2026-08-02, 00:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Emullume
Så jävla sant!

//kvinna
Nähä. Var du? Kunde ingen gissa.
Antar du är född på 40 eller 50-talet?
Nuförtiden är förutsättningarna helt omvända.
Citera
2026-08-02, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Min fru vill gå vidare utan mig. 20 år. Vi har ett barn.

Vafan gör man? Jag älskar henne, hennes lukt, hennes leende, hennes födelsemärken. Allt. Hon vill inte ha mig något mer.

Hon skyller på massa vardagsgrejer och tjafs, men det känns som svepskäl.

Verkar som att hon har bestämt sig.

Behöver lite stöd och tips från folk om hur jag håller mig ovanför ytan.

Vad gör man ens med vårt barn? Vår dotter kommer bli helt jävla förstörd av detta. Kanske mer än mig.

Tja vad gör man - det är din frus fel. Låt henne ta hand om barnet på heltid* o betala-en-peng-per-månad - o sätt igång o leta upp en ny dam.

*låt henne bli singelmamz på riktigt o förklara för dottern vilken jävla sviiikaaree hennes mamz är

HEMMLIZZ - det är rätt juste att börja om med en ny YNGRE o spännande för förmåga efter att
ha suttit fast i en relation i många år - men långtifrån alla män lyckas med detta. En del lyckas
kortsiktigt o blir ännu mer bitterballar sen - Rickard Olsson o Nannskog
Citera
2026-08-02, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Du illustrerar väl ordspråket

"Du saknar inte henne, du saknar bara hennes kropp".

Det enda du kunde beskriva du saknar är hennes kropp, inget alls om henne som person. Precis som kvinnor bara uppskattar män för vad män gör för kvinnan, aldrig vad mannen är.

Det finns tiotusentals andra kvinnor därute, med bättre kroppar än ditt ex. Och varenda kvinna, 100%, har en lukt, ett leende, födelsemärken, och fitta, mun och anus.

Man måste vara en idiot om man "älskar" en kvinna som inte respekterar en, eller rentav i hemlighet föraktar en. Ditt barn kommer se hur pinsam du är, och förakta dig för resten av ditt liv.

Det bästa sättet att komma över en kvinna, är att komma under en ny kvinna....

Jag ska säga att den här kvinnan är lycka objektifierad. När hon ler är det som att all lycka i världen har sammanstrålat i en person, och det är en av de finaste sakerna i henne, och det kommer jag aldrig att ta i från henne.

Citat:
Ursprungligen postat av tmyceuiz7
var fan har du hittat för kvinnor? nej, dem söker rättare sagt beskyddare. en trygg punkt där deras känslor tas om hand. ifall du låter henne göra vadsom är du en cuck, tvärtom så är du en känslomisshandlare. måste finnas balans. vad heter det ordet igen som sverige är känt för, just det. LAGOM. du ska vara den som tillför lagomhet i hennes liv. en stenhård representant för sanningen som aldrig rör sig även om jorden bävar. allt annat är fugazi

Jag förstår inte vad du säger men jag uppskattar din omtanke.

Citat:
Ursprungligen postat av tmyceuiz7
gnället är sällan sant. kvinnor kommer alltid dra trådar runt jorden hundra gånger om innan dem kommer till en punkt som inte ens finns där.

Ja, hon vågar nog inte säga vad hon egentligen menar, att hon inte älskar mig längre. Det vore mycket enklare om hon sa det.

Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Gratulerar.
Äntligen har hon tagit steget åt sig.
Nu är du Fri. Du kan ta din tid och skapa din dotters framtid på dina villkor. Inte tillbaka bunden.
Du har världens bästa vän i spegeln. Han kommer vägleda dig om du håller dina känslor nära. Fokuset app praktiska saker men kom ihåg att allt som känns förjävligt nu är bara du som möter din rädsla för att vara ensam. du kommer att hantera det bra, var så trygg med det.

Mitt tips till dig är att börja fokusera på en framtid med din dotter, hon kommer inte lämna dig. Boka in något roligt med henne. Liseberg, Tosselilla, måla rummet, laga mat?
Tack, jag och min dotter har en nära relation så det är nog inget problem. Jag lagar redan all mat, i princip.

Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Jobba med dig själv, antingen kommer din frukt tillbaka till dig eller så kommer någon annan. Om du släpper din manlighet och fördjupar dig själv i självömkan förlorar du både din dotter och din framtida fru / exfru och eventuell chans med din nuvarande fru.
Lycka till!

Jag finns på PM om du vill skriva av dig, ingen kritik här!

