Citat:
Ursprungligen postat av
MobbadeJessica
Jag förstår egentligen inte vad du menar? Varför ska de sluta sjunga om vikingatiden och stormaktstiden? Eller sjunga om Sverige? I så fall kan de lika gärna lägga ner bandet.
Jag tror inte att UT bryr sig om media kallar dem för nazister eller rasister. De spelar sin musik och har säkert en och annan nazist som fan. Men alla fans är inte, precis som bandet.
UT hyllar den bortgångne Jocke Karlsson i en musikvideo och han var ju nazist på riktigt. Men det gör inte UT till nazister.
Alltså, man kan självklart få sjunga om vikingar för ett gäng skinheads som står och heilar. Det är helt okej! Kör, för fan! Men man kan inte sedan komma och gnälla på att media är skittaskiga som insinuerar att du är nazist, rasist och satan själv. Det är vad jag menar.
Varför jag menar det är för att vissa, ungefär likt dig själv, lite irriterat framhärdar med att
"Näe! Ultima Thule har faktiskt flera gånger gått ut med att de minsann inte är nazister, så lägg ned!". Och nej det är de väl inte, men låt inte så chockad och förnärmad över att media tyckte att det var en fullt rimlig frågeställning.