2026-07-29, 18:41
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
https://www.hemhyra.se/nyheter/blev-sugen-pa-pommes-frites-hamnade-i-tingsratten/

Jag vänder mig inte från att den unge mannen varit oansvarig.
Det jag vänder mig emot är att de skriver att syncope inte är ett godtagbart skäl
Jag vet inte om det är hem och hyra som fattat fel?
Men så kan ju inte tingsrätten skriva?
Att det inte eär godtagbart skäl. Jag hade haft mycket mer förståelse om de skriver att det bedöms som efterhandskonstruktion och att mannen uppgifter om syncope inte är trovärdiga

Han svimmade väl inte???
Han satte en kastrull med olja på spisen
gick därifrån,och satte sig i soffan,
där han slocknade....

Det är oaktsamhet....
Citera
2026-07-29, 18:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är allmänfarlig vårdslöshet så klart hans ska dömas för det! Att gå ifrån när man har olja på spisen är direkt farligt så domen är utmärkt!
Trams. Om han svimmat är det ju knappast hans fel. Och vem står och glor på en spis under hela tiden? Och om han svimmar i köket, är det okej då enligt dig Hen Perfekt?
Citera
2026-07-29, 18:44
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Trams. Om han svimmat är det ju knappast hans fel. Och vem står och glor på en spis under hela tiden? Och om han svimmar i köket, är det okej då enligt dig Hen Perfekt?

Han somnade inte fan svimmande han!
Citera
2026-07-29, 18:54
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
https://www.hemhyra.se/nyheter/blev-sugen-pa-pommes-frites-hamnade-i-tingsratten/

Det jag vänder mig emot är att de skriver att syncope inte är ett godtagbart skäl
Att det inte eär godtagbart skäl. Jag hade haft mycket mer förståelse om de skriver att det bedöms som efterhandskonstruktion och att mannen uppgifter om syncope inte är trovärdiga

Hade han svimmat I köket medan han hade uppsyn över maten hade det varit en annan historia tror jag.
Citera
2026-07-29, 18:58
Medlem
alicia66s avatar
Citat:

Det står ju att det är oansvarigt att sätta på olja och gå till ett annat rum. Hade han "svimmat" vid spisen hade det varit ern annan sak. Herregud!
Citera
2026-07-29, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Han sa i första förhöret att han satt sig på en soffa och somnat till.

I Tingsrätten sa han att han svimmat.
Citera
2026-07-29, 19:13
Medlem
israelisinnocents avatar
Pröjsar hemförsäkringen?
Citera
2026-07-29, 19:14
Medlem
Facades avatar
Citat:

Är det verkligen inte som fattat??????!!!!!!!! Inte undra på arr sossarna växer fram när folk bara läser rubriker
Det handlar inte om att han har blivit dömd att betala detta. Det handlar om tingsrätten som skriver att det inte spelsr någon roll om han har svinmat eller inte

Nej för han har gjort felet och lämnat en panna kokande olja OÖVERVAKAT genom att lämna rummet.
Du har verkligen inlärningssvårigheter Jonte, från att dina barn ska slå bildörrar i annans egendom till att du inte förstår ansvar så är jag skrämd över att du faktiskt har (tyvärr) lyckats reproducera dig.
Citera
2026-07-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Alltså inte oaktsam. Bara berusad. Inget konstigt alltså.

Är du skön? Om du har 100 gram hasch hemma så kan du inte röka av det själv eller vadå?
Ärligt så förstår jag inte vad du vill få fram.
Bortsett från att du själv är en pundare som inte kan bilda begripliga meningar.
Citera
2026-07-29, 19:26
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Jag tycker nog att det låter rimligt, även om det säkert inte var avsiktligt. Utöver att lämna plattan med het olja i en stekpanna så verkar han dessutom inte ha försökt kväva elden eller ens ha stängt av plattan innan han sprang till grannen. Bottenbetyg i beredskap och krishantering.

Sant, men han stängde åtminstone dörren och kvävde därmed elden. Antagligen dock mest tur, inte någon vidare medveten krishantering.
Citera
2026-07-29, 19:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Ärligt så förstår jag inte vad du vill få fram.
Bortsett från att du själv är en pundare som inte kan bilda begripliga meningar.

Det var ju du som skrev att han inte kunde varit påtänd eftersom att han döms för narkotikabrott.
Narkotikabrott vs ringa narkotikabrott är en fråga om mängd. Vad du försökte antyda var att man inte kan bruka substansen själv ifall man har över en viss mängd hemma. Du ska nog inte kasta sten i glashus och snacka om pundare och begripliga meningar när du själv slänger ur dig påståenden om saker du uppenbarligen inte begriper dig på.
Citera
2026-07-29, 19:27
Medlem
israelisinnocents avatar
Det är dyrt att va trög
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in