2026-07-27, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag tror i ärlighetens namn att det har sett likadant ut i hundratals, om inte tusentals år. Det är liksom ingen universell rättighet eller naturlag att få knulla, och det har aldrig varit det.

Knappast va. Det har förmodligen aldrig tidigare i historien funnits fler män än kvinnor i Sverige. Detta pga massinvandring av unga män från tredje världen, samt att betydligt färre dör av krig och andra våldsamheter än tidigare.

Tidigare i historien när det fanns fler unga kvinnor än män i byarna så hade kvinnorna ingen möjlighet att bara ligga med topp 20%:en, åtminstone inte de mediokra kvinnorna. Kyrkan gjorde det ännu mer omöjligt.
Citera
2026-07-27, 15:24
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hejsan Stiffinger,

Intressant statistik och förstås måste jag spekulera för jag vet inte i sak varför det är så.

Men om jag gissar så tror jag pojkar blir män allt senare i livet. Och det är väl en man som en kvinna vill ha sex med, inte en TV-spelande gymnasist som bor hemma hos mamma trots att han fyllt 27 år. Hemmasittandet och att bo hemma tror jag spelar roll och är särskilt hämmande för pojkar. De blir liksom inga hingstar av att de har kvar sitt barndomsrum, mamma tvättar och lagar deras mat.

Gissar också att männen så där allmänt saknar livsplaner numera, vilket gör dem ointressanta att ha sex med. Man vill ju knulla med någon som har nåt intressant att säga.

Över lag tror jag att samtidens man mest är upptagen av sin triathlonkropp, proteinshakes och bänkpress. Att ragga på krogen har ersatts av ragga på Tinder, och vem går igång på det.

Jag är för gammal och i en fin relation sedan mer än 30 år och har därmed inte provat Tinder och liknande, men det verkar som att folk träffas en gång och blir man inte kåt direkt, så får man för sig att det inte är nått. Sexet kommer inte efter första träffen utan man måste ju nötas mot varandra ett tag, och då får man inte vara hur tråkig som helst.

Sedan tror jag samtyckeslagen allmänt gör folk livrädda för att ha sex om man inte fått ett undertecknat kontrakt på att det är okej.

Min mamma, född på 30-talet, var trebarnsmor när hon var 28 år. Själv hade jag min premiärsex på 1970-talets andra halva när jag var 16 år och tågluffade till Grekland (rätt värdelöst men övade upp mig de kommande åren). Jag flyttade hemifrån när jag var 18 år, direkt efter gymnasiet och bodde sedan på soffor, i andra hand och kollektiv i mer än 10 år. Hade fast jobb redan vid 19 års ålder och har haft det sedan dess, köpte min första egna lägenhet när jag var 29.

Så jag tror tiderna är helt annorlunda nu för sexet. Trist. För det är himla roligt med sex med andra än sig själv.

Inspel - Kan det vara så att männen idag är tråkiga att ha sex med?
Senast redigerad av BiskopBrask 2026-07-27 kl. 15:27.
Citera
2026-07-27, 15:25
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Knappast va. Det har förmodligen aldrig tidigare i historien funnits fler män än kvinnor i Sverige. Detta pga massinvandring av unga män från tredje världen, samt att betydligt färre dör av krig och andra våldsamheter än tidigare.

Tidigare i historien när det fanns fler unga kvinnor än män i byarna så hade kvinnorna ingen möjlighet att bara ligga med topp 20%:en, åtminstone inte de mediokra kvinnorna. Kyrkan gjorde det ännu mer omöjligt.
Tror ändå knappast att alla män fick ligga. Faktiskt. Men om du mår bättre av att tro det så tänker jag inte hindra dig.

Jag tror ju dock att du inte får knulla på grund av att du är kass och tråkig snarare än något annat.
Citera
2026-07-27, 15:37
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
60% enligt artikeln.
Nä - 60% av männen har haft sex någon gång i livet. Inte nödvändigtvis på regelbunden basis - eller mer än 1st fylleknull när de var 14. Eller åkt till Danmark och köpt en hora, en (1) gång i livet. Eller kanske helt enkelt är bögar och då knullar andra bögar.
Citera
2026-07-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nä - 60% av männen har haft sex någon gång i livet. Inte nödvändigtvis på regelbunden basis - eller mer än 1st fylleknull när de var 14. Eller åkt till Danmark och köpt en hora, en (1) gång i livet. Eller kanske helt enkelt är bögar och då knullar andra bögar.

Tja, över 60% av alla män över 18 år är gifta eller sambos i Sverige. Och innan giftemål etc så är det ju vanligt med några kortare eller längre förhållanden, bland annat med den de sedan gifter sig med/flyttar ihop med.

