Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
SG & Co var för otåliga. De drog strax efter ambulansen. Östling fokuserade på jakten, och det var först efter att ambulansen lämnat som polisen hade manskap nog på plats att ta uppgifter, spärra av, m.m.
Så SE stod bredvid IW och AD? Aner påstår att varken polisen eller vittnet sett någon SE.
När gav AD / Supervittnet signalementet till IW? Enligt SE var det efter att ambulansen åkt, ca 23:29.
Samtidigt sprang han för att korrigera detta enligt honom felaktiga signalement redan 23:25.
Hur går det ihop? Den engströmska knuten.
Dina efterkonstruktioner duger inte riktigt.
Det var inte enbart SG, som trots allt även fick en pappersduk att torka av ansiktet med, men som inte togs på namn. Vilket han enligt Inuti Labyrinten (vill jag minnas) blev sur över och drog. (Man kan väl tolka det som att SG ansåg polisen ointresserad?)
Vallin och Rytterstål talar ordagrant om ett "ointresse". Sedan var det ju ett ytterligare antal vittnen som inte togs på namn.
Är Anér din husgud eller? Jag har svårt för de flesta av hans slutsatser. Men vill du plocka hans uppgift här och använda honom som tillförlitlig så är det upp till dig.
Om du vidare tror dig kan pussla sekund för sekund utifrån det här materialet och sedan dra slutsatser så är det nog risk även där att du kan dra felaktiga slutsatser.
Kronologiskt ser jag inte heller något som omöjliggör detta alternativ.
Det hade för min del behövts för att få en starkare hypotes.
Liknande är det ju uppgiften om polisens bryskhet där det "märkligt" nog också finns en situation som kan uppfattas som brysk.
(Och nej, det är inga andra vittnen som beskriver detsamma, men det kan ju såklart ha sina förklaringar i annat fokus. Eller så kan det vara så att andra vittnen sett detta, men att det inte var av intresse för polisen eller vittnet själv och därav inte kom med i uppslaget)