2026-07-29, 16:43
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
En gång är ingen gång
Men tråden handlade om sextorka generellt

Hur gör folk? Är det bara kvinnor som sextrejkar omedvetet?

Svaret är alltså att jag skiter i det OM det skulle hända. Jag skiter dock inte i förhållandet som sådant. Får väl i så fall reda ut det på något bra sätt.
Citera
2026-07-29, 16:49
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Hur gör folk? Är det bara kvinnor som sextrejkar omedvetet?

Svaret är alltså att jag skiter i det OM det skulle hända. Jag skiter dock inte i förhållandet som sådant. Får väl i så fall reda ut det på något bra sätt.
Gör folk så?
Eller tycker du fler borde?
Citera
2026-07-29, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Ja jag förstår det Trögsson, vilket jag också har bekräftat. Frågan (från min sida) är varför ett sexlöst förhållande måste vara med den gamla frun, och inte med t ex en polare av samma kön som man ju också kan sägas "älska" i vissa fall. Eller varför inte flytta hem till föräldrarna, många "älskar" sina föräldrar också och har inte sex med dem.

"Kärlek är mer än sex" - visst, men VAD mer är det? Vänskap? Javisst! Så varför är alla gamla impotenta män sambos med sina f d flickvänner och varför är inte en enda sambo med någon skolkompis, nära affärskollega eller liknande?

Det är jag den förste att hålla med om. Efter 40-50 blir det som tur är bara lättare att hitta brudar, eftersom en hel del av de unga snygga tjejerna som gillar äldre, gillar REJÄLT äldre. Det enda man måste tänka på är att inte bli en sån som glömmer ansa håret i näsan och öronen eller klär sig i löst passande otvättade hängslebyxor eller manchesterbyxor från 1978.

Så ja, självklart ska man inte leva monogamt och förstöra sitt liv ENDAST för att premiera lojaliteten hos Majvor, 85.

Skulle du vilja kramas med en man eller!? Det är sjukt. Om man är en gubbe som varit gift med sin tant 30 år så älskar man varandra och har växt ihop. Då byter man inte. Man kan kramas och gosa när man sover framför aktuellt. Inget man gör med en person av samma kön.

Sen så ser alla kvinnor typ > 25 ut som vrak ändå, så med din logik så behövet man varit skådis i Titanic för att kunna ha en behaglig omsättning på fitta.
Citera
2026-07-29, 17:03
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Gör folk så?
Eller tycker du fler borde?

Hmmm. Svårt att svara på eftersom folk kan vara väldigt olika ang känslor och drifter. Men rent generellt finns det nog imo lite för mycket fokus på just sex i folks liv - att liksom det ensamt skulle kunna bära upp ett helt förhållande eller då kunna krossa ett förhållande. Det beror oxå lite på HUR man definierat sitt förhållande OM det ens nånsin skett (för många "flyter bara på" enligt en stereotypisk mall som bara ska funka - en dag när mallen inte längre funkar och verkligheten sas träder in - då kanske man tar itu med ev grundproblematik som funnits där hela tiden). Lite bakvänt för min del måste jag säga.
Citera
2026-07-29, 19:55
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Skulle du vilja kramas med en man eller!? Det är sjukt.

Kompisar kan kramas. Man kan till och med krama sin mamma, det betyder inte att man kommer ha sex. *facepalm*

Citat:
Man kan kramas och gosa när man sover framför aktuellt. Inget man gör med en person av samma kön.

Om du tror att du är rock n roll för att du smygkramar någon som du inte lyckas få sex med, är det ingen win.

Skaffa testosterontillskott, det är allt jag begär. Acceptera inte impotens bara för att Socialstyrelsen vill det!!!

Citat:
Om man är en gubbe som varit gift med sin tant 30 år så älskar man varandra och har växt ihop. Då byter man inte.