Så. Troligast är att de 60% har sex på rätt regelbunden basis.
Citera
2026-07-27, 16:22
Medlem
sommarlovs avatar
Oknullade män i hjorder är en fara för alla samhällen.
Med tanke på den förändrade balansen mellan kvinnor och män, måste statliga bordeller startas.
Annars kommer alla hormonstinna mohammedaner gå bärsärkar-gång på både män och kvinnor, i alla åldrar.
Vi har redan sett vad de kan göra!

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/de-ar-mannen-som-valdtar-i-aldrevarden/
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/tvingade-epa-forare-till-oralsex-doms-till-fangelse
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/stor-pedofilskandal-skakar-rotherham
Citera
2026-07-27, 16:34
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad beror det på att 40% av män 18-29 år aldrig har haft sex samtidigt som kvinnor i samma ålder är de mest sexuellt aktiva?
Hur aktiva är kvinnorna i samma åldersspann i jämförelse? Det krävs ju ändå två för att dansa tango, och jag tror inte öppna förhållanden är särskilt vanliga.

Hursomhelst, kvinnor tenderar att vara mer sociala än män och väljer att gå ut på stan istället för att spela datorspel, och då blir det ju att man knullar mer. Inga konstigheter där.

Porr kan ju också vara en bidragande faktor, eftersom det är ett enkelt sätt att tillfredsställa sig sexuellt.

Sedan måste folk förstå att alla inte är passade för förhållanden. Somliga bor hemma hos föräldrarna, saknar jobb och körkort, är feta och skalliga, knarkar lyckopiller och sömntabletter, osv.
Citera
2026-07-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Hur aktiva är kvinnorna i samma åldersspann i jämförelse? Det krävs ju ändå två för att dansa tango, och jag tror inte öppna förhållanden är särskilt vanliga.
Du hittar siffror i min länk till studien.

Antagligen är det så att vissa män har mer sex med många tjejer och då ser till att kvinnorna kan vara mer sexuellt aktiva.
Citera
2026-07-27, 16:41
Medlem
Citat:
Aftonbladet har tittat på Onanirapporten 2026, som har tagits fram av LELO i samarbete med Kantar Sifo. Det jag skrev i rubriken förvånar mig, kan det verkligen vara så illa? Kvinnor i samma åldersspann är enligt samma undersökning de som är mest sexuellt aktiva.

Det finns massor andra intressanta siffror, som att 77% av alla män onanerar minst en gång i veckan, men "bara" 17% av kvinnorna. Kan det ha något att göra med att de inte har annan sex?

Att endast en av fem kvinnor mellan 18 och 29 år alltid får orgasm vid samlag.

Tyvärr är artikeln bakom betalvägg, https://www.aftonbladet.se/relationer/a/XMowbB/onanirapport-2026-svenskarna-sexvanor
Här finns dock undersökningen, https://www.mynewsdesk.com/se/lelo/pressreleases/ny-rapport-saa-ser-svenskarnas-sex-och-onanivanor-ut-2026-3452058

Vad beror det på att 40% av män 18-29 år aldrig har haft sex samtidigt som kvinnor i samma ålder är de mest sexuellt aktiva?

Men sex av 10 har haft sex, inte illa.
Citera
2026-07-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Men sex av 10 har haft sex, inte illa.
Om fyra av tio inte fått ha sex när de är i den åldern så kan jag tycka att det är sorgligt. Sedan kanske de inte vill, men då är även det ganska sorgligt.
Citera
2026-07-27, 16:43
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Du hittar siffror i min länk till studien.

Antagligen är det så att vissa män har mer sex med många tjejer och då ser till att kvinnorna kan vara mer sexuellt aktiva.
Okej.

Män som aldrig har sex: 37%
Män som inte vill svara: 5%

Kvinnor som aldrig har sex: 19%
Kvinnor som inte vill svara: 21%

Jag ser inga egentliga problem här. Det har länge varit känt att kvinnor är mer sexuellt aktiva, och siffrorna ovan är rätt så balanserade.
Citera
2026-07-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Okej.

Män som aldrig har sex: 37%
Män som inte vill svara: 5%

Kvinnor som aldrig har sex: 19%
Kvinnor som inte vill svara: 21%

Jag ser inga egentliga problem här. Det har länge varit känt att kvinnor är mer sexuellt aktiva, och siffrorna ovan är rätt så balanserade.
Var det inte lite olika siffror där? Aldrig har haft sex är inte samma sak som att man inte har sex.

Fyra av tio män mellan 18 och 29 år har aldrig haft sex.

Det är nog ett år sedan jag hade sex, det är inte detsamma som att jag aldrig haft sex.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-07-27 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in