Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Jag har lagt fram mätdata. Det som behövs är en fysikalisk förklaring till uppvärmningen och sådan förklaring saknas.
Och som du tidigare skrev:
"Dessa artiklar beskriver energibudgeten men gör inte attribution."
Det betyder att de inte kan användas som belägg för slutsatsen:
"Därför är det inte människan."
Det här är alltså enligt dig.
Artiklarna (en del av dem, som Ringbergrapporten (som skapades av många av de namn som finns i flera av dina referenser, som Loeb) och Hansen går i själva verket in på attributionen och lyfter explicit fram en högre klimatkänslighet.
Jag kan inte tolka dig på något annat sätt än att din bild av det du lagt fram ligger i linje med narratuvet. Och detta får dig att hoppas på ett paradigmskifte och känna dig mobbad.
Så är då alternativ X det som ligger närmast?
Du delar bara data utan några slutsatser eller argumentation i relation till vad som driver uppvärmningen och har således aldrig ifrågasatt det du kallar narrativet?
Påminnelse om hur du definierade narrativet:
Totius: "
Narrativet är att människan orsakar all uppvärmning."
Det är något du inte ifrågasatt då?
Du är helt med på inlägg som dessa.
(FB) CERES-data (2000–2025): Den observerade energibudgeten utmanar rådande klimatmodeller
(FB) CERES-data (2000–2025): Den observerade energibudgeten utmanar rådande klimatmodeller
Som du kommenterade med "dina inlägg blir mer och mer bizarra" utan närmare specifikation.
X. Totius argumentation är helt okopplad till vad som driver uppvärmningen. Men uppvärmningen går fort nu. I själva verket delar Totius bara data, utan någon egen argumentation.
Innebär allt detta att du ser dig själv som en av mina gelikar?