livslångt utmålande av sig själv som WT (ordets rätta för en gångs skull), och allmänt svagbegåvad.