2026-07-31, 16:13
Medlem
Sthlm är trevligt att besöka ibland men skulle inte vilja bo där med tanke på det höga kostnadsläget för framförallt boende. Skulle känna en stress kring det hela tiden.
2026-07-31, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Sthlm är trevligt att besöka ibland men skulle inte vilja bo där med tanke på det höga kostnadsläget för framförallt boende. Skulle känna en stress kring det hela tiden.
På gott och ont att det är svårt med bostad i Stockholm. Gallrar ju ut en del.
2026-07-31, 16:25
Avslutad
Men efter valet blir det tvångsblandning..
2026-07-31, 16:44
Medlem
Stockholm var ballt på 80 och 90-talet. Nu är det bara dyrt och tråkigt.
2026-07-31, 16:46
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeFiredragon
Oj, där gick det snabbt, eller förstår du verkligen inte vad jag menade med det fetade? Sötnöt där.

Du vill att jag ska googla fram vanliga bilder från de pissiga städerna och jämföra det med din "natursköna" bild som florerar i varenda budgetrulle som finns där alla utom stockholmarna själva cringar sönder. Det kan du göra själv om du är så besatt av ursusel arkitektur ala Stockholm.

Ett sådant här patetiskt svar bekräftar verkligen att du är en råtta från kloaken, ni har verkligen svårt att sluta skylta med er idioti.

Håller med om att Södermalm ändå är det som höjer betyget lite gällande staden.
Tänk att det enkla påståendet "Stockholm är fint" kan göra människor rasande på nätet. Ta en paus nu och andas.

En människa som är rasande lyssnar ingen på. Bara ett tips.
2026-07-31, 16:48
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Du måste trolla. Indre by är Köpenhamn med allt vad det innebär. Stora lyxiga hotell, sunkiga barer för lokala alkisar, trendiga nattklubbar, bordeller. Gamla stan är restauranger och turistshoppar.

Det bor 3000 i Gamla stan, i Indre by så bor det 60 000. Alltså 20 gånger så många faktiska riktiga invånare.
Så Indre By inklusive stora lyxiga hotell är byggt på 1400-1600-talet. Vem kunde trott.

Nyhavn är fint, waterfront är byggt på 1600-talet. Det är ett kvarter vad jag minns men jag gick inte så mycket där, tydligen inget att besöka för en barnfamilj.
2026-07-31, 16:49
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ja vad fan tror du, alla turister kommer inte från Sverige!

Turister som lever på bidrag, betalad ifrån Svenska staten. Det var något nytt! 🤣🤣👌👌
Du är verkligen en kreatör!
2026-07-31, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Stockholm var ballt på 80 och 90-talet. Nu är det bara dyrt och tråkigt.
Du kanske var yngre på 80- och 90-talet? Förhoppningsvis finns det folk som är yngre idag och som tycker Stockholm är ballt idag?
2026-07-31, 16:55
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Både Malmö och Stockholm ligger i Europa. Och när jag tänker efter lite så ligger faktiskt HELA Sverige i Europa. Man blir ju andfådd...

Du verkar inte förstå vad jag menar.

Ja, visst ligger alla städer i Sverige i Europa.
2026-07-31, 16:56
Medlem
Skalle-Per13s avatar
Ej att förglömma spännande områden.

Särskilt utsatta områden: Alby, Fittja och Hallunda/Norsborg (Botkyrka), Ronna, Geneta och Hovsjö (Södertälje), Husby, Rinkeby och Tensta (Stockholm stad).

Utsatta områden: Hagalund (Solna), Hallonbergen och Rissne (Sundbyberg), Tureberg (Sollentuna), Valsta (Sigtuna), Storvreten (Botkyrka), Lina, Fornhöjden och Saltskog (Södertälje), Hjulsta, Bredäng, Hagsätra/Rågsved, Vårberg och Hässelby gård (Stockholm stad), Brandbergen och Jordbro (Haninge), Finnsta (Upplands-Bro) Sångvägen (Järfälla), Fisksätra (Nacka), Granängsringen (Tyresö), Grantorp/Visättra, Vårby och Skogås (Huddinge).
2026-07-31, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du kanske var yngre på 80- och 90-talet? Förhoppningsvis finns det folk som är yngre idag och som tycker Stockholm är ballt idag?

Säkert men de har inget att jämföra med så de räknas inte.

Stockholm då var spännande och unikt. Idag bara en stad i mängden med plastiga människor och bara företagskedjor. Inget genuint kvar. Ingen har råd att bo eller leva där utan hög lön eller pappas pengar.
2026-07-31, 16:58
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaos
Jag bor i Norrköping.
Gnällbältet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem