Citat:
Hela frågeställningen i tråden rör Ultima Thule under eran de blev utfrusna av media. I nutid är det väl mycket riktigt inte en jävel som bryr sig om ett gäng gubbs som sjunger om vikingar längre. Och ja absolut hade de i så fall kunnat lägga ned bandet så hade de sluppit bli anklagade för vit makt, nazism och fan och hans moster. Någonstans för man ju göra ett val.
Och hela min poäng är att mja, det är väl kanske inte särskilt förtroendeingivande att i den eran stå och lira för massa skinheads och samtidigt gnälla om att media är taskiga som fan. Det är väl lite som alla gangsterrappare. Absolut, stå där och rappa om vapen, förorten, stålar och skottlossning. Men det blir ju lite fånigt om man sedan gnäller i media om att det är taskigt som fan att insinuera att man är kriminell. Jamen ge fan i att rappa om gansters då!
"Näe, då kommer ju ingen vilja lyssna på min musik längre jue!". Nej, men du slipper ju anklagelserna då. Man kan inte både ha kakan och äta sen samtidigt.
Och hela min poäng är att mja, det är väl kanske inte särskilt förtroendeingivande att i den eran stå och lira för massa skinheads och samtidigt gnälla om att media är taskiga som fan. Det är väl lite som alla gangsterrappare. Absolut, stå där och rappa om vapen, förorten, stålar och skottlossning. Men det blir ju lite fånigt om man sedan gnäller i media om att det är taskigt som fan att insinuera att man är kriminell. Jamen ge fan i att rappa om gansters då!
"Näe, då kommer ju ingen vilja lyssna på min musik längre jue!". Nej, men du slipper ju anklagelserna då. Man kan inte både ha kakan och äta sen samtidigt.
I det fallet håller jag med dig helt klart. Det gäller många andra artister och band också för den delen. Innan vi drog i gång våran diskussion så handlade det om att de inte brydde sig om folk heilande och det gjorde det.
Kanske vi kan lämna det här nu. UT hade sin "storhetstid" på 90-talet och media var ute efter dem. Nu är bandet mer bortglömt.
Men sedan kan man ju fråga sig om man vill varför spelas Ace of Base i radion? Ulf Ekberg har gjort några riktigt rasistiska låtar. Värre än Pluton Svea och liknande band. Men det kanske räknas som OT?