Det är just det som är problemet. Inte lättjan kanske, men att man inte ens försöker eller kanske inte ens inser att problemet föreligger!!!
Citera
2026-07-29, 20:01
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Förruttnelse? Varför det? Har du ruttnat för att du slutat leka med bilar?
Man kan ha ett ungdomligt sinne utan att knulla hela tiden, just saying.

Visst. Man kan ha ett gott liv utan att någonsin äta oxfile. Detta är dock inte ett argument för att gå med i någon "jag äter aldrig oxfile"-hashtag. Om du förstår liknelsen.
Citera
2026-07-29, 20:15
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Visst. Man kan ha ett gott liv utan att någonsin äta oxfile. Detta är dock inte ett argument för att gå med i någon "jag äter aldrig oxfile"-hashtag. Om du förstår liknelsen.

Ät oxfile 5 gånger i veckan i 50 år och kom tillbaka sedan och rapportera hur sugen du är på oxfile.
Citera
2026-07-29, 20:28
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det är just det som är problemet. Inte lättjan kanske, men att man inte ens försöker eller kanske inte ens inser att problemet föreligger!!!
Om det inte är ett problem är det inget problem. Varför problematiserar du folks åsikter när de själva inte har problem? DU kanske hade haft problem men folk väljer ju själva hur de vill lägga upp sina liv.
Ska du då tala om för dem att de har fel och att de har problem?

Isf kan jag säga att du har problem. Du tror att sex är det enda limmet som får människor att hålla ihop i parförhållanden. En åsikt som bygger på noll livserfarenhet och insikt i den mänskliga naturen.
Citera
2026-07-29, 21:39
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Män tror att de är sämre än ditto rent statistiskt. Därför bör män vakna upp och öppna ögonen och se vilken oxfilé de har och inte tro att den är för liten.

Svårare sagt än gjort. Det är samma sak när vi andra ser på ett par som har det helt skit ställt eller man vet vad som händer. Man kan ändå inte göra något för personerna älskar varandra så mycket att de nästan tar kål på varandra och i fallet vi snackar om här så är det ju en person som mår dåligt och den andre kan vi inte riktigt veta.

Att säga vad dem ska göra och inte göra fungerar inte och att säga till den kärlsekskranke att det bara är att lämna är att inte se det från deras perspektiv. Deras perspektiv är kanske att de gör allt och älskar personen de är tillsammans med. De ser inte det vi andra ser.

En del sexar en gång i månaden, andra var tredje, var sjätte, en gång per år om vartannat? Det låter bara hur sjukt som helst så länge inte båda två på något sätt kommit överens och är helnöjda med upplägget och om vi antar att de flesta människor tycker om närhet så är upplägget rent ut sagt en typ av tortyr? Jag kan inte finna ett annat ord.
Citera
2026-07-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Jag tror det leder till att relationen tar slut om man inte tar på varandra och exakt hur det sker är en annan fråga.

I alla förhållande förutom antagligen asexuella så är det accepterat att förhållandet INTE är sexfritt.

Det enklaste svaret är att den ena partnern sagt att hen är "normal" och vill ha sex men där deras ord senare inte går till handling eller att de förskjuter handlingen i en snar framtiden om och om igen.

Supersex låter lite roligt men det finns nog miljoner sätt att ha det på och även om man har exakt samma sex kanske det känns annorlunda om det sker på annan tid och plats än tidigare. Men om du menar "väldigt bra sex" med supersex så ja, det är värt det. Ja, det är bra att ha bra sex i sin relation. Kanske att det blir den nya medicinen som det snackas om... jag tar S. E. X. En gång på morgonen och en på kvällen och alla omkring en fattar inte hur man kan må så bra... ja det händer något i kroppen efteråt.

Statistiskt sett så har folk sex "olika" ofta och det är inte fel i sig. Däremot säger ju inte statistiken att alla som inte har det ofta går isär eller något annat då de inte retts ut eller gjorts undersökningar på det vad jag förstår. Även om svaret skulle vara intressant så säger det ju sig självt nästan.

