2026-07-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Låter jobbigt att vara oskuld i den åldern. Det är ju i den åldern man vill knulla som mest.
Ja verkligen. Och i många fall så kommer nog oerfarenheten förfölja dessa män livet ut. Kvinnor går ju inte direkt igång på vuxna oskulder.

Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Ändå sägs det i undersökningar att snittåldern för sexdebut är strax under 17 år.

Har mycket svårt att tro att så få unga män får ligga. Den som var senast med att få ett nyp i min umgängeskrets var typ 26. De flesta hade fått ligga innan 18.
Bland män i 20-års åldern idag är det nog helt annorlunda siffror. Tjejerna börjar när dom är 13 och en stor andel av pojkarna får vänta betydligt längre eller för evigt.

Då hade du en umgängeskrets med de tuffa och populära killarna. Jag känner till flertalet som fyllt 25 och varit oskulder eller endast haft sex med prostituerade.
Senast redigerad av Grodde 2026-07-28 kl. 19:29.
Citera
2026-07-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Och av de 60% av männ kommer 20% att knulla 80% av kvinnorna, och övriga 40% de resterande 20%

Finns inget motsatsförhållande mellan de två siffrorna.

40% knullar inte alls
40% knullar ibland
20% knullar ofta

Källa på dina påstående, tack!

Märk väl: 60% av alla män över 18 är gifta eller sambos, med i regel varsin kvinna (källa:SCB). Dvs.: 60% av alla män över 18, ligger med 60% av alla kvinnor (sin egen kvinna som de är gift eller sambo med).

Bland övriga 40%, är säkert en del särbo, har kk etc.
Citera
2026-07-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Källa på dina påstående, tack!

Märk väl: 60% av alla män över 18 är gifta eller sambos, med i regel varsin kvinna (källa:SCB). Dvs.: 60% av alla män över 18, ligger med 60% av alla kvinnor (sin egen kvinna som de är gift eller sambo med).

Bland övriga 40%, är säkert en del särbo, har kk etc.

Haha tror du alla ligger bara för att de är sambo eller gifta?

Finns väl massor av sexlösa förhållanden och äktenskap.
Citera
2026-07-28, 20:38
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Incel-myten om "80/20" stämmer inte matematiskt och statistiskt. Okej om du tillhör de 80% men inte kan få de 20% bästa kvinnorna - du får väl nöja dig med någon av de 80% sämsta kvinnorna då? 200 000 män kan ju inte hålla 800 000 kvinnor upptagna - inte ens "gigachads" har gruppsex speciellt ofta. På det hela taget träffas man nästan alltid one on one - en kvinna och en man. Vare sig det är i en timma eller i tio år som man är engagerad.
Nåja, man är aningen autistisk om man snöat in på något exakt Pareto-förhållande på 80/20. Det är den orimliga skevheten som är kärnan i problemet - illa nog om så "få" som 35 % av tjejerna trånar efter 20 % av killarna. De minst attraktiva 2/3 av kvinnorna är ju rent löske, i synnerhet i min ålder.
Senast redigerad av trewq 2026-07-28 kl. 20:41.
Citera
2026-07-28, 20:41
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Nåja, man är aningen autistisk om man snöat in på något exakt Pareto-förhållande på 80/20. Det är den orimliga skevheten som är kärnan i problemet - illa nog om så "få" som 35 % av tjejerna trånar efter 20 % av killarna.

Det var inte siffran jag ville justera, utan jag påtalade ett fel i själva logiken.

Det är som att säga "jag måste åka kollektivt för det går inte att köpa en bil. 20% av bilköparna köper alla bra bilar, så det blir ingen över till mig".
Citera
2026-07-28, 20:49
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Det var inte siffran jag ville justera, utan jag påtalade ett fel i själva logiken.

Det är som att säga "jag måste åka kollektivt för det går inte att köpa en bil. 20% av bilköparna köper alla bra bilar, så det blir ingen över till mig".
Så du hävdar att mitt påstående är inkorrekt:

"Det kvinnliga psyket är så skevt konstruerat att (enligt någon Tinder-undersökning) skattar kvinnor mäns utseende som att 20 % ligger över genomsnittet (alltså attraktiva), medan 80 % av männen uppfattas av kvinnor som under genomsnittet, med andra ord oattraktiva. Inte mycket till normalfördelningskurva där inte."