Tack så mycket, jag mår skit så jag kanske tar upp och skriver till dig, vem vet. Hade en bra kompis här nu ett tag, får se vad som händer. Så jävla hemskt. Jag vet att jag har haft en del erbudanden genom åren, och jag har tackat nej på grund av att jag älskar min fru, men jag vet inte vad det betyder framåt i tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Du har liksom presterat ett barn på 20 år
Inte mycket avelshingst så att säga släpp det hon har annat
haha, så sant. Nu tror jag varken hon eller jag vill ha fler, men visst.

Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Tja vad gör man - det är din frus fel. Låt henne ta hand om barnet på heltid* o betala-en-peng-per-månad - o sätt igång o leta upp en ny dam.

Det tänkte jag nog inte göra. Barnet bor här, jag tänkte inte flytta.

Citat:
*låt henne bli singelmamz på riktigt o förklara för dottern vilken jävla sviiikaaree hennes mamz är
Ja, såklart får hon berätta för vårt barn själv att hon inte vill fortsätta. Det är sjukt men det är klart.

Citat:
HEMMLIZZ - det är rätt juste att börja om med en ny YNGRE o spännande för förmåga efter att
ha suttit fast i en relation i många år - men långtifrån alla män lyckas med detta. En del lyckas
kortsiktigt o blir ännu mer bitterballar sen - Rickard Olsson o Nannskog
Jag vet inte om jag är öppen för något än. Jag vill väl ligga så småningom men jag kan inte riktigt tänka på det nu. De som varit intresserade medan jag varit gift har varit yngre dock.

----

Tack alla - mår sjukt dåligt men mår lite bättre av all respons.
Citera
2026-08-02, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Amen sluta nu.. när en kärring bestämt sig så har hon.. hon har garanterat planerat detta i åratal. Ingen jävla kvast med blommor och billig choklad kommer få henne på andra tankar. Glöm å gå vidare är det som gäller för TS.

Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
TS har din fru vänninor som är frånskilda? Kvinnor följer görna råd från sina kompisar.

Hon har inte så mycket vänner, men en skilde sig nyligen. Jag vet inte vad du menar riktigt.
Citera
2026-08-02, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Jag förstår om det existentiella är nog det värsta för dig just nu. Efter 20 år vet du kanske inte längre vem du ska vara eller hur livet ska se ut. Men du behöver inte lösa resten av livet denna vecka. Just nu ska du ta dig igenom chocken utan att förstöra dig själv, relationen till henne eller samarbetet kring er dotter. DET är key.

En sak tror jag dock att du behöver vara försiktig med. Att kalla hennes skäl för "svepskäl". Vardagstjafs, brist på gemensam tid och en känsla av att inte bli sedd, kan låta smått när man räknar upp det, men det kan vara hundratals små erfarenheter som samlats under flera år. När du säger ”jag gör vad som helst”, kanske hon dessutom har svårt att svara konkret om det skulle vara så att hon upplever att hon redan har försökt förklara.

Be därför om ett samtal där du inte argumenterar, försvarar dig eller försöker sälja in en ny version av dig själv. Fråga exempelvis ”Vad har gjort att dina känslor förändrats? När började du ge upp? Vad har du saknat från mig?” Lyssna färdigt och FULLT UT, även om du tycker att hennes bild är orättvis. Fråga därefter om hon har någon verklig vilja kvar att göra ett sista, avgränsat försök med professionell hjälp. Om svaret är "nej" behöver du tyvärr ta in att kärlek och förändringsvilja från din sida inte räcker för två.

Släpp också tanken på om det finns någon annan och vad han i så fall tjänar. Det kommer inte hjälpa dig förstå vad som hänt mellan er.

Er dotter kommer att bli ledsen, men hon behöver absolut inte bli förstörd - även om hon är en känslig tjej. Det avgörande blir istället hur ni vuxna hanterar separationen: inget skuldbeläggande, inga förhör, inga budskap genom barnet och ingen tävling om hennes lojalitet. Om ni istället ger henne trygghet, förklaringar, uppföljningar, många frågor om hur hon mår och att ni hjälper henne ventilera och hantera sina känslor, kan det gå bra och bli sunt.

Ta hjälp av dina vänner nu. Ät, sov så gott det går, undvik alkohol (!) och skaffa gärna en egen samtalskontakt (leg. psykolog eller leg. psykoterapeut). Du behöver någonstans där du får rasa utan att lägga hela din panik på din fru eller dotter. Livet kommer med största sannolikhet kännas främmande ett tag, men du behöver bara ta nästa lilla steg, inte förstå hela framtiden i kväll.

