2026-07-28, 22:12
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Så det är bara en enda lag som kritiserats av lagrådet och/eller advokatsamfundet som rättsosäker som bekymmrar dig?

Om det inte gäller din rätt att ha sex utan samtycke så saknar kritik av lagrådet och/eller advokatsamfundet betydelse?

Återigen säger de att det är i rättegångar gällande sexualbrottsmål som det råder störst risk att bli oskyldigt dömd. I praktiken lägre bevisbörda, ingen konsensus kring centrala begrepp i lagen. I praktiken omvänd bevisbörda.

Men det säger väl inte dig någonting.
Citera
2026-07-28, 22:13
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Haha kan du inte knulla normalt istället för att prova 1000 olika saker tills du får ett nej?

Har de godkänt att du ska köra ett 1000-momentsexperiment till de säger ifrån?

Och inte ett svar på frågan från dig din sopa. 0 argument. Aldrig några svar.
Citera
2026-07-28, 22:14
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag har flertalet gånger visat dig vad dels muntlg bevisning innebär, vad bortom rimligt tvivel innebär.

Jocke, tror du på fullaste allvar att det råder total konsensus om samtyckeslagen?
Har jag någonsin skrivit att alla advokater? Nej dåså en sådan där idiotfråga igen.
Citera
2026-07-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Varför gör du det då? Som jag förstod kunde du inte backa upp ditt påstående och visa vad som var bisarrt med mitt exempel. Strunta i att skriva sådant där hädanefter. Jag förstår varför du gör det men det är ett lite oärligt spel

Det är bisarrt för att det endast existerar i din egen lilla värld.

Nu har jag ingen ork mer idag att förklara självklarheter för dig.

Försök nu komma ur din maniska episod. Gör något sunt, ta en promenad, ett kvällsdoppbeller en öl i solnedgången.

Ha en trevlig kväll
Citera
2026-07-28, 22:19
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Försök nu komma ur din maniska episod. Gör något sunt, ta en promenad, ett kvällsdoppbeller en öl i solnedgången.

Ha en trevlig kväll

Jag svarar dig med exakt samma ord riktade till dig.
Citera
2026-07-28, 22:20
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag svarar dig med exakt samma ord riktade till dig.

Dock vill jag ha ett svar av dig under morgondagen hur du kan få enbart muntlig bevisning till något annat än ord mot ord i praktiken.
Andra frågor med förstås men den där är svår.
Citera
2026-07-28, 22:21
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Ha en trevlig kväll

Dock vill jag ha ett svar av dig under morgondagen hur du kan få enbart muntlig bevisning till något annat än ord mot ord i praktiken.
Andra frågor med förstås men den där är svår.
Citera
2026-07-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Jag skulle snarare undra om han inte kan föreställa sig en kvinna som är omisskännligt kåt och aktiv så att det är omöjligt att inte se att hon samtycker.

För där verkar ju ändå alltid finnas den där gnagande känslan att kanske vill hon inte det här egentligen. Och nånting verkligt kan ju ligga bakom den känslan och göra den värd att agera/avstå från att agera på.

Du är nog något på spåret där Pipsi.

Jag har i alla fall aldrig upplevt något som helst tvivel på att en tjej/kvinna inte verkligen varit kåt och verkligen vill ha sex med mig.

Dom som är mest upprörda över samtyckeslagen är nog de som tassar runt väldigt nära gränsen.
Citera
2026-07-28, 22:33
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Jag har i alla fall aldrig upplevt något som helst tvivel på att en tjej/kvinna inte verkligen varit kåt och verkligen vill ha sex med mig.

Dom som är mest upprörda över samtyckeslagen är nog de som tassar runt väldigt nära gränsen.

Du kanske kan svara på frågan som Pipsi vägrat svara på hittills.

Finns det sexuella handlingar som kan göra en person kåt?
Citera
2026-07-28, 22:54
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det är en tidningsartikel. Anser du att allt i media är totala sanningar och hela historian?

Varken du eller jag har läst FUP och domen. Således vet vi inte vilka bevis och indicier som ligger till grund för domen.

Låtsas att artikeln är FUP.

Kom igen nu, det är inte farligt.
Citera
2026-07-28, 22:55
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Nej de som är mest upprörda är de som förstår att kvinnor kan ljuga.
Citera
2026-07-28, 22:55
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
En summering av ett rättsfall det är inte jag som gjort summeringen utan person/personer som skrivit uppsats. Vad tror ni om utgången av fallet?
Målsägande = A Tilltalad = B

Händelsen och parternas utsagor
A och B träffades av en slump på en bar där de fick kontakt. B slog sig ner vid A och
hennes sällskaps bord. B uppger att de flirtade. B uppger att A sa att han var för ung för
henne, men detta uppfattade B som skämtsamt eftersom hon inte hade problem med att
kyssa honom. Situationen på baren var svår att läsa av. A kändes flirtig och inte sagt att
hon inte ville ha sex. A menar att hon inte hade en tanke på att ha samlag med B, hon
hade inget intresse av någon i den åldern, detta sa hon till B.
Efter en stund skulle A med sällskap gå hem, hon sa att B kunde följa med. Enligt A hade
hon inte gjort det om det var så att hon var själv. Hemma hos A försvann resten av
sällskapet och det var bara A och B kvar. Här säger A att hon bett B att gå hem och går in
i sovrummet och lägger sig på sängen. Hon minns inte om hon somnat till, plötsligt var B
där. Han drog av henne kläderna och stack upp sina fingrar i hennes underliv. A ska ha
sagt” vad fan gör du?” och kört ut B ur lägenheten. B uppger att hon gått in mot
sovrummet utan att säga något, varpå han följt efter direkt. B lade sig bredvid henne och
de hade börjat kyssas. Hon hade hjälpt honom att ta av sig kläderna. B menar att han
”provat sig fram”, efter en stund börjar han stimulera hennes klitoris. B noterade att hon
var torr, men uppfattade det som att hon tyckte det var skönt eftersom hon började
andas tungt. Han började ge A oralsex. B säger att det kändes avslappnat och trodde att
A var med. Hon suckade någon gång, B uppfattade det som att han skulle öka takten
vilket han gjorde. Plötsligt öppnade A ögonen och sa ”förstår du inte ett nej” och sedan
bett honom försvinna. B uppfattade det som förbryllande och lämnade lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in