Citat:
Ursprungligen postat av
PowerPritt
Titta så rolig du fick vara nu. Varför skulle det inte kunnat vara mamman som körde? Vad har du för källa som som säger att mamman stängts in i båten i samband med kollisionen?
Hon kan ha fastnat i vad som helst och dragits med ner.
Om vi bortser från den rent statistiska sannolikheten att det brukar vara mannen i familjen som kör båten, så är det ju uppenbart så i det här fallet. Pappan kastades av vid kollisionen och hittades i vattnet direkt efter. Hade mamman kört hade hon också befunnit sig i det öppna utrymme där man är när man kör, och också kastats av och hittats i vattnet. Hon hittades ju inte ens under den flera timmar långa sökinsats efteråt när man sökte av området. Eftersom hon följt med båten ner, hon fanns inte vid ytan. Det fanns heller inte tid för att hon ska ha kunnat springa in i ruffen efter ett barn efter kollisionen t ex.
Jag förstår inte varför du vill försöka hävda ett helt osannolikt scenario utifrån vad som hänt, vad får du ut av det? Jag säger inte att pappan har kört ihjäl sin familj med flit, men kanske har han varit oaktsam. Utifrån det som är känt tycker iaf jag det verkar ganska givet att:
1. De har blivit totalt överraskade av kollisionen och har därför inte vidtagit några åtgärder för att rädda sig, så som att kasta sig av båten eller ta sig upp från utrymmen under däck.
2. Pappan och sonen befann sig i det öppna utrymmet där man styr båten och slängdes därför av båten vid kollisionen. Hamnade i vattnet och kunde senare plockas upp.
3. Mamman och dottern fanns inte i vattnet tillsammans med pappan och sonen då dessa räddades, och hittades inte under en första sökinsats. De har senare hittats ”i anslutning till vraket”, och slutsatsen måste bli att de aldrig tog sig ut ur båten, och därav bör ha befunnit sig ett utrymme under däck så som ruff vid kollisionen. Hade de varit i öppet utrymme hade de också kastats av.
Jag vet inte man kanske inte ens klarar en sån där kollision i en så liten båt och under däck. Man kan slå i huvudet vid själva smällen t ex när allt vänds upp och ner på någon sekund. Det är rent mirakulöst att pappan och sonen överlevde själva kollisionen ändå. Och skillnaden mellan liv och död i det här fallet verkar helt klart vara om man blev avkastad från båten vid kollisionen eller inte. De som hamnade i vattnet överlevde.