Inte för att man inte kan utan antagligen som du säger: Man har flyttat ihop med fel person.

Det låter som att du har det bäst ställt i hela Sverige.

Ja, jag har upplevt och även hört flera berättelser som du också beskriver. Tacka gudarna för att du finns Plastbitar!

Det är bättre nu för mig också och hur kan det vara det? Jag har träffat en ny och jag kan bara säga att det är natt och dag. Jag vet inte hur många timmar i rad eller antal gånger men det är nog så här det ska vara.

Livet blir bara bättre och bättre. Folk fastnar för mycket för snacket. Man ska tro på handlingar.
Där slog du huvudet på spiken rätt av. Någon som snackar hela tiden om bättring, ändring eller sådant betyder sällan något. Håll käften och visa istället.
Citera
2026-07-29, 22:16
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Om det inte är ett problem är det inget problem. Varför problematiserar du folks åsikter när de själva inte har problem? DU kanske hade haft problem men folk väljer ju själva hur de vill lägga upp sina liv.
Ska du då tala om för dem att de har fel och att de har problem?

Isf kan jag säga att du har problem. Du tror att sex är det enda limmet som får människor att hålla ihop i parförhållanden.

Ett problem kan vara ett problem, även om personen som har problemet inte vill kännas vid det av en eller annan anledning.

Men att du har rätt att inte ha sex, det är det ju ingen som förnekar såklart. Du verkar tro att filosofiska resomang utgör personliga påhopp. Du verkar inte lika intelligent som du vill framstå som.

Fel, jag har inte sagt att sex är enda limmet. Tvärtom, vanans makt, skuldkänslor, depression, stagnation etc kan tyvärr vara ett ännu starkare lim. Vilket du är ett sorgligt bevis på.

Citat:
En åsikt som bygger på noll livserfarenhet och insikt i den mänskliga naturen.

Nu är du där igen med det falska antagandet "han har inte erfarenhet så han vet inte att det finns sexlösa förhållanden". Jag har säkert 2-3 gånger bekräftat att visst känner jag till att sådant existerar - men att något existerar betyder inte att det är rekommendabelt!!! Du rör ihop saker i en enda sås.
Citera
2026-07-30, 08:40
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ett problem kan vara ett problem, även om personen som har problemet inte vill kännas vid det av en eller annan anledning.
Så du bestämmer vad som är ett problem eller inte för andra människor. Du inser att du är oerhört självcentrerad eller?

Citat:
Men att du har rätt att inte ha sex, det är det ju ingen som förnekar såklart. Du verkar tro att filosofiska resomang utgör personliga påhopp. Du verkar inte lika intelligent som du vill framstå som.
Dina inlägg är inte filosofiska resonemang. De är subjektiva åsikter och påståenden.

Citat:
Fel, jag har inte sagt att sex är enda limmet. Tvärtom, vanans makt, skuldkänslor, depression, stagnation etc kan tyvärr vara ett ännu starkare lim. Vilket du är ett sorgligt bevis på.
Bara negativa aspekter alltså. Du är väldigt omogen.

Citat:
Nu är du där igen med det falska antagandet "han har inte erfarenhet så han vet inte att det finns sexlösa förhållanden". Jag har säkert 2-3 gånger bekräftat att visst känner jag till att sådant existerar - men att något existerar betyder inte att det är rekommendabelt!!! Du rör ihop saker i en enda sås.
Rekommendabelt? Det är väl inte din sak att tala om för folk hur de ska sköta sina liv. Vem är intresserad av vad du rekommenderar? Du har ingen erfarenhet, ingen utbildning i ämnet, inte vett nog att inse att människor tänker annorlunda och har andra preferener än dig. Du tror att din världsbild är den enda rätta och att alla som inte håller med har fel och lever på fel sätt. Bara för att du inte kan leva utan sex så tror du att ingen kan det och om man väljer att göra det så har man problem. Vad är du, 20 år eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in