2026-08-04, 00:04
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jo, att ni åldrats är ett enormt problem. Sluta ljug för att få dig att må bättre.

Det är detta jag menar med fantasiverklighet. Du är väl medveten om att en ung kvinna är mycket mer attraktiv än en äldre kvinna. Men du försöker intala dig att det är bättre för dig att vara med en gammal kvinna som är mycket mindre attraktiv. Men innerst inne vet du om att om du kunde hade du gift dig med en ung 20 år gammal kvinna. Hade du till exempel åkt till ett annat land och fått ett erbjudande att gifta dig med en 20 år gammal kvinna så hade du nog blivit överlycklig. Så det blir lite av en försvarsmekanism från din sida, där du försöker få dig att tro att det är bättre att vara med gamla kvinnor.

Tack, men jag mår alldeles utmärkt med det liv jag har, och om du tror att jag skulle vilja resa till ett annat land och gifta mig med en kvinna som var yngre än mina egna barn så är det du som lever i en fantasivärld.
Citera
2026-08-04, 00:09
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Problemet ni gör är att ni friskt blandar ihop korrupta köttsliga lustar i den materialistiska världen med gudomlig kärlek och mening. Hur meningsfullt och andligt är ytligt sex och frossa choklad, glass och chips? Kom igen nu jag har verkligen svårt att ta er på allvar. Ni snackar konstant om hur icke-muslimer syndar medan ni själva i era hjärtan inte vill annat än att synda till max. Om ni gör det i era hjärtan så är det samma sak som att synda. Nej jag går inte omkring och hoppas på att få sätta på ett sjuttiotal oskulder och ha obegränsad tillgång till vin och bakelser i efterlivet. Jag skulle snarare drömma om att återförenas med det gudomliga och värmas av villkorslös kärlek utan en massa ytlig köttslig skit. Ni verkar helt blinda och fixerade vid materialistiska lustar, och missar därmed helt poängen.

Nej jag tror inte att Gud skapade den här världen. En allsmäktig och perfekt gud bör inte ha något behov av att skapa eller bli dyrkad. Gud är redan perfekt och inget mer behöver därför tillföras. Att vilja skapa och bli dyrkad är blott en icke-perfekt och begränsad mänsklig egenskap. Den här är världen är kaotisk som även lär ha uppstått ur kaos, långt långt bort från Gud.

Jo, men själva meningen med ett Paradis är att man får vad ens hjärta önskar. Och just nu är ju människans stora önskan i ett Paradis att man kan få eviga utlösningar i unga 14-22 år gamla kvinnor. Alltså utan några begränsningar som vi har i detta livet. Och att man kan äta och dricka fritt utan bekymmer allting som man önskar och längtar efter.

Dessa önskningar är ju en del av vår biologiska natur då vi som biologiska varelser måste reproducera oss för att överleva och äta och dricka för att överleva. Att då få något liknande i ett Paradis efter döden där man får allt detta som endast belöning och njutning och där det inte har något med överlevnad att göra. Utan det blir ren njutning och belöning. Allt detta är logiskt, sen om du inte tror på detta är ju en annan sak.
Citera
2026-08-04, 00:12
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Tack, men jag mår alldeles utmärkt med det liv jag har, och om du tror att jag skulle vilja resa till ett annat land och gifta mig med en kvinna som var yngre än mina egna barn så är det du som lever i en fantasivärld.

Det behöver inte vara ett annat land. Det var bara ett exempel. Men ta Sverige som exempel. Om du träffar en riktigt snygg och attraktiv 20 år gammal kvinna hade du gjort vad som helst för att gifta dig med henne om du kunnat göra detta, om möjligheten fanns. För du är själv medveten att 20 år gamla kvinnor är mycket snyggare och attraktivare än gamla kvinnor.

