2026-07-30, 20:04
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
"Jag har inte hittat något bevis"

Efter alla långa och hånfulla inlägg under många år har du alltås inte något alibi för SE. Talande.
Inget sensationellt utan konstaterar att det inte finns ett enda bevis för att GM-SE mördade OP. Inget som knyter GM-SE till ett mordvapen och inte tillstymmelse till motiv.

Därtill finns ingen trovärdig gärningsbeskrivning, vilket borde vara lätt att plocka ihop om SE var mördaren.
Citera
2026-07-30, 20:06
Medlem
TFX17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Inget sensationellt utan konstaterar att det inte finns ett enda bevis för att GM-SE mördade OP. Inget som knyter GM-SE till ett mordvapen och inte tillstymmelse till motiv.

Därtill finns ingen trovärdig gärningsbeskrivning, vilket borde vara lätt att plocka ihop om SE var mördaren.

Det finns även ett tänkbart alternativ-scenario via Bohemia-vittnet.
Citera
2026-07-30, 20:06
Medlem
Citat:

Vilket gäller alla föreslagna mördare. Fast du verkar besatt av Stig Engström. Som alltså inte har något alibi. Nog är det något som gnager? Annars skulle du kunna ägna dagarna åt något annat.
Citera
2026-07-30, 20:07
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Det var ett svar till Kjamfossftw som kom med ett sensationellt uttalande och när jag frågade om det fick jag svaret:

Så jag får bara be om ursäkt att jag lade min nivå på Kjamfossftw nivå.

Jag hade tänkt svarat honom: "Du får öva dig på läsförståelse. Svarar inte på trams." men han valde att inte svälja betet.

Jag har inte hittat något bevis, men förhåller mig fortfarande hälsosamt skeptisk till SE som GM.

Inget nytt under solen således.

40 års försök att komma runt SE ... Gick inte!

Nåja, det tog 60 miljoner år att utveckla Jurassic Park.

Kämpa på, U!
Citera
2026-07-30, 20:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TFX17
Efterspelsvittnet SE är inga problem att lägga in i en begriplig historia och som dessutom passar de beskrivningar av SE som hans vänner ger.

Men den påhittade GM-SE är inte begriplig om man inte gör våld på normal logik.
Citera
2026-07-30, 20:11
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Det är en intressant uppgift som hade behövt uppföljande frågor och fotovisning.

Vem var vittnet? En åskådare och /eller random skrävlare?

Vilken tid var det vittnet in? Ålder på vittnet?

Hade baren öppet efter kl. 24?

Var det ens samma dag som den personen var in?

Vad är det som tyder på att det skulle ha varit SE?

Wishful drinking ... f'låt thinking?
Citera
2026-07-30, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
CA hade inte fysiken för det där. Han var en stadig, bullätande soffexpert?

I förhören låter han inte iskall. Han låter väldigt trött, uppgiven. Deppig?

Vilket var anledningen till att polisen ryckte ut, senare.

Militärer och poliser var vad privatspanare som Anér och Borgnäs drömde om hela 90-talet.

Detta på basis av att de inte hade tillgång till alla dokument som vi har nu.

Men har det en gång bitit sig fast ...

Det känns som om detta pojkboksspännande idéstoff tillhör Leffe GW-generationen.

Bäst före 1989.

CA hadde vel knappt orkat ta sig från Grand till Dekorima. Om han hadde skjutit Palme hadde det varit dödsstraff för honom. Han hadde vel dött i trappan upp till Malmskillnadsgatan.

SE hadde dock kapacitet att springa. Gammal militär och tränad idrottsman som han var.

Rätt signalemente också.
Citera
2026-07-30, 20:33
Medlem
TFX17s avatar
Citat:
Det är en intressant uppgift som hade behövt uppföljande frågor och fotovisning.

Vem var vittnet? En åskådare och /eller random skrävlare?

Vilken tid var det vittnet in? Ålder på vittnet?

Var det ens samma dag som den personen var in?

Wishful drinking ... f'låt thinking?

"En random skrävlare"...?

En servitris eller bartender på Bohemia ser sin chans att (för att få en sjuk kick) ljuga ihop en riktig lögnberättelse kopplat till Palmemordet.

Skrönan går ut på att hen har sett... ett av vittnena... inne på restaurangen.

Du får hjälpa mig förstå hur du tänker snart.
Citera
2026-07-30, 20:38
Medlem
TFX17s avatar
Citat:

Nej, men man hade öppet i fönstret 23:19 till 23:45 vilket möjliggör för Engström att vara där i fasen han saknas.

Citat:

Vem var det annars? Alternativen är män som har gjort HLR på Palme, eller påstår sig ha gjort det i media. Stefan Glantz var aldrig in på Bohemia. Så vem återstår?
Citera
2026-07-30, 20:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

En servitris eller bartender på Bohemia ser sin chans att (för att få en sjuk kick) ljuga ihop en riktig lögnberättelse kopplat till Palmemordet.

Personalen på Bohemia uppfattade säkert att SE som de kände väl till utseendet, men inte till namnet, var in strax efter mordet. När SvD skrev under hans bild att han varit med vid livräddningsförsöken på OP kommenterade de så klart det inbördes, men det var bara som vittnet som var med vid livräddningsförsöken som fastnade.

Något som talar för att personalen kände igen SE styrks av de vittnen som sett SE komma in och sätta sig vid ett bord utan att dricka något. Jag tror inte personalen skulle låta en av dem okänd person komma in i restaurangen utan att gå fram och "känna" lite på honom, med tanke på att Bohemia låg i träsket och många udda existenser cirkulerade där. Eftersom de kände SE till utseendet lät de honom vara (men såg honom) och låta honom komma fram till baren när han var klar.

SE lämnade dock restaurangen utan att köpa något vilket besökare på Bohemia reagerade på och vittnade om.
Citera
2026-07-30, 20:45
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nej, men man hade öppet i fönstret 23:19 till 23:45 vilket möjliggör för Engström att vara där i fasen han saknas.

Vem var det annars? Alternativen är män som har gjort HLR på Palme, eller påstår sig ha gjort det i media. Stefan Glantz var aldrig in på Bohemia. Så vem återstår?
Både SG och hans sällskap vittnar om att SG aldrig var in på Bohemia. Där finns det samstämmiga vittnesmål som utesluter SG som besökare på Bohemia.
Citera
2026-07-30, 20:45
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Citat:

Tänkte om det var en åskådare som såg HLR och sen gick in på Bohemia för att berätta.

Eller är det bara SE i hela universum som kan göra en sån manöver?

Livräddningen påbörjades kl. 23:22 och pågick till det att en i ambulansen tog över 23:26.

Identiteten på offret blev känd kort därefter.

Därefter knallade SE in på Bohemia för att berätta att han hjälpte till med livräddningen?

Avspärrning börjar sättas upp 23:30, SE duckar under denna och återvänder in kl. 23:35.

Om man läser vittnesmål verkar det som om baren på Bohemia hade öppet även efter kl. 24.

Kan han ha varit in då istället, efter midnatt, eller en annan dag?

Det finns inget som tyder på att den personen var in medan RR och hennes sällskap var där.

Hon kom å andra sidan in med nyheten och ringde i telefonen på Bohemia, cirka kl. 23:40 tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in