Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
En sak som jag tycker är märklig är pratet om att en mördare aldrig tidigare agerat som SE i så fall gjorde. Med det resonemanget kan saker aldrig ske för första gången? Då är alltså även den omtalade CA oskyldig eftersom att han aldrig tidigare mördat någon? Vi fastslår att den som sköt har dödat innan 28 februari 1986? Tja, en viss CP passar in på det

.
Själv tycker jag det finns massor med intressanta saker runt SE och inte bara de som oftast diskuteras utan en även en del andra saker som att SE:s frus föräldrar umgicks mycket med en av de mest aktiva "Stay Behind"-gubbarna Reinhold Geijer.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Reinhold_Geijer_(1917%E2%80%932009)
När jag sedan läste om vapensamlaren låter det ju som urtypen för en som kan ha varit med i SB.
Det finns helt enkelt en väldig massa möjliga kontaktytor för SE på middagar etc.
Man behöver inte hela tiden köra "allt eller inget" (att antingen är en hel organisation inblandad och sitter och bevakar mordet i realtid eller är ingen från denna inblandad - antingen är alla som ljuger mördare eller är ingen som ljuger mördare etc. - det här med att ta en sak i taget och applicera den metoden - avfärda och glömma - den är inget för mig, jag försöker se en helhetsbild.)
Paret SE hade som sagt riktigt dålig ekonomi på 80-talet och ett arv sägs 1987 ha blivit räddningen enligt ME. (det låter alltså som situationen var minst sagt pressad)
Det drivs hårt att detta ska ha varit ett vansinnesdåd av typ Anna Lindh, men hon hade inte EAP , Contra och andra som jagade skiten ur henne med nidbilder och plakat.
Att ha en person som Alf Enerström efter sig med annonser i tidningar etc. hör heller inte till vanligheterna.
Att SE stegar ut från Thulehuset och beter sig som han gör (och som jag skrivit en del om tidigare) får mig att tänka att även om vissa nu inte kan tänkas sig att SE är GM så torde de kunna tycka SE är intressant ur andra perspektiv och vart fall inte kunna räkna bort honom helt.
Men det verkar som många bara vill få bort honom från ekvationen så fort som möjligt.
YN:s observation av mannen med lilla väskan på 15*20 cm i vänster hand på DBG, den starka chocken när han kom in till Skandia, artikeln i tidningen Skydd & säkerhet som han själv tog initiativ till (med bild på SE och stor rubrik : "han mördade Palme") hans ologiska beteende som jag skrivit om, alkoholismen och den pressade ekonomiska situationen samt att det fanns folk med pengar som ville ha bort Palme - det gör att han är den tydligaste GM-kandidaten för mig personligen. Antingen som vansinnesdåd (frustration) eller för pengar.
PS Men jag ser det inte som helt omöjligt att han var en bricka i ett större spel.