2026-07-29, 19:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Ärligt så förstår jag inte vad du vill få fram.
Bortsett från att du själv är en pundare som inte kan bilda begripliga meningar.

Nu dömdes han även för ringa narkotikabrott:

Citat:
Han döms av tingsrätten för narkotikabrott, ringa narkotikabrott och brott mot knivlagen till skyddstillsyn och samhällstjänst.

Du verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan, men ändå kastar du sten i glashus. Snyggt din jävla nolla
Citera
2026-07-29, 19:50
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Pröjsar hemförsäkringen?

I detta fallet bör det vara hans Mors hemförsäkring och ansvarsdelen som träder in här.
Hyresbolagets byggnadsförsäkring är den som kommer få betala renoveringen av köket och sanering efter branden, därefter får dom (hyresbolagets försäkringsbolag) driva detta mot hans mors försäkringsbolag , ungefär så brukar det gå till .

Men..... eftersom han är myndig och det ej var hans lägenhet samt att han dömdes för allmänfarlig vårdslöshet, är det inte säkert hemförsäkringen gäller här.

Hade varit intressant veta följderna men när nog inte bli offentligt, för det är många som inte vet alls hur viktigt en hemförsäkring är samt att denna inte ändå skyddar hela tiden speciellt inte om någon döms .
Citera
2026-07-29, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Nej för han har gjort felet och lämnat en panna kokande olja OÖVERVAKAT genom att lämna rummet.
Du har verkligen inlärningssvårigheter Jonte, från att dina barn ska slå bildörrar i annans egendom till att du inte förstår ansvar så är jag skrämd över att du faktiskt har (tyvärr) lyckats reproducera dig.
Finns ingen som tittar exakt hela tiden i den kokande oljan. Inte ens på MC. Det är klumpigt formulerat. Du har problem med iq som inte inser det.
Det framgår inte hur de resonenrat
Citera
2026-07-29, 19:51
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är nästan ordagrant det som det står i artikeln.
Vad ända in i självantändande källarmoské är detta?
Citera
2026-07-29, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Finns ingen som tittar exakt hela tiden i den kokande oljan. Inte ens på MC. Det är klumpigt formulerat. Du har problem med iq som inte inser det.
Det framgår inte hur de resonenrat
Mc har en fritös med termostat som håller jämn temperatur. Skillnad på en jävla spis. Det verkar vara du som har problem med iq.

Man lämnar inte spisen övht om man har olja kokande på det sättet....

Edit nu läste jag att du anmärker på att tingsrätten skrivit att han svimmat, vilket verkar vara en något han kom på senare.

Dock framgår det att han gick och la sig i soffan och var full/narkotikapåverkad?
Senast redigerad av okejkonstigfraga 2026-07-29 kl. 20:04.
Citera
2026-07-29, 20:03
Medlem
Finns det ens något att diskutera här?
Citera
2026-07-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Det var ju du som skrev att han inte kunde varit påtänd eftersom att han döms för narkotikabrott.
Narkotikabrott vs ringa narkotikabrott är en fråga om mängd. Vad du försökte antyda var att man inte kan bruka substansen själv ifall man har över en viss mängd hemma. Du ska nog inte kasta sten i glashus och snacka om pundare och begripliga meningar när du själv slänger ur dig påståenden om saker du uppenbarligen inte begriper dig på.
Nej jag skrev tvärtom. Att eftersom han dömdes för narkotikabrott kanske han hade använt droger den kvällens och inte alkohol.
Trots allt är det väl ingen som tror på hans historia om spontansvimning.
Citera
2026-07-29, 20:12
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Som jag läser artikeln menar tingsrätten att vårdslösheten ligger i att han lämnade en panna med olja på spisen och lämnade rummet, om han senare svimmade eller somnade spelar ingen roll vad gäller den vårdslösheten.
Exakt så läser jag det också. att han sen har bekymmer vet han ju om. Han visste det garanterat.
Citera
2026-07-29, 20:14
Medlem
humlaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tydligen inte "Guds bästa barn" enligt samma källa:
26-åringen fälls även för flera brott vid andra tillfällen.

Han döms av tingsrätten för narkotikabrott, ringa narkotikabrott och brott mot knivlagen till skyddstillsyn och samhällstjänst.

Knarklangare och knarkare som anlägger en brand..
Tur att hela huset inte brann upp!

”Döms”. Hade han detta i lägenheten?
Citera
2026-07-29, 20:17
Avslutad
Nu verkar artikeln vara förtydligade men precis varenda människa kan gå ifrån 1 minut. Det ringer på dörren. Ett fönster blåser upp mm. Då får man väl lagstifta om detta då på ett tydligt sätt
Citera
2026-07-29, 20:17
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Nej hans uppgifter är inte trovärdia. Det som är intressant är att tingsrätten skriver att det spelar ingen roll om han svimmat. Det är klumpigt uttryck

Har du domen?
Citera
2026-07-29, 20:21
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
https://www.hemhyra.se/nyheter/blev-sugen-pa-pommes-frites-hamnade-i-tingsratten/

Jag vänder mig inte från att den unge mannen varit oansvarig.
Det jag vänder mig emot är att de skriver att syncope inte är ett godtagbart skäl
Jag vet inte om det är hem och hyra som fattat fel?
Men så kan ju inte tingsrätten skriva?
Att det inte eär godtagbart skäl. Jag hade haft mycket mer förståelse om de skriver att det bedöms som efterhandskonstruktion och att mannen uppgifter om syncope inte är trovärdiga
Han var på fyllan, fattar du väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in