Citat:
Ursprungligen postat av
trewq
Så du hävdar att mitt påstående är inkorrekt:
"Det kvinnliga psyket är så skevt konstruerat att (enligt någon Tinder-undersökning) skattar kvinnor mäns utseende som att 20 % ligger över genomsnittet (alltså attraktiva), medan 80 % av männen uppfattas av kvinnor som under genomsnittet, med andra ord oattraktiva. Inte mycket till normalfördelningskurva där inte."
Så långt har du huvudsakligen rätt, även om det iofs inte riktigt stämmer att kvinnor går enbart på utseende. De flesta kvinnor hittar inte sin partner på Tinder.
Citat:
Vill du påstå att både mäns och kvinnors preferenser för det motsatta könet följer i princip perfekta normalfördelningskurvor? Jag menar att så inte är fallet.
Gällande vad de gillar hos det motsatta könet? Nej där menar jag som sagt att du har fel. Visst vill många kvinnor ha en snygg man men om du vill mäta vilken man som är mest eftertraktad så är det den bevisat psykiskt starke mannen som är som en trygg pappa även i kristider, och gärna att han är ekonomiskt stabil också. Över hälften av kvinnorna skulle välja den personen snarare än fotomodell-killen.
Medan killar däremot bryr sig mer om utseendet. Vill man ha någon stabil person att umgås med kan man få utlopp för det med någon polare lika gärna.
Så det stämmer såklart att de 20% "bästa" (snarare än "snyggaste") männen kan få 80% av kvinnorna, om de nu skulle välja. Men du glömmer att när de par som då bildats bryter upp och byter partner, då blir ju båda lediga igen, och singlarna har sålunda en ny chans. De blir inte upptagna för evigt. Det blir däremot i högutsträckning de män som blir fast hos en kvinna, för kvinnor brukar vilja ha långa förhållanden.