Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Ett problem kan vara ett problem, även om personen som har problemet inte vill kännas vid det av en eller annan anledning.
Så du bestämmer vad som är ett problem eller inte för andra människor. Du inser att du är oerhört självcentrerad eller?
Citat:
Men att du har rätt att inte ha sex, det är det ju ingen som förnekar såklart. Du verkar tro att filosofiska resomang utgör personliga påhopp. Du verkar inte lika intelligent som du vill framstå som.
Dina inlägg är inte filosofiska resonemang. De är subjektiva åsikter och påståenden.
Citat:
Fel, jag har inte sagt att sex är enda limmet. Tvärtom, vanans makt, skuldkänslor, depression, stagnation etc kan tyvärr vara ett ännu starkare lim. Vilket du är ett sorgligt bevis på.
Bara negativa aspekter alltså. Du är väldigt omogen.
Citat:
Nu är du där igen med det falska antagandet "han har inte erfarenhet så han vet inte att det finns sexlösa förhållanden". Jag har säkert 2-3 gånger bekräftat att visst känner jag till att sådant existerar - men att något existerar betyder inte att det är rekommendabelt!!! Du rör ihop saker i en enda sås.
Rekommendabelt? Det är väl inte din sak att tala om för folk hur de ska sköta sina liv. Vem är intresserad av vad du rekommenderar? Du har ingen erfarenhet, ingen utbildning i ämnet, inte vett nog att inse att människor tänker annorlunda och har andra preferener än dig. Du tror att din världsbild är den enda rätta och att alla som inte håller med har fel och lever på fel sätt. Bara för att du inte kan leva utan sex så tror du att ingen kan det och om man väljer att göra det så har man problem. Vad är du, 20 år eller?