2026-08-01, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Min fru vill gå vidare utan mig. 20 år. Vi har ett barn.

Vafan gör man? Jag älskar henne, hennes lukt, hennes leende, hennes födelsemärken. Allt. Hon vill inte ha mig något mer.

Hon skyller på massa vardagsgrejer och tjafs, men det känns som svepskäl.

Verkar som att hon har bestämt sig.

Behöver lite stöd och tips från folk om hur jag håller mig ovanför ytan.

Vad gör man ens med vårt barn? Vår dotter kommer bli helt jävla förstörd av detta. Kanske mer än mig.

Fastna inte i flaskan nu. Du klarar dig.
Citera
2026-08-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmyceuiz7
gör så här. börjar med orkideer eller rosor i en bukett med lite choklad och lägg den mitt under natten på matbordet. sen är du borta nåra dar utan att svara hennes telefon om hon ringer. sen kommer du tillbaka och jag lovar att hon är som ny (nästan). har funkat för mig

Amen sluta nu.. när en kärring bestämt sig så har hon.. hon har garanterat planerat detta i åratal. Ingen jävla kvast med blommor och billig choklad kommer få henne på andra tankar. Glöm å gå vidare är det som gäller för TS.
Citera
2026-08-01, 22:42
Avslutad
Citat:
Alla dessa labels hela jävla tiden. Nej, jag vill kalla det en reset.

Om du stod framför mig nu hade det varit svårt att inte ta stryptag om dig.
Citera
2026-08-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Amen sluta nu.. när en kärring bestämt sig så har hon.. hon har garanterat planerat detta i åratal. Ingen jävla kvast med blommor och billig choklad kommer få henne på andra tankar. Glöm å gå vidare är det som gäller för TS.
du ger upp för tidigt. kvinnor vill bli efterjagade, dem dör för känslan att få veta någon annan vill ha dem så badly.
Citera
2026-08-01, 22:53
Medlem
TS har din fru vänninor som är frånskilda? Kvinnor följer görna råd från sina kompisar.
Citera
2026-08-01, 22:58
Avslutad
Många gånger blir skilsmässan ett lyft för mannen som kan skaffa sig en snyggare och yngre kvinna. Förutsatt att du tränar, har bra ekonomi och inte ser ut som nån pösmunk.

Du klarar detta! Har flera bekanta som skilt sig och alla har blivit lyckligare efteråt!
Citera
2026-08-01, 23:00
Medlem
Citat:

Vafan gör man? Jag älskar henne, hennes lukt, hennes leende, hennes födelsemärken. Allt. Hon vill inte ha mig något mer.

Vad gör man ens med vårt barn? Vår dotter kommer bli helt jävla förstörd av detta. Kanske mer än mig.
Är det fel att fly förlusten genom att genast börja dejta någon ny? Jag vet inte, men det är vad jag tänker på nu.
Jag tror att jag själv skulle göra så.
Man behöver så klart inte flytta ihop med någon utan bara dejta. Många har ju även kk.
Det finns nog många i din situation som flyr in i något nytt och det utan att egentligen planera något långvarigt.

Är man bara öppen med sina avsikter så borde det fungera att fly på detta viset.
Du kan ju åtminstone fundera på det och känna efter även om jag tror att jag förstår att den här förlusten kanske måsta sörjas först?
Jag beklagar läget, men hoppas givetvis att det ska lösa sig så smärtfritt som bara möjligt är.
En grej till är ju också efter många års relation att man kanske upptäcker med en ny att man nog inte hade det så bra ändå med den föregående.
Den möjligheten finns alltid
Citera
2026-08-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Om du stod framför mig nu hade det varit svårt att inte ta stryptag om dig.
Förlåt, jag menade inte ta på nerven där . snälla stryp mig inte
Citera
2026-08-01, 23:05
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:

Jag förstår om det existentiella är nog det värsta för dig just nu. Efter 20 år vet du kanske inte längre vem du ska vara eller hur livet ska se ut. Men du behöver inte lösa resten av livet denna vecka. Just nu ska du ta dig igenom chocken utan att förstöra dig själv, relationen till henne eller samarbetet kring er dotter. DET är key.

