Citat:
Säg hellre, med öppenhet och ärlighet: ”Jag tror att jag har bedömt sådant som småsaker tyvärr och inte förstått vad summan gjort med dig. Och kanske förstår jag det fortfarande inte... Så snälla, berätta för mig om du orkar? Jag vill verkligen höra dig och möta dig.”
Kanske är det för sent för förhållandet. Men den insikten är ändå viktig – både för ett sista ärligt samtal och för hur du går vidare som pappa och människa.
Just nu - ingen mer flaska, ring kompisen igen imorgon.
Kanske är det för sent för förhållandet. Men den insikten är ändå viktig – både för ett sista ärligt samtal och för hur du går vidare som pappa och människa.
Just nu - ingen mer flaska, ring kompisen igen imorgon.
Det var väldigt bra och det blev ungefär så. Jag tror min vilja att göra något gick igenom men hon vet inte. Hon gick väl från att ha helt bestämt sig till att vara mer frågande. Det får vara en vinst. Hon får fundera lite om hon orkar testa med några konkreta saker jag har börjat med.
Ingen alkohol sedan dess, och jag ska ta det lugnt framåt med det. Har lite andra saker planerade med vänner nu.
Citat:
Jag lämnade min sambo efter 20 år. Jag vet att det är ytters ovanligt att mannen lämnar utan att han träffat någon ny. Men så var det iallafall.
Hon var bitter och tråkig och valde att fortsätta vara bitter. Nu 9 år senare är hon fortfarande bitter och jag är glad.
Så bestäm dig att bara gå vidare. Världen går inte under och det finns mängder med villiga kvinnor där ute. Jag har aldrig knullat så mycket under halvåret jag var singel och nästan 50 år. Träffade snart en snygg yngre kvinna som är glad och positiv.
Hon var bitter och tråkig och valde att fortsätta vara bitter. Nu 9 år senare är hon fortfarande bitter och jag är glad.
Så bestäm dig att bara gå vidare. Världen går inte under och det finns mängder med villiga kvinnor där ute. Jag har aldrig knullat så mycket under halvåret jag var singel och nästan 50 år. Träffade snart en snygg yngre kvinna som är glad och positiv.
Jag är övertygad om att jag skulle få knulla eller hitta någon ny om jag vill - åtminstone på jobb har jag haft kollegor som tar på en väldigt mycket och är uppenbart intresserad, även haft kollegor som bjuder in till deras hotellrum när vi vart på konferens och sånt. Nog för att spontant sex lockar enormt ibland så har jag alltid tyckt att vår familj är viktigare.
Citat:
Klart att det säkert händer ibland, men väldigt ofta är det så att det är kvinnor som blir lämnade som blir singlar och de kvinnor som lämnar har planerat sin framtid ett bra tag... ofta med en annan man som de kan fortsätta med. Det är nog relativt få kvinnor som väljer en osäker framtid, såvida de inte har det väldigt bra ställt ekonomiskt.
Jag kan inte alls tänka mig att hon är oärlig med att hon inte har träffat någon men man kan väl inte säga att hon har en stark ekonomi heller. Visst, vi har betalat av mycket av våra lån och hon har föräldrar som skulle kunna hjälpa henne ekonomiskt - så lite finns det väl att ta av.