Citat:
En väldigt dyr stad dock med hemska bostadsköer och många som inte tar emot svensk valuta så det inte går att äta ute där man vill och inte går att besöka nöjesfältet eller många museer.
Med störda miljöpartister och sossar som stänger av alla gator för biltrafik och bygger det till cykelvägar för de 3-4 månaderna det är sommar.
Svårt att få bostad för vanligt folk och så dyra hyror att de små specialbutikerna försvinner eller höjer priserna till skyarna vilket är jättetråkigt.
I frankrike kan man köpa färska croissanter å baguetter å annat till ett schysst pris medans de få bagerierna i stockholm kallar sig premium och tar ut fantasipriser ofta pga hyror.
De tar även bort parkeringar och automater så det blir svårt att parkera + höga trängseltullar så det inte är nån ide att åka och spendera pengar där.
Med störda miljöpartister och sossar som stänger av alla gator för biltrafik och bygger det till cykelvägar för de 3-4 månaderna det är sommar.
Svårt att få bostad för vanligt folk och så dyra hyror att de små specialbutikerna försvinner eller höjer priserna till skyarna vilket är jättetråkigt.
I frankrike kan man köpa färska croissanter å baguetter å annat till ett schysst pris medans de få bagerierna i stockholm kallar sig premium och tar ut fantasipriser ofta pga hyror.
De tar även bort parkeringar och automater så det blir svårt att parkera + höga trängseltullar så det inte är nån ide att åka och spendera pengar där.
Hej. Jag skulle vilja veta mera hur du tänker. Jag har bott både i Stockholm och Paris. Att få tag i en lägenhet i Paris är typ omöjligt om du inte har alla papper osv från barnsben. Det är skitkrångligt att skaffa vad man behöver för att kunna leva och jag var tvungen att visa upp en gasräkning för att kunna köpa ett månadskort till tunnelbanan tex. Betala för vissa saker gick bara att göra via checkar och andra saker i cash. Vissa andra saker bara via elektroniska betalningar.
Att köra bil där är fan så mycket svårare än i Stockholm, och de har ibland dagar där du inte kan köra baserat på vad ditt regestreingsnummer slutat på.
Och berala med kort så ska du nog se att du både får äta, dricka och gå på museer i Stockholm. Eller är du emot att företagare får välja hur de vill ta betalt?