Citat:
Ursprungligen postat av
Barf
Uppenbarligen så är du oxå en babbe som inte lärt sig hur man sparar pengar. Löjeväckande.
Ens förmåga att spara pengar beror ju på ens inkomst och utgifter. Bor man i en nyproducerad eller nyrenoverad hyresrätt, med bil och parkering, och barn så kan man inte lägga undan hur mycket som helst.
Och att avfärda argument med rasism tyder ju också på att allt inte står rätt till i huvudet på dig.
Citat:
Nivån i den här tråden går verkligen utför. Wallincus och Tidvind står för så många idiotiska inlägg så man baxnar.
Uh-huh.
Citat:
Svårt ord för er men slå upp det på google Wallincus.
Så du får ett vredesutbrott på Wallincus som för tydliga argument och förankrar sina inlägg med referenser. Men du ber själv folk att googla din rappakalja?
Citat:
Det är väl ändå där du promptar "Är det en bostadsbubbla" dagligen misstänker jag.
Om du tror att AI dag på dag hade svarat med ja så bör du vara riktigt orolig.
Citat:
Jag tar en paus så kan ni känna er förfördelade ett tag till. Håll ut ute i Hällesåker nu Wallincus - en vacker dag kanske du oxå kan köpa dig en lägenhet i Linné eller ett hus i Änggården. Det är väl en del mentala hinder på vägen men jag tror på dig. Ge inte upp.
Jag tror också att du behöver en paus.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fore1
Då får du börja med en 1a eller 2a mellan 1.5-2 miljoner.. Poängen är att det går att få tag i boende om man vill och har ett jobb. Allt annat är lögn. Det är svårare i Stockholm men knappast som många framställer det.
Vadå "börja med en 1a eller 2a mellan 1.5 - 2 miljoner"? Vad händer om bostaden tappar ett par hundra tusen i värde? Vad händer om du behöver gå ner en halv miljon för att du bytte jobb och behöver sälja snabbt för du får inget överbryggningslån?
Som LTO påpekade så väntas styrräntehöjningar i år och under 2027. Vi har även enorm oro i världen till följd av krig, börskaos, osv.
Folk som köper sig in idag har inte samma framtidsutsikter på bostadsmarknaden som de som köpte sig in på 90-talet.