2026-07-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Oärligt inlägg av dig. I de fall jag argumenterar anser jag att det inte är orimligt att killen har uppfattat det som att samtycke finns. Du vet att det inte behöver finnas nedskrivet eller filmat. Det behöver inte ens vara verbalt uttalat.
Har dock sett videos där advokater uttalar sig om att det blir vanligare och vanligare att killar spelar in sexet för att kunna freda sig vid en eventuell anmälning. Tycker du det är bra om utvecklingen går åt det hållet?

Jocke, finns det något i din värld där det inte är rimligt att anta att BO inte rimligen kunde utgå ifrån att samtycke saknas?
Citera
2026-07-28, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Jocke, finns det något i din värld där det inte är rimligt att anta att BO inte rimligen kunde utgå ifrån att samtycke saknas?
Jag skulle snarare undra om han inte kan föreställa sig en kvinna som är omisskännligt kåt och aktiv så att det är omöjligt att inte se att hon samtycker.

För där verkar ju ändå alltid finnas den där gnagande känslan att kanske vill hon inte det här egentligen. Och nånting verkligt kan ju ligga bakom den känslan och göra den värd att agera/avstå från att agera på.
Citera
2026-07-28, 00:32
Medlem
Citat:
Haha du blir så kränkt och till dig när du blir ägd så du vet inte riktigt vad du ska ta dig till

Men nu är väl botten ändå nådd?

Du godtar inte domar som bevisade bortom rimligt tvivel.

Men kommerntarer från kreti och pleti på Facebook är det ultimata beviset.

Du är rolig du.....
Citera
2026-07-28, 06:44
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Relevans?

Så du menar att du med säkerhet kan tala om vad som hänt av att läsa en ingress?

Nej, återigen, du behöver varken FUP eller tidningsartikel. Du och jag är bara två idioter på ett anonymt forum, inget står på spel här, detta är ett safe space..

Utgå från det här:

Citat:
Han säger att det fanns samtycke, hon säger att det inte fanns det. Båda var berusade.

Hur ska vi döma?
Citera
2026-07-28, 07:29
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Du är rolig du.....

Då kan väl du vara så vänlig och tala om vad det är i domarna som gör att det är ställt bortom allt rimligt tvivel?
Citera
2026-07-28, 07:32
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Du är rolig du.....

Ni kallar ju de advokater som jag refererar till i videos som kreti o pleti. Att man inte kan lyssna på dem.
Du tänker ju att du och gun69mo, Pipsi, TomatKungen, Cinmik vet er om det här än erfarna advokater som arbetar med det här i rättegångar i praktiken.

Känns inte som att du är rätt person man ska lyssna på.
Citera
2026-07-28, 07:33
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Du är rolig du.....

Och gun69mo blev helt till sig och började skriva helt vansinniga saker då hon inte kunde bemöta kommentarerna.
Citera
2026-07-28, 07:41
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Jag skulle snarare undra om han inte kan föreställa sig en kvinna som är omisskännligt kåt och aktiv så att det är omöjligt att inte se att hon samtycker.

För där verkar ju ändå alltid finnas den där gnagande känslan att kanske vill hon inte det här egentligen. Och nånting verkligt kan ju ligga bakom den känslan och göra den värd att agera/avstå från att agera på.

Jadu Pipsi. Du har tydligen lärt mig och många andra något nytt här i tråden. Tjejer kvinnor är tydligen alltid superkåta och våta i alla sexuella situation från start. Om inte så ska man låta bli att inleda något sexuellt närmande.

ALLA KILLAR ALLA MÄN DÄRUTE. OM DEN TJEJ/KVINNA SOM NI ÄR PÅ VÄG ATT INLEDA EN SEXUELL SITUATION MED INTE ÄR DYNGSUR I FITTAN; INTE STÖNAR ELLER BER OM KUK; INTE ÄR RÖDBLOMMIG OM KINDERNA OCH HAR EN KÅT BLICK; OM HON INTE TYDLIGT REDAN LIGGER MED BENEN PÅ VID GAVEL, ALLRA HELST SKA HON HA SIGNERAT ETT DOKUMENT DÄR DET FRAMGÅR ALLT VAD HON SAMTYCKER TILL, OM HON INTE TAR FÖR SIG OCH TAR INITIATIV, OM DET INTE STÅR JAG VILL ATT DU SKA KNULLA MIG I PANNAN, OM DET INTE RINNER SALIV UR MUNNEN PÅ HENNE AV UPPHETSNING, OM HON INTE HAR DET DÄR KÅTSUGET I BLICKEN M:M SÅ LÅT BLI ATT RÖRA HENNE.
LÅTBLI ATT TA NÅGRA INITIATIV. BACKA TILLBAKA. BLI PASSIV OCH VÄNTA OCH SE OM HON ISTÄLLET ÄR BEREDD ATT TA INITIATIV OCH FÖRA HELA DEN SEXAKT SOM DU TRODDE SKULLE SKE FRAMÅT. OM HON INTE GÖR DET SÅ GÅ DÄRIFRÅN.
Citera
2026-07-28, 07:43
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Visa något inlägg där jag skrivit det du insinuerar.
Citera
2026-07-28, 07:47
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
I dina fantasier kan allt hända.

Vad är relevansen?

Varför alla dessa bisarra tänk om scenarion?

Det är ju ett i stort sett identiskt scenario med toasex fallet och därför