2026-07-29, 22:40
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hur är det relevant i den här tråden?

Du är den sjukaste jag vet, så mycket hat? väx upp
Citera
2026-07-29, 22:46
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Det var precis det jag sa. GM, tilltalad eller den anklagde är precis samma sak.

Faktum är att både målsägande och den tilltalade kan ljuga. Vad vill du ha sagt med det?

Du skrev att "Dom som är mest upprörda över samtyckeslagen är nog de som tassar runt väldigt nära gränsen."

Jag svarade att de som är mest upprörda är de som inser att kvinnor kan ljuga.

Samtyckeslagen hade varit jättebra om det vore så att kvinnor inte kan ljuga, men nu kan de det, och därmed kan oskyldiga dömas för våldtäkt.
Citera
2026-07-29, 22:47
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Om du söker på användarnamnet så får du upp varför han blev avstångd.

Just denna gång på grund av brott mot regel 1.06 Användares anonymitet.

(FB) JoaquinGuzman avstängd för 1.06

Aha ok, tack.
Citera
2026-07-29, 22:55
Medlem
NYZ367s avatar
Jag håller mig till tråden

Den nya lagen kanske passar för folk som ses via appar? Bjuder man hem någon på sex så kan man knappast säga att sex var oväntat?

Jag tycker synd om mina barn som är födda på 90-talet när kvinnor många år senare sätter dit dom för våldtäkt/ övergrepp och det står ord mot ord och det har gått flera år.

Traumat en ung kille behöver genomlida för en så grov anklagelse är livs förändrande!
Citera
2026-07-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du skrev att "Dom som är mest upprörda över samtyckeslagen är nog de som tassar runt väldigt nära gränsen."

Jag svarade att de som är mest upprörda är de som inser att kvinnor kan ljuga.

Samtyckeslagen hade varit jättebra om det vore så att kvinnor inte kan ljuga, men nu kan de det, och därmed kan oskyldiga dömas för våldtäkt.

Ja, kvinnor kan ljuga precis som alla andra.

Jag vidhåller min ståndpunkt.

Det är även tämligen att få till att åtal ogillas genom en lögn. I Sverige finns minst 10 fall där tilltalad skyllt på sexsomni.

https://lawline.se/answers/frikand-for-valdtakt-pa-grund-av-somn-sexsomni

Vad är oddsen för att 10 av det totalt 220 diagnostiserade golbalt bor just i Sverige?
Citera
2026-07-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Aha ok, tack.

Varsågod, ha en bra kväll.
Citera
2026-07-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Den nya lagen kanske passar för folk som ses via appar? Bjuder man hem någon på sex så kan man knappast säga att sex var oväntat?

Jag tycker synd om mina barn som är födda på 90-talet när kvinnor många år senare sätter dit dom för våldtäkt/ övergrepp och det står ord mot ord och det har gått flera år.

Traumat en ung kille behöver genomlida för en så grov anklagelse är livs förändrande!

Och du har aldrig tänkt tanken att det skedde våldtäkt och att den som lever med livslångt trauma är den som blev våldtagen och äntligen vågade anmäla övergreppet (vilket inte leder någon vart efter lång tid, blir nedlagd förundersökning då det är svårt att skaka fram bevis lång tid efteråt)? Den tanken har aldrig slagit dig?
Citera
2026-07-29, 23:32
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och du har aldrig tänkt tanken att det skedde våldtäkt och att den som lever med livslångt trauma är den som blev våldtagen och äntligen vågade anmäla övergreppet (vilket inte leder någon vart efter lång tid, blir nedlagd förundersökning då det är svårt att skaka fram bevis lång tid efteråt)? Den tanken har aldrig slagit dig?

Livslångt trauma är skitsnack. Om kvinnor verkligen tyckte att våldtäkter är allvarligt, så skulle de inte rösta för att importera halva mellanöstern. Vi vet nu att många kvinnor tänder på män med våldskapital och att bli våldtagna. Tråkigt nog vägrar många att inse detta faktum. Vill lägga till att kvinnor som anser sig våldtagna ofta har en diagnos och problem med anknytning. Sluta dejta våldsbenägna män, och problem solved.
Citera
2026-07-29, 23:52
Medlem
NYZ367s avatar
Jag är så glad att jag slapp de senaste 10 årens lagar

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Det är klart att jag har. Jag har 3 söner plus 26 år dom vet dagens nya lagar och hur snedvridet systemet är och varför. Dom skulle inte ens försvara sig vid bråk med partner.

Risken för anklagelse för olagligheter mot fru och barn kan förekomma.
Citera
2026-07-30, 00:06
Medlem
NYZ367s avatar
Jag stal inget mer i dag är jag 62år

Jag stal en tia ur min farmors handväska 1975, jag var elva år. När min pappa fick veta det gick vi ut i skogen och han bröt ett björkris. Jag frågade vad ska hända?
Jag vill inte att du ska bli en tjuv sade min pappa.
Jag böjde mig framåt efter han dragit ner mina byxor och kalsonger och min pappa slog mig två gånger med riset. Min gympa lärare såg detta samma vecka i duschen men på den tiden fick man slå sina barm.
Citera
2026-07-30, 04:41
Medlem
NYZ367s avatar
Jag vill ha sagt att lagar som inte fanns 75 när jag fick aga fanns 1979.

lagar ändras hela tiden, den lagen jag minns mest var när min tjej klappade till mig 2006 och jag slog tillbaka med flatnäve hon gick i golvet och dåna av. När polisen anhöll mig skrek hon
- Han sov jag slog han först.
Senast redigerad av NYZ367 2026-07-30 kl. 04:46.
Citera
2026-07-30, 05:09
Medlem
NYZ367s avatar
Kvinnofridskränkning kom när jag var 34 år och man tänkte inte på den jag hade två barn före 1999 och gifte om mig och fick en tredje son 2002 Jag hade varit ute och festat och sov i soffan hennes syrra var där. Min fru klappade till mig när jag sov så hjärnan snurrade.

Jag slog tillbaka med öppen hand men hon dönade av, hennes syrra ringde polisen och jag blev anhållen. Sedan 2006 säger jag till mina tre söner blir det bråk lämna huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in