Citat:
Ursprungligen postat av
LTO
Jag har aldrig hört någon som klagat att just Piteå skulle vara för dyrt haha.
Tråden är och har varit smockfull med människor som gormat om att bostäder är för dyra.
Faktiskt väldigt ovanligt att något säger att de är billiga utanför storstäderna.
Citat:
Ursprungligen postat av
LTO
Du kan fråga 10000/10000 unga som inte är inne på marknaden om de hellre hade haft större skulder i föreningen (som du ständigt påpekar) och 1/10 priset inom tullarna - och varenda en hade bytt situationen på sekunden.
Inom tullarna???
Men det är ju fullt med människor som bor där. Var ska dom ta vägen tänkte du?
De som bor där har många ggr stora kontantinsatser och är mer intresserade av att göra BRF skuldfri.
Säg istället att BRF sitter på 90% av värdet i lån och köparen betalar 10%. I Piteå. Och Umeå. Och Gävle. Osv.
MEN du och de flesta andra blir smått hysteriska när ni ser en BRF med lån på säg ynka 15k/kvm. Eller hur?
Apropå innanför tullarna så har jag tidigare ställt frågan till tokarna som vill göra det billigare att köpa där, var dom tänker att de som nu bor där ska ta vägen.
Svaren uteblir naturligtvis. Helt tomt. De där personerna är bara extremt egoistiska och hel hänsynslösa och tänker inte en sekund på andra. Och är bara ute efter en förändring av regelverk som skall gynna dom själva på bekostnad av andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wallincus
Vilken smörja, vart skall man ens börja?
I just ditt fall skulle jag rekommendera att du börjar i åk 1 i grundskolan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wallincus
Vi kan väl börja med att ekbos förslag på hur bostadsbristen i Stockholm löses är genom att folk flyttar till Piteå och får en pendlingstid på nästan 10 timmar enkel väg!
Varför skulle dom jobba i Stockholm om dom bor i Piteå?
Detta är ett utmärkt exempel på hur trasig Wallincus hjärna är. Den som bor i Piteå kan väl jobba där eller i närheten. Vad hindrar?
Vasa? Finns det inga entreprenörer och kapitalister som vill dra igång något företag där?
Vad beror det på då?
Svara på det innan du börjar lipa över någon resväg till Stockholm.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wallincus
För ekbo är det en gåta hur man vill bo där jobben finns, troligtvis för att ekbo inte förstår att vissa människor behöver jobba för att klara sitt uppehälle.
I verkligheten är det precis tvärtom att jag förstår mycket väl att folk vill bo där entreprenörer och kapitalister ordnar näringsaktivitet och anställer folk till ok löner.
Det jag inte riktig förstår är varför Du, slemhog med flera vänstertomtar vill hindra att det också sker i Piteå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wallincus
Vi hade snorbilliga bostäder i Sverige
I verkligheten har jag visat att dom var dyrare då för folk. De tog mer av disponibel inkomst. Att du inte klarar av att hantera att det varit inflation och reallöneökningar tänkte jag mig kanske skulle ordnas ifall du går om grundskolan. Iaf värt ett försök.