Tack för dina ord, läste en gång till nu.

Svårt vad man ska göra... Flaskan är redan tilltagen ikväll tyvärr.
Citera
2026-08-02, 03:59
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Det är tråkigt när sådant här händer men nu gäller det att inte fastna i missär och gå ned sig och bli en sådan där man som sitter hemma med flaskan varje dag efter jobbet och drunknar i sprit och sin egen självömkan medans han sitter och gråter över bröllopsfoton ,absolut ge dig själv tid att sörja men fastna inte i sorgen.

Nu är det en perfekt tid för att hitta en ny trevlig hobby eller att ta upp en gammal hobby igen för du kommer att behöva något att fylla dagarna med så du slipper fastna i dina tankar och för att fylla tomrummet dom veckor som du inte har dottern hos dig.

Uppehåll en stark fasad inför din dotter, hon behöver en stark manlig förebild och inte ett deprimerat nervvrak och tala aldrig illa om hennes mor framför henne dels för att det kan vända din dotter emot dig om hon har en god relation till sin mor och dels för att det som sägs kan hamna i din ex-frus öron.

Ge dig ut på dejtingmarknaden igen även om du inte vill ha ett förhållande så boostar det självförtroendet att se att man fortfarande kan attrahera kvinnor och sedan är det ju för jävla gott att knulla. Som kvinnor brukar säga the best way to get over a man is to get under another så för oss män det bästa sättet att komma över en kvinna är att köra kuken i en annan

Känner du att du behöver hjälp att ta dig igenom det hela så finns det stödgrupper för män som går igenom skillsmässa där du kan träffa andra i samma situation men känn av läget och låt det hela inte bli en klagomur där ni sitter och beklagar er inför varandra så du fylls med andra personers negativitet och missär som drar ner dig ännu mer.
Citera
2026-08-02, 04:05
Medlem
lagfrukts avatar
Du ordnar sommarbål i en slutlig hyllning.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-08-02 kl. 04:07.
Citera
2026-08-02, 05:18
Medlem
glockenreins avatar
Trist att höra! Kan du inte föreslå att ni provar att ta en paus/separera ett tag? Efter 20 år kanske hon tar dig för givet och fattar inte vad hon är på väg att lämna.
Citera
2026-08-02, 06:02
Medlem
Sök upp en terapeut
Sök hjälp och stöd
Har du vänner informera dom men använd.dom inte som ryggsäck
Se till att ha en hobby om du inte har skaffat
Börja motionera
Gå promenader
Fokusera på DIG och barnet

Allting har ett slut
Vi utgår alltid från oss själva och hon behöver nog detta

Som kvinna som separat efter 15 år så kan jag säga att det är väldigt skönt att hitta sig själv och jag har levt själv nu i 10 år
Inte ångrat mig en sekund
Citera
2026-08-02, 06:12
Medlem
Citat:
Hon har inte så mycket vänner, men en skilde sig nyligen. Jag vet inte vad du menar riktigt.

Där har du svaret. Din frus kompis har hjärntvättat henne om att skilja sig från dig. Hon vill ha sällskap i jakten på nya kukar utan att känna dåligt samvete.
Citera
2026-08-02, 06:35
Medlem
Citat:
Min fru vill gå vidare utan mig. 20 år. Vi har ett barn.

Vafan gör man? Jag älskar henne, hennes lukt, hennes leende, hennes födelsemärken. Allt. Hon vill inte ha mig något mer.

Hon skyller på massa vardagsgrejer och tjafs, men det känns som svepskäl.

Verkar som att hon har bestämt sig.

Behöver lite stöd och tips från folk om hur jag håller mig ovanför ytan.

Vad gör man ens med vårt barn? Vår dotter kommer bli helt jävla förstörd av detta. Kanske mer än mig.

När kvinnor bestämt sig
Har dom 100 % en ny partner på.sidan om
Så kört för dig
Skit i henne skaffa en ny
Asiat kvinna yngre då kommer hom bli knäckt
Det gjorde jag hehe
Citera
2026-08-02, 06:57
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Jag tycker att det är jag som bidragit till markservicen men hon kanske har avvikande åsikt.

Hon är introvert, jo visst. Men jag tror det är kört.
Gnället är bara ett symtom på att hon tröttnat. Hon letar efter mannen med stort M nu , och är bara trött på den efterhängsna typ som mest försöker uppfylla sin del av relationen med att ge henne "markservice".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in