Idag, 19:29
Medlem
Klokhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastlosaBerit
Hur många kvadratmeter bor ni på per skalle? Om ni räknar in hus, lägenhet och sommarstuga? Husbåt? Jag bor på - totalt - 93 kvadrat och bävar inför hur dyrt det kan bli. Jag tror det ska bli dyrare och dyrare så att vi alla trycker ihop oss så smått som möjligt. Jag ser nackdelar med det här såsom att man inte kan ha plats längre för roliga saker såsom bilbana, vävstol eller vad man nu har som hobby.

Oj, ett inlägg där författaren inte sitter och kastar skit på andra författare.

Ja, det kommer bi dyrt. Inte nog med att räntan åker upp, och om din förening måste lägga om lånen blir det svettigare, men uppvärmningen blir grym i vinter om det blir kallt. Jag ser föreningsavgifter som kommer höjas rejält, runt om i landet.

.
Citera
Idag, 20:22
Medlem
Roade mig med att filtrera lite på booli. Det finns just nu drygt 18000 villor till salu i Sverige på 90 kvm eller mer (nyproduktion undantagen). Av dessa kostar ungefär hälften, ca 9000 st, under 3 miljoner. Dock återfinns i stort sett inga av dessa villor under 3 mille i storstadsområdena utan längre ut på landet. Men det är ändå intressant att hälften av objekten är prissatta så att det vore rimligt för ett ungt par med jobb att köpa dem. Problemet är ju då att många av objekten ligger där det inte längre finns några jobb. Tråkigt både för de unga som då inte kan slå till och för boomersarna som köpte på fel ställe för 50 år sen.

Marknaden nu är ju tydligt uppdelad i områden som fortfarande stiger i värde och områden som sjunker. Om man ska råda sina barn, var tror ni det kommer vara bäst att köpa bostad inom de närmsta åren?
Citera
Idag, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Velora
Roade mig med att filtrera lite på booli. Det finns just nu drygt 18000 villor till salu i Sverige på 90 kvm eller mer (nyproduktion undantagen). Av dessa kostar ungefär hälften, ca 9000 st, under 3 miljoner. Dock återfinns i stort sett inga av dessa villor under 3 mille i storstadsområdena utan längre ut på landet. Men det är ändå intressant att hälften av objekten är prissatta så att det vore rimligt för ett ungt par med jobb att köpa dem. Problemet är ju då att många av objekten ligger där det inte längre finns några jobb. Tråkigt både för de unga som då inte kan slå till och för boomersarna som köpte på fel ställe för 50 år sen.

Marknaden nu är ju tydligt uppdelad i områden som fortfarande stiger i värde och områden som sjunker. Om man ska råda sina barn, var tror ni det kommer vara bäst att köpa bostad inom de närmsta åren?

Hur mycket pengar får du från din hanterare per inlägg? Blir lite orolig nu när du skriver att el-priser kan gå upp nu till vintern så vill gärnafå till ett side-hustle.
Citera
Idag, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Hur mycket pengar får du från din hanterare per inlägg? Blir lite orolig nu när du skriver att el-priser kan gå upp nu till vintern så vill gärnafå till ett side-hustle.

Va? Tror du blandar ihop mig med någon annan nu. Har ingen personlig hantverkare och har inte skrivit något om elpriser. Men jag lyssnar gärna på dina tankar kring var du tror det är bäst att köpa just nu.
Citera
Idag, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Velora
Va? Tror du blandar ihop mig med någon annan nu. Har ingen personlig hantverkare och har inte skrivit något om elpriser. Men jag lyssnar gärna på dina tankar kring var du tror det är bäst att köpa just nu.

Det tror jag inte.

Du ska alltid köpa där du vill bo -verkar väldigt svårt för vissa att förstå det konceptet men men.
Citera
Idag, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Det tror jag inte.

Du ska alltid köpa där du vill bo -verkar väldigt svårt för vissa att förstå det konceptet men men.

Fegis.

Dels för att du inte vågar erkänna att du felciterade mig och dels för att ditt svar om var man ska köpa är det mesigaste jag läst idag. Alla vet att det finns vinnare och förlorare på bostadsmarknaden, även bland de som köpt för många år sen ”där de ville bo”. Så kom igen nu, prova igen. Vad skulle du råda dina barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in