2026-07-31, 00:00
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaos
Verkar mest vara ren tråd för stockholmare att cirkelrunka om hur förträffligt dom tror att Stockholm är, samt deras vanföreställning om att Stockholm är en världsstad.
Nu ska du inte vara en sån. Alla luktar fisk i Göteborg.
2026-07-31, 00:06
Medlem
Göteborg är bättre, jag gillar stockholm men det är så skönt att komma hem igen. Man pustar ut.
2026-07-31, 00:09
Medlem
karlgunnars avatar
Tycker Stockholm är en skamfläck för Sverige, så mycket smuts, hemlösa, taxibedragare som skämmer ut oss för hela resten av världen med sina resor till och från Arlanda... Negrer som sitter på gatorna och skriker åt allt och alla, även osynliga människor... Skabbigaste och pissluktande Stockholm C är en skamfläck utan dess like, trånga, trasiga, skitiga, äckliga perronger i 90-tals stil... Nej fy tusan jag förstår inte varför turister åker dit överhuvudtaget.
2026-07-31, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Energin i Stockholm är fantastisk. Man njuter av varje ögonblick i stan. Lugn harmoni stillhet balans men ändå liv. Men såklart kommer man från Alingsås är det hektiskt.
Jag älskar Stockholm!!! Så tacksam att få bo i världens bästa stad.
Haha, skit på dig ditt troll
2026-07-31, 00:10
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Du kan pendla mindre än 1 timme från centralen och bo för humana priser
Nej, inte i Stockholm. Och vem fan vill pendla kollektivt i en timme? Pendla i bil är ju också att dö långsamt, om nu inte parkeringsavgifterna tar livet av en. Jag minns att jag betalade ungefär 1300 i månaden för att parkera vid jobbet i en kranskommun.

Jag lämnade Stockholm och jobbar nu centralt/"i city" i den kommunen jag bor i. Jag har mindre än 30 minuter till jobbet och lever ett grymt bättre liv här än när jag bodde i Stockholm. Jag tar egen bil eller mc och slipper dessutom till 99% betala parkeringsavgifter. Ingar köer har vi här heller. Enda nackdelen är att alla affärer och liknande stänger 22.
2026-07-31, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Tycker Stockholm är en skamfläck för Sverige, så mycket smuts, hemlösa, taxibedragare som skämmer ut oss för hela resten av världen med sina resor till och från Arlanda... Skabbigaste och pissluktande Stockholm C är en skamfläck utan dess like, trånga, trasiga, skitiga, äckliga perronger i 90-tals stil... Nej fy tusan jag förstår inte varför turister åker dit överhuvudtaget.

Liksom bönder så vänjer man sig vid pisslukten.
2026-07-31, 00:21
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Rätt många blattar i Stockholm väl? Kändes väldigt otryggt senast jag var där
2026-07-31, 00:29
Medlem
Tyvärr staden helt förstörd av inflyttade lantisar.
2026-07-31, 00:42
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Rätt många blattar i Stockholm väl? Kändes väldigt otryggt senast jag var där

säger han som ger en film 0/10 utan ha sett den för att det eventuellt är skådespelare mörkare än mjölk i den.

mångfald är det som gör en storstad.
2026-07-31, 00:51
Medlem
mr.Floppys avatar
I en huvudstad ska man kunna käka en trerätters middag oavsett tid på dygnet. Det kunde jag aldrig hitta i Stockholm. Alla kök stängde typ kl 21 som senast. Som i vilken byhåla som helst.
Dra mig baklänges vad mina utländska kollegor var förvånade och besvikna.
Världsstad, haha.
Internationellt i storlek som en fiskeby vilket ju förklarar det hela, och det är ju ok egentligen. Tänk Reykjavik till exempel. Om det då inte varit för högfärden Stockholmare uppvisar. Tror verkligen att deras fiskeby är världens centrum och jämför sig med London, Paris och New York, när man borde jämföra sig med Helsingfors, Tallin och Riga. . .
2026-07-31, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.Floppy
jämför sig med London, Paris och New York, när man borde jämföra sig med Helsingfors, Tallin och Riga. . .
Har aldrig hört en stockholmare jämföra staden med paris, NY eller london. Hur ser dessa jämförelser ut och hos vilka är de förekommande?
2026-07-31, 01:22
Medlem
Zoologens avatar
Nä fy. Bara en massa dryga människor i Stockholm. Och alla dessa förorter ska man inte tala om.

Stockholm var bättre förr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in