En sak tror jag dock att du behöver vara försiktig med. Att kalla hennes skäl för "svepskäl". Vardagstjafs, brist på gemensam tid och en känsla av att inte bli sedd, kan låta smått när man räknar upp det, men det kan vara hundratals små erfarenheter som samlats under flera år. När du säger ”jag gör vad som helst”, kanske hon dessutom har svårt att svara konkret om det skulle vara så att hon upplever att hon redan har försökt förklara.

Be därför om ett samtal där du inte argumenterar, försvarar dig eller försöker sälja in en ny version av dig själv. Fråga exempelvis ”Vad har gjort att dina känslor förändrats? När började du ge upp? Vad har du saknat från mig?” Lyssna färdigt och FULLT UT, även om du tycker att hennes bild är orättvis. Fråga därefter om hon har någon verklig vilja kvar att göra ett sista, avgränsat försök med professionell hjälp. Om svaret är "nej" behöver du tyvärr ta in att kärlek och förändringsvilja från din sida inte räcker för två.

Släpp också tanken på om det finns någon annan och vad han i så fall tjänar. Det kommer inte hjälpa dig förstå vad som hänt mellan er.

Er dotter kommer att bli ledsen, men hon behöver absolut inte bli förstörd - även om hon är en känslig tjej. Det avgörande blir istället hur ni vuxna hanterar separationen: inget skuldbeläggande, inga förhör, inga budskap genom barnet och ingen tävling om hennes lojalitet. Om ni istället ger henne trygghet, förklaringar, uppföljningar, många frågor om hur hon mår och att ni hjälper henne ventilera och hantera sina känslor, kan det gå bra och bli sunt.

Ta hjälp av dina vänner nu. Ät, sov så gott det går, undvik alkohol (!) och skaffa gärna en egen samtalskontakt (leg. psykolog eller leg. psykoterapeut). Du behöver någonstans där du får rasa utan att lägga hela din panik på din fru eller dotter. Livet kommer med största sannolikhet kännas främmande ett tag, men du behöver bara ta nästa lilla steg, inte förstå hela framtiden i kväll.
Citera
2026-08-01, 23:13
Avslutad
Citat:
du ger upp för tidigt. kvinnor vill bli efterjagade, dem dör för känslan att få veta någon annan vill ha dem så badly.

Det är skillnad på jakt och simp liksom det är skillnad för kvinnan att ha en partner vs att ta hand om ett extra ”barn”.

Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
TS har din fru vänninor som är frånskilda? Kvinnor följer görna råd från sina kompisar.

Ja många kvinnor följer med flocken. Inte alla men många kan jag hålla med om.

Citat:
Ursprungligen postat av Mrsweden555
Många gånger blir skilsmässan ett lyft för mannen som kan skaffa sig en snyggare och yngre kvinna. Förutsatt att du tränar, har bra ekonomi och inte ser ut som nån pösmunk.

Du klarar detta! Har flera bekanta som skilt sig och alla har blivit lyckligare efteråt!

TS har guldläge nu till ett spännande singelliv. ”Ledig” varannan vecka och kan skaffa flertalet singelmorsor som kk:s i samma sits.
Citera
2026-08-01, 23:18
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Biter ihop som en man och trampar vidare i livet .. Ingen tycker synd om en man . En kvinna lämnar ALDRIG om de inte redan har en vid sidan om.

Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Klart dom gör, annars skulle ju inte kvinnor någonsin vara singel. Det faller på sin egen orimlighet.
MASSAGATTI har en stor poäng här. Det finns i nästan alla fall någon eller något hänt. "Något" kan vara att DU haft någon vid sidan också.

Däremot är det inte säkert den de haft på sidan vill ha dem, de kan bara varit en spermahink för honom och när det börjar brännas flyger han vidare till nästa blomma. Vola´ Där har du en singelkvinna.

När jag slängde ut exet, intefan fick hon flytta hem till sin toyboy. Det blev hem till gamla mamma då.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-08-01 kl. 23:23.
Citera
2026-08-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
När det är för sent så är det försent. Många är männen som hade sluppit bli lämnade om de hade agerat och gjort förändringar direkt deras kvinna uttryckt missnöje. Som exempel så är det rimligt att en kvinna på 20 år endast ska ha behövt påpeka när de ska diskas, städas, plockas undan, plocka i/ur disk/tvättmaskin, plockas undan kläder/disk osv. Den stora majoriteten av kvinnor går på repeat gällande hushållssysslor och varje gång de repeterar sig så tynar känslorna successivt bort.

Så jävla sant!

//kvinna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in