2026-08-03, 11:38
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Lägg då till att när man dör så försvinner ju ens medvetande och alla ens minnen försvinner (såvida du inte är religiös men i Sverige är ju väldigt få personer religiösa). Man kommer sluta vara vid medvetande och det blir som att du aldrig existerat. Du blir som en grottmänniska som levde för 15 000 år sedan, som att du aldrig existerat.

Tänk på hur skönt detta är, och hur skönt det är att slippa detta fruktansvärda livet och allt det ruttna och vidriga vi tvingas utstå i detta livet. Ändå ser man nästan inga som skriver om hur döden är en vacker och underbar sak utan istället vill leva i 1 000 år. Förstår verkligen inte.

Bara för att ditt liv är meningslöst pga att kvinnor inte vill ha dig, så är det inte så för resten av oss. De flesta lever ganska trevliga liv med nära å kära, och vill således inte dö.
Citera
2026-08-03, 11:39
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Vad snackar du om? Vi lever i den värsta tiden i mänsklighetens historia! Dagens samhälle är det värsta, mest vidriga och ruttna i människans historia. Varje dag är jag arg och förbannad att jag föddes i fel tid, i en fel tidsperiod.

Hela ditt argument är att vi har mer pengar nu, men pengar betyder ingenting om grundpelaren i samhället har förfallit. Enligt din logik borde det ju vara bättre för dig att åka till Qatar eller Saudi Arabien och bo och jobba där då du kommer tjäna mer pengar där.

Blir sjukt irriterad när ni försvarar dagens ruttna samhälle genom att bara prata om hur vi har mer pengar nu.

Vilken epok hade du velat leva i menar du som är bättre än idag?
Citera
2026-08-03, 11:42
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Jag hade gjort vad som helst för att kunna gå tillbaka till år 1900 och leva på den tiden istället för dagens ruttna och vidriga samhälle.

Folk var anständiga på den tiden. Kolla bara på kvinnor förr och jämför med idag, hur kvinnor är helt förfallna nu.

Varför blir DITT liv meningslöst pga hur kvinnor är?
Citera
2026-08-03, 11:52
Medlem
Man vet vard man har men inte vad man får?
Citera
2026-08-03, 12:02
Medlem
Skilj på existensen och civilisationen. Existensen är underbar, medan en civilisation minst sagt kan vara problematisk. Materialismen och all konsumtionshets är givetvis ett sattyg. Positiva är att en civilisation går att förändra. Utan skuld behöver en inte heller delta i det man eventuellt ogillar med sin samtid.

Sedan är det sunt att välkomna döden, eftersom vi alla ändå den vägen vandra. Du har rätt i att det är dumt att vara rädd för en naturlag. Men det betyder inte heller att man per automatik måste avfärda livet.
Citera
2026-08-03, 12:09
Medlem
Citat:
Jag hade gjort vad som helst för att kunna gå tillbaka till år 1900 och leva på den tiden istället för dagens ruttna och vidriga samhälle.

Folk var anständiga på den tiden. Kolla bara på kvinnor förr och jämför med idag, hur kvinnor är helt förfallna nu.
Ja död i TB hade absolut varit bättre för din del
Citera
2026-08-03, 12:09
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Tänkte fråga er angående detta, då det är någonting jag tänkt ett tag på.

...

Lägg då till den ekonomiska biten där man måste gå upp på morgonen för att jobba för att betala räkningarna. Det är bara en kamp för att kunna klara sig. Har du ett hus blir du slav till banken där du måste betala ränta. Detta trots att alla religioner förbjuder detta men i dagens sjuka samhälle bryr man sig inte.
men i dagens sjuka samhälle bryr man sig inte.

Seriöst, hur kan man gilla detta livet? Speciellt i dagens ruttna och vidriga samhälle? Varför ser nästan ingen fram emot döden som en befrielse från detta livet? Vad är det för fel på folk i dagens samhälle?

Det finns möjligtvis EN religion som har banker utan ränta. Läs på.
Är det så jävla hemskt, avsluta ditt liv då?
Citera
2026-08-03, 12:20
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Vilken epok hade du velat leva i menar du som är bättre än idag?

Alla.

Dagens samhälle är det värsta i historien, fullständigt genom ruttet. Livet i dagens samhälle är helt meningslöst och värdelöst. Alla tidsperioder före dagens var mycket bättre. Ska bli så skönt när döden kommer och man lämnar detta
Citera
2026-08-03, 12:35
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Lite nyfiken bara, när hade du hellre velat leva då?

Alla perioder förutom idag. 1920 talet, 1800-talet, 1700 talet, Medeltiden, Antiken...

Dagens samhälle är bara så ruttet, sjukt och vidrig att det inte går att leva i.
Citera
2026-08-03, 12:36
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Alla.

Dagens samhälle är det värsta i historien, fullständigt genom ruttet. Livet i dagens samhälle är helt meningslöst och värdelöst. Alla tidsperioder före dagens var mycket bättre. Ska bli så skönt när döden kommer och man lämnar detta

Varför flyttar du inte till mer traditionella samhällen då? Asien, Sydamerika, ja Ryssland till och med? Mellanöstern är ganska traditionellt fortfarande mig veterligen. Sitta å klaga på sitt liv när du enkelt kan flytta och gifta dig med någon minderårig brud?
Citera
2026-08-03, 12:37
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmuokesson
Det är nog rätt många som dödar sig själv i unga åldrar för dom insätt detta.
Varför vill man leva som gamling liksom dom inte vågat ta steget självmord är rätt svårt ändå.

Precis. Jag blir alltid lycklig när jag tänker på personer som James Dean eller Kobe Bryant eller, John Denver, Diego Jota, och andra som slapp bli gamla. Folk gråter och är ledsna när dessa fall sker, men för mig är detta det enda som ger lycka i livet.
Citera
2026-08-03, 12:39
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Därför att människor i väst har uppfostrats att dyrka pengar, prylar och materiella ting. Dessa saker går ej att få efter döden.

Precis. Helt rätt. Vi dyrkar pengar.

Varje gång jag argumenterar för hur vidrigt och ruttet dagens samhälle är, där livet blir meningslöst, så får jag alltid som svar att vi har pengar idag. Att man kan tjäna mycket pengar idag. Men döden förstör ju allt detta. Döden förintar alla dessa materiella saker. Därför försöker man i dagens samhälle att undvika att ens tänka på döden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in