Vill du påstå att både mäns och kvinnors preferenser för det motsatta könet följer i princip perfekta normalfördelningskurvor? Jag menar att så inte är fallet.
Citera
2026-07-28, 20:55
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Så du hävdar att mitt påstående är inkorrekt:

"Det kvinnliga psyket är så skevt konstruerat att (enligt någon Tinder-undersökning) skattar kvinnor mäns utseende som att 20 % ligger över genomsnittet (alltså attraktiva), medan 80 % av männen uppfattas av kvinnor som under genomsnittet, med andra ord oattraktiva. Inte mycket till normalfördelningskurva där inte."

Så långt har du huvudsakligen rätt, även om det iofs inte riktigt stämmer att kvinnor går enbart på utseende. De flesta kvinnor hittar inte sin partner på Tinder.

Citat:
Vill du påstå att både mäns och kvinnors preferenser för det motsatta könet följer i princip perfekta normalfördelningskurvor? Jag menar att så inte är fallet.

Gällande vad de gillar hos det motsatta könet? Nej där menar jag som sagt att du har fel. Visst vill många kvinnor ha en snygg man men om du vill mäta vilken man som är mest eftertraktad så är det den bevisat psykiskt starke mannen som är som en trygg pappa även i kristider, och gärna att han är ekonomiskt stabil också. Över hälften av kvinnorna skulle välja den personen snarare än fotomodell-killen.

Medan killar däremot bryr sig mer om utseendet. Vill man ha någon stabil person att umgås med kan man få utlopp för det med någon polare lika gärna.

Så det stämmer såklart att de 20% "bästa" (snarare än "snyggaste") männen kan få 80% av kvinnorna, om de nu skulle välja. Men du glömmer att när de par som då bildats bryter upp och byter partner, då blir ju båda lediga igen, och singlarna har sålunda en ny chans. De blir inte upptagna för evigt. Det blir däremot i högutsträckning de män som blir fast hos en kvinna, för kvinnor brukar vilja ha långa förhållanden.
Citera
2026-07-29, 17:25
Medlem
Ett förbisett problem är att den sexuella ojämlikheten mellan tjejer och killar ökar i ett ålderstvärsnitt. Det är ju inte direkt ont om moraltanter som fördömer killar i sena 20 till tidiga 30 årsåldern som ligger med tjejer på runt 19 trots att den senare gruppen är betydligt mer sexuellt erfarna. Då är ju frågan jag ställer mig vad som är i sig fel med att säg en man på 33 ligger med en kvinna som är 19? Ifall båda har samma erfarenhet eller kvinnan till och med mer än mannen vad är då så osmakligt med att de ligger? Skulle det då vara bättre med en sexuellt erfaren 19 årig man som med sin erfarenhet lärt sig manipulera jämnåriga kvinnor?

Ser det som ett stort problem att dessa moraltanter tillåts härja fritt trots att deras moral är högst ogrundad. Dessa älskar ju att ta till med anledningar så som "äldre män har mer erfarenhet och kan manipulera yngre tjejer" trots att vi nu ser att män i regel har betydligt mindre erfarenhet inom det område som betyder allra mest vilket är relationer och samlevnad. Hur håller då dessa moraltanters argument i verkligheten? Ska en oskuld på 33 smutskastas för att ligga med en oskuld på 19 och istället förpassas till kvinnor i hans egen ålder som har legat med ett dussintal män?

Notera att moraltanter kommer i all färg och form. Allt från unga tjejer till tanter och män i pappa-ålder. Ironiskt nog så är dessa pappor helt okej med att en jämnårig erfaren kille sätter på sina döttrar men helvetets dörrar öppnas ifall en äldre oerfaren kille skulle göra detsamma. Frågan är ifall samhället kommer förstå att lika erfarenhet leka bäst eller kommer samhället fortsätta ge vika för moraltanternas ålderspurism?
Senast redigerad av nattochdagg 2026-07-29 kl. 18:13.
Citera
2026-07-29, 17:46
Medlem
israelisinnocents avatar
De bästa föräldrarna får aldrig barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in