Citat:
Att personen X fastslår sanningen "det finns möjlighet att A inte inser att B är ett problem", implicerar ingalunda "jaså, du tror att du vet bäst då alltså!!!". Jösses, du behöver verkligen testosterontillskott mot dina mens-hormoner.
Om du verkligen inte förstår detta, låt mig ta ett exempel på hur en person inte själv kan inse sina problem. Psykos exempelvis. Personen tror att den är frisk och att rymdvarelserna han ser är verkliga, och vill absolut inte bli inlagd och få medicin.
Läkare brukar använda begreppet "sjukdomsinsikt". Det är inget begrepp som en så oändligt mogen och erfaren visdomsman som du har hört, eller?
Om en knarkare vill knarka, resonerar du kanske autistiskt "han sa ju att han ville det, vad är problemet". Du förstår inte att verkligheten kan vara lite mer komplex, såsom att han egentligen vill sluta men inte har den viljestyrka som krävs. Att du påstår dig vara PT men inte förstår faktorer såsom viljestyrka, verkar osannolikt.
Citat:
Det är väl inte din sak att tala om för folk hur de ska sköta sina liv.
"HAN TVINGAR MIG ATT KNULLA MIN FRU" försöker du vända det till nu, mitt i alla dina mens-hormoner. Nej, det har jag inte sagt. Jag har förklarat tydligt, i alldeles för många inlägg, hur jag faktiskt menar. Men du vägrar förstå för du tycker det är viktigare att lyssna på dina gräl-hormoner än på vad folk faktiskt förklarar.
Citat:
Vem är intresserad av vad du rekommenderar? Du har ingen erfarenhet,
Känner vi varandra? Vilka metoder har du använt för att ta reda på huruvida jag har erfarenhet eller ej, och av vad? Erfarenhet av impotens? All kunskap måste för övrigt inte komma av egen erfarenhet - egna erfarenheter kan snarare komma att utgöra en skygglapp i vissa fall. T ex personen som misslyckas med sin relation men inte har tillräckligt helikopterperspektiv för att ta sig ur gropen eller ens förstå att förbättringsmöjligheter finns.
Citat:
ingen utbildning i ämnet,
När har vi ens talat om huruvida jag är utbildad, och på vad? Impotens? Depression? Du erkänner ju inte ens att det finns en förbättringsmöjlighet. Har sällan sett en så envis människa. Du är garanterat inte PT - PT brukar vara duktiga på motivationspsykologi.
Citat:
inte vett nog att inse att människor tänker annorlunda och har andra preferener än dig.
Det är just därför jag har sett till att hålla argumenten fria från personliga preferenser utan helt objektiva. Jag har ingen gång i denna tråd skrivit något i stil med "men du måste ju knulla, det är ju skönt för fan, tjejen är snygg och villig, kom igen nu" utan jag har istället konstaterat att rent objektivt, om vi bortser från personliga skillnader i preferenser, så är en frisk människa utrustad med en libido. Det är inget du kan prata bort genom att enbart säga "jag vill inte" - libidon kan finnas där ändå.
Citat:
Du tror att din världsbild är den enda rätta och att alla som inte håller med har fel och lever på fel sätt.
Att du är inkapabel att identifiera skillnaden mellan subjektivistiska och objektiva resonemang visar ju snarare att det är DU som gör ovannämnda misstag!
Citat:
Bara för att du inte kan leva utan sex så tror du att ingen kan det
Bla bla. Du har sagt typ samma sak tio gånger nu fast med annorlunda ord. Du tror tydligen att du kan dränka mina objektiva argument med tomma anklagelser? Din jävla menshormon.