Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Där har du nåt!
Han försöker verkligen täcka alla fronter.
Antingen VILL han bli förväxlad med GM, men då måste han vara synsk, eller så ÄR han GM.
YN:s observation verkar han dock ha missat. Det är som om han inte låtsas om trappen och åsen
Enda detaljen jag funderar på är det med polisbilen. Stod den verkligen vid salladsbaren först, och körde sedan fram? När fotografen tar de första bilderna står den närmare. Men det kan SE ha hunnit snappa upp förstås.
Han gjorde allt för att befästa sig på mordplatsen som ett vittne som var kvar minuter efter skotten. Lite märkligt att han någon vecka (efter Idre) valde att lansera Supervittnet, inte ett ord om detta vittne varken till polis, RB eller väktarna heller för den delen innan dess. Inte förrän han var tillbaka från Idre, glasögonen nämndes i SvD
efter att han pratat med polisen den 1 mars och då valde Engström att lägga dessa i Supervittnets mun.
Man kan även kalla Supervittnet för spökvittnet eftersom han och hans vittnesmål saknas i polisens papper, jag väljer "Super" eftersom detta vittne prickar in allt som SE påstod att han haft på sig. Det enda han garderar sig för är väskan, "jag vet inte om min handlovsväska var med vid det tillfället" sa han vid förhöret den 25 april. Super-
och spökvittnet kanske ligger närmast till hands.