Men du använder dig av denna försvarsmekanismen där du vill få dig själv att tro att detta inte är fallet utan du är "nöjd" med gamla kvinnor. Därför pratar du om åldern på dina barn här. Vem bryr sig? Vem bryr sig om hur gamla dina barn är? Vad har detta med en 20 år gammal kvinna att göra? Du försöker bara skapa en försvarsmekanism här.
Citera
2026-08-04, 00:19
Medlem
Citat:
Jo, men själva meningen med ett Paradis är att man får vad ens hjärta önskar. Och just nu är ju människans stora önskan i ett Paradis att man kan få eviga utlösningar i unga 14-22 år gamla kvinnor. Alltså utan några begränsningar som vi har i detta livet. Och att man kan äta och dricka fritt utan bekymmer allting som man önskar och längtar efter.

Dessa önskningar är ju en del av vår biologiska natur då vi som biologiska varelser måste reproducera oss för att överleva och äta och dricka för att överleva. Att då få något liknande i ett Paradis efter döden där man får allt detta som endast belöning och njutning och där det inte har något med överlevnad att göra. Utan det blir ren njutning och belöning. Allt detta är logiskt, sen om du inte tror på detta är ju en annan sak.

Varför upprepar du hela tiden "biologisk natur"? Identifierar du dig som en biologisk varelse eller som en andlig varelse? Våra köttsliga lustar är inget annat sätt än naturens sätt för att få oss att överleva både individuellt, som grupp och som art. That's it. Att tro att biologiska lustar följer med andelivet känns som ett omoget sätt att se det på. Det är så barn tänker.

Och nej dessa ytliga önskningar är illusion. De skänker inte lycka. Köttsliga lustar är som att vara beroende av en drog och man blir inte lycklig av det, och många missbrukar detta likt vilken drog som helst. Är en alkoholist lycklig av att dricka alkohol? Nej. Ni muslimer har verkligen mycket att lära er av buddhismen: som att sann lycka uppstår när man tagit död på ytliga, ogudaktiga och meningslösa begär.
Citera
2026-08-04, 00:23
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Det behöver inte vara ett annat land. Det var bara ett exempel. Men ta Sverige som exempel. Om du träffar en riktigt snygg och attraktiv 20 år gammal kvinna hade du gjort vad som helst för att gifta dig med henne om du kunnat göra detta, om möjligheten fanns. För du är själv medveten att 20 år gamla kvinnor är mycket snyggare och attraktivare än gamla kvinnor.

Men du använder dig av denna försvarsmekanismen där du vill få dig själv att tro att detta inte är fallet utan du är "nöjd" med gamla kvinnor. Därför pratar du om åldern på dina barn här. Vem bryr sig? Vem bryr sig om hur gamla dina barn är? Vad har detta med en 20 år gammal kvinna att göra? Du försöker bara skapa en försvarsmekanism här.

Jag vet inte om du trollar eller om du faktiskt är helt djävla puckad.

Nej, jag föredrar inte "gamla kvinnor" i allmänhet, utan min kvinna, min fru, min kärlek, mina barns mamma.

Jo, vi har ett väldigt bra sexliv.

Nej, jag vill inte ha en "ung och fertil" kvinna, och nej, jag vill inte ha fler barn.

Ja, du upprepar en del ord om och om igen, men det är fortfarande fel.

Nej, du har fortfarande inte berättat hur många barn du själv har med någon "ung och fertil" kvinna.

Ja, jag hoppas att du, med din attityd, inte bildar familj och skaffar barn, för det lär inte sluta lyckligt.
Citera
2026-08-04, 05:09
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
TS, jag håller helt och hållet med dig och förstår inte heller vad det roliga är med livet, ser dagligen emot döden.

Varför skriver du här? Varför slänger du dig inte ut framför ett tåg eller nåt sånt? Jävla trams alltihop, ni är idioter som söker uppmärksamhet. Att ni har kassa liv beror på er själv och ingen annan.
Citera
2026-08-04, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViribusUnitis
Vilken svag och oduglig filosofi.

Njae, om TS inte riktigt gillar livet så är det den absolut enklaste vägen att gå som garanterar att allt lidande inte går vidare. Inget stressande över livet eller om självmord då man ändå kommer att dö och man vet att man inte bidrar till att fortsätta det.

Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Varför skriver du här? Varför slänger du dig inte ut framför ett tåg eller nåt sånt? Jävla trams alltihop, ni är idioter som söker uppmärksamhet. Att ni har kassa liv beror på er själv och ingen annan.

Nu är det ju inte så illa så länge man är frisk och har det relativt bra ställt, men inget är någonsin garanterat och varar förevigt. Sen är det ju inte säkert att man lyckas med det, men självmord or absolut, helst i assisterad form, en helt vettig lösning när det inte längre är trevligt eller vettigt att leva. Själv har jag inget behov av art begå självmord just nu, men jag kommer I alla fall att ta död på min släktgren.
Citera
2026-08-04, 08:03
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Hey, hon och jag har med största sannolikhet bättre sex än vad du någonsin har haft, om du ens har haft sex någonsin.
Tror du att ju närmare någon är något typ av skönhetsideal desto bättre är de i sängen?
Är du 14 år gammal?

Har hon rynkor?
Ja.
Har hon en del gråa hår?
Ja.
Har hennes bröst blivit större och tyngre med åren?
Ja.
Har vi ett väldigt bra sexliv?
Ja.
Ser hon ut som när hon var 20?
Nej.
Ser jag ut som när jag var 20?
Nej.
Skulle jag vilja att det var så?
Nej.

Jag lever inte i en fantasi, jag lever ett gott liv med en kvinna jag älskar.

Tragiskt att du inte kan uppskatta och njuta av den korta tid du lever.

Nej du har inte bra sex med samma kärring år ut och år in, det säger ju sig självt för fan.
Du inbillar dig att du har bra sex för att trösta dig själv, precis som alla de som inbillar sig att om de bara sprider sina värdelösa gener vidare så blir de odödliga...

Livet är meningslöst, det är fakta eftersom när man väl dör så spelar det ingen roll vad man har gjort här i livet.
Däremot kan förstås livet vara gott att leva för de som är friska, har pengar och ett rikt socialt umgänge (om man är social).
Men någon högre mening har inte livet hur mycket folk än försöker inbilla sig det...
Citera
2026-08-04, 08:49
Medlem
Jag längtar nästan varje dag. Ju förr desto bättre.
Citera
2026-08-04, 09:12
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Det är just detta som är så skönt med döden. Det är just detta som gör att döden är det vackraste i livet. För allting försvinner med döden (såvida du inte tror på religion). Dina minnen försvinner, ditt medvetande försvinner. Dina känslor försvinner. Allt försvinner eftersom din hjärna slutar fungera. Allt detta kommer ju från vår hjärna.

Så när jag ser alla dessa kvinnor till exempel i stringbikini visa upp sin röv för allihopa, när jag ser kvinnor hora runt i det verkliga livet eller Online på sidor som Onlyfans, när jag ser hur kvinnor har förfallit i dagens samhälle, så ger det mig enorm lycka att veta att deras hjärna snart kommer sluta fungera och alla deras minnen, känslor, medvetande kommer försvinna. Allting bara raderas bort i och med döden.
Men hur kan den vedervärdiga företeelsen med fetton i bikini och allra helst string påverka dig så mycket att du ser döden som en utväg.
Du vet väl att de 72 jungfruarna du drömmer om är pojkar. Står absolut inget i dagboken om att dom kommer ha vagina.
Citera
2026-08-04, 09:25
Medlem
Euripidess avatar
Citat:

Det märks att du är singel och inte har barn. Du är antagligen rätt ung och vilsen också. En kvinnas fysiska skönhet är inte allt när det kommer till attraktion, vilket du hade vetat om du någonsin hade haft ett förhållande. Det finns kvinnor som är både yngre och vackrare än min hustru, men det är henne jag älskar. Vet inte om du redan besvarat det, men varför har du inte avlivat dig själv om livet är så mycket värre än döden? Vi andra som har meningsfulla liv undrar.
Citera
2026-08-04, 10:27
Medlem
Jag instämmer med TS. Det finns ljusa stunder men det känns inte värt ansträngningen. Jag vet att vi har det bäst i världen här i väst, men jag upplever inte livet som en bra erfarenhet. Att jag fortsätter harva på är pga hoppet att det blir bättre imorgon. Men jag skulle inte sörja speciellt mycket om det tog slut idag. Försöker optimera för så många bra stunder som möjligt under tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in