Citat:
Ursprungligen postat av
Zeddis
Nej, du får köra bil, truck och tunga maskiner när du har på recept. Den röda triangeln är borta sedan väldigt många år.
Och var fan skrev jag att det var förbjudet att köra om man har recept?
Var skrev jag nåt om röd triangel…?
Fattade du inte det jag skrev, att det är DITT ansvar att du kan köra säkert om du tar sådana mediciner, så du kan bli straffad om en olycka sker och man kommer fram till att du varit oaktsam med dina mediciner i förbindelse med framförande av fordon.
Detta står klart och tydligt i infon som medföljer sådana medicier.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zeddis
Om du faktiskt hade läst så hade du vetat att det oaktsamma var, enligt tingsrätten, att han lämnat köket, inte att han var berusad.
Och sannolikheten att han lämnat köket och slocknat var lika stor om han varit nykter….?
Jag har inte läst domen, men det känns sannolikt att rätten ansett att intaget av alkoholen, berusningen, har haft en väsentlig påverkan av hur vederbörande betedde sig. Och att intaget gjorde honom mer benägen att vara omdömeslös.
Eller är du av den åsikten att vad man än orsakat ska man klara sig från bara man hävdar att man var full….?
Citat:
Ursprungligen postat av
Zeddis
Tills den dagen det fortfarande är lagligt att vara berusad och laga mat så kan man givetvis inte dömas för det. Då får man först ändra lagstiftningen. Det begriper ju redan en högstadieelev. Men du har som bekant en lägre kognitiv kapacitet än den genomsnittliga hormonstinta trettonåringen
Herregud…. Det är inte för att han lagat mat under berusat tillstånd han blir dömd, utan för att i berusat tillstånd betett sig omdömeslöst och orsakat fara för sig själv och andra
Detta klarar fan ta mig barn att begripa om man förklarar för dem, men inte du….