2026-07-28, 06:41
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Vad är det du inte fattar? JA sa jag ju, det stämmer att ett fåtal snygga män får många tjejer. Men det räcker inte som förklaring till att vanliga män inte kan få någon tjej alls. Antalet tjejer är lika stort som antalet killar. Så varför skulle en tjej ha lättare att få vad hon vill ha än en kille? Skillnaden mellan könen är bara en - att tjejer oftare vill ha långsiktiga relationer och familj, mellan killar oftare är öppna för lösa relationer.
Såklart det gör. Om man har grundläggande kunskaper i statistik och socialpsykologi. En liten grupp, ungefär 20 % (kan vara 12,7, 18,3 eller 21,7 %) av männen ligger lite satans mycket, också med kvinnor "under" sin nivå. Eftersom de här männen är så populära hos kvinnorna så tvingas kvinnorna dela på chadsen.

Det kvinnliga psyket är så skevt konstruerat att (enligt någon Tinder-undersökning) skattar kvinnor mäns utseende som att 20 % ligger över genomsnittet (alltså attraktiva), medan 80 % av männen uppfattas av kvinnor som under genomsnittet, med andra ord oattraktiva. Inte mycket till normalfördelningskurva där inte.

Om vi säger att undersökningens resultat är någorlunda sanna, så betyder det att 40 % av killarna inte får ligga alls. Av de återstående 60 % får ungefär en tredjedel ligga med jävligt många brudar, säg 40 % av kvinnorna. Dessa 40 % får antas vara de 40 % attraktivaste kvinnorna inom en given population. Nu gissar jag, men låt säga att strax under 20 % av kvinnorna går helt utan sex. Vad som återstår är 40 % av kvinnorna, som till stor del befinner sig på det sluttande vänstra planet av en linjär klockkurva, med andra ord den mindre attraktiva delen. Dessa kvinnor har trots detta möjlighet att både ha tillfälligt sex och seriösa förhållanden långt över sin nivå (inte bara utseendemässigt, utan också IQ, utbildning, personlighet, social förmåga, vänlighet osv). Tycker du faktiskt att det överhuvudtaget är rimligt?
Citera
2026-07-28, 08:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Okej.

Män som aldrig har sex: 37%
Män som inte vill svara: 5%

Kvinnor som aldrig har sex: 19%
Kvinnor som inte vill svara: 21%

Jag ser inga egentliga problem här. Det har länge varit känt att kvinnor är mer sexuellt aktiva, och siffrorna ovan är rätt så balanserade.

En femtedel av kvinnorna svarar inte. Undra hur det påverkade resultatet.
Citera
2026-07-28, 08:52
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
En femtedel av kvinnorna svarar inte. Undra hur det påverkade resultatet.
Det gör undersökningen värdelös.
Citera
2026-07-28, 09:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det gör undersökningen värdelös.
Nja. Inte riktigt. Det påverkar inte männens resultat. Men det gör kvinnornas resultat ganska osäkert.

För att förtydliga:
Vad gäller männen så är resultatet baserat på de personer som blev tillfrågade. Av detta försöker man göra en generell sammanställning och slutsats. Man har alltså inte frågat varendaste man i åldersspannet i hela Sverige.

Samma gäller kvinnorna MEN nu har en femtedel av de tillfrågade inte svarat, vilket borde rimligtvis skeva till deras resultat ganska rejält
Citera
2026-07-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nja, snarare är det 60% av männen mellan 18-29 som ligger med kvinnor. Cirka 40% står utan.

Och av de 60% av männ kommer 20% att knulla 80% av kvinnorna, och övriga 40% de resterande 20%

Finns inget motsatsförhållande mellan de två siffrorna.

40% knullar inte alls
40% knullar ibland
20% knullar ofta
Citera
2026-07-28, 09:46
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Nja. Inte riktigt. Det påverkar inte männens resultat. Men det gör kvinnornas resultat ganska osäkert.

För att förtydliga:
Vad gäller männen så är resultatet baserat på de personer som blev tillfrågade. Av detta försöker man göra en generell sammanställning och slutsats. Man har alltså inte frågat varendaste man i åldersspannet i hela Sverige.

Samma gäller kvinnorna MEN nu har en femtedel av de tillfrågade inte svarat, vilket borde rimligtvis skeva till deras resultat ganska rejält
Ett för klent urval och en ohederlig trådstart.

8% var det ju av alla män i alla åldrar som aldrig haft sex.

4 av 10 som inte är sexuellt aktiva i åldersgruppen som ts anger.
Citera
2026-07-28, 09:48
Medlem
halaltarzans avatar
Fast nånstans är väl sån här info bra, de som inte får göka får ju då veta att de inte är ensamma om sitt elände. Men det kanske är en klen tröst?
Citera
2026-07-28, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Så här skrev du,

Av män mellan 18 och 29 år har fyra av tio aldrig haft sex, samtidigt som kvinnor i den åldern är som mest sexuellt aktiva. Jag tolkar det som att det är sex av tio män som har sex med dessa kvinnor.

O till den som skriver att det finns lika många tjejer som killar.

Låt oss anta att merparten av fria tjejer bara vill ha schnabelterapi EN gång i månaden.
O en del gör det för pengar (o fler gånger mån = horeriet) o en del låter bara dom som
bjuder flott (uteliv resor presenter) inom ramen för ETT sex per månad eller möjligtvis
några gånger till.

Då stämmer ju TS m fls negativa påståenden om killars/mäns sexuella nöd rätt bra.
Citera
2026-07-28, 10:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Ett för klent urval och en ohederlig trådstart.

8% var det ju av alla män i alla åldrar som aldrig haft sex.

4 av 10 som inte är sexuellt aktiva i åldersgruppen som ts anger.

Nu länkar dessvärre inte TS till själva rapporten utan någon form av blogg eller liknande som går igenom rapporten. Kollar man på siffrorna så ser man något märkligt.

På fråga om man har sex flera gånger om dagen så är det 1% av unga kvinnor som svarar ja, rimligtvis är det då samma siffra för män, förutom i enstaka fall, då kvinnan rimligtvis har sex med en man.

På fråga om man har sex varje dag så är det endast pensionärs kvinnor som säger ja, 2%.

På fråga om man har sex varannan dag så är helt plötsligt pensionärskvinnorna nere på 0% medans enstaka procent av unga, 1-4% av både män och kvinnor svarar ja.

På "aldrig" ser resultatet ut som sådant:
Totalt man: 21%
Totalt kvinna: 22%

Man 18-29: 37%
Kvinna 18-29: 19%

Notering: att det finns en större andel datornördar i gymnasiet och början på vuxenlivet som fortfarande är oskulder är givetvis besvärande men inget jag blir väldigt förvånad över. Jag är nog helt ärligt mer förvånad över kvinnornas resultat i denna fråga, alltså en femtedel av de tillfrågade verkar vara oskulder, det hade jag inte räknat med. Men sedan så har en femtedel, 21%, av de unga kvinnorna inte velat svara på frågan öht, vilket ger väldigt osäkert resultat.

Sedan får man givetvis alltid ha i åtanke vilken typ av grupp av människor som väljer att svara på undersökningar. De 19åringarna som pippar hej vilt är antagligen inte lika intresserade av att svara på internetundersökningar som oskulds datornördar.

Vad gäller kvinna 65-75 så svarar 49% att de aldrig har sex. Detta får mig att tro att vi inte ska tolka det som att de som svarar aldrig menar på att de är oskulder, även om dessa även hamnar där. Utan antagligen ska vi tolka det som att det senaste året så har de inte haft sex. Vem som helst begriper nog att hälften av alla kvinnor 65-75 givetvis inte är oskulder. Även om det hade kunnat förklara det låga födelsetalet de senaste åren.
Citera
2026-07-28, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag tror i ärlighetens namn att det har sett likadant ut i hundratals, om inte tusentals år. Det är liksom ingen universell rättighet eller naturlag att få knulla, och det har aldrig varit det.

För män ja.
Kvinnor får alltid knulla oavsett hur dom ser ut.
Såhär har det alltid varit.

Jag ser helt okej ut men skulle kunna knulla en ful utvecklingstörd kvinna bara för att få tömma mig i någon.
Citera
2026-07-28, 10:08
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Nu länkar dessvärre inte TS till själva rapporten utan någon form av blogg eller liknande som går igenom rapporten. Kollar man på siffrorna så ser man något märkligt.

På fråga om man har sex flera gånger om dagen så är det 1% av unga kvinnor som svarar ja, rimligtvis är det då samma siffra för män, förutom i enstaka fall, då kvinnan rimligtvis har sex med en man.

På fråga om man har sex varje dag så är det endast pensionärs kvinnor som säger ja, 2%.

På fråga om man har sex varannan dag så är helt plötsligt pensionärskvinnorna nere på 0% medans enstaka procent av unga, 1-4% av både män och kvinnor svarar ja.

På "aldrig" ser resultatet ut som sådant:
Totalt man: 21%
Totalt kvinna: 22%

Man 18-29: 37%
Kvinna 18-29: 19%

Notering: att det finns en större andel datornördar i gymnasiet och början på vuxenlivet som fortfarande är oskulder är givetvis besvärande men inget jag blir väldigt förvånad över. Jag är nog helt ärligt mer förvånad över kvinnornas resultat i denna fråga, alltså en femtedel av de tillfrågade verkar vara oskulder, det hade jag inte räknat med. Men sedan så har en femtedel, 21%, av de unga kvinnorna inte velat svara på frågan öht, vilket ger väldigt osäkert resultat.

Sedan får man givetvis alltid ha i åtanke vilken typ av grupp av människor som väljer att svara på undersökningar. De 19åringarna som pippar hej vilt är antagligen inte lika intresserade av att svara på internetundersökningar som oskulds datornördar.

Vad gäller kvinna 65-75 så svarar 49% att de aldrig har sex. Detta får mig att tro att vi inte ska tolka det som att de som svarar aldrig menar på att de är oskulder, även om dessa även hamnar där. Utan antagligen ska vi tolka det som att det senaste året så har de inte haft sex. Vem som helst begriper nog att hälften av alla kvinnor 65-75 givetvis inte är oskulder. Även om det hade kunnat förklara det låga födelsetalet de senaste åren.
Det har nog med urvalet att göra.

Mycket märkliga siffror.
Citera
2026-07-28, 10:12
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
För män ja.
Kvinnor får alltid knulla oavsett hur dom ser ut.
Såhär har det alltid varit.

Jag ser helt okej ut men skulle kunna knulla en ful utvecklingstörd kvinna bara för att få tömma mig i någon.
Även om kvinnor "alltid" får knulla så innebär det inte att de gör det.

Det finns faktiskt kvinnliga incels (femcels) som har samma problem som de manliga.

De säger sig inte "få" sex men den gruppen är inte ute på marknaden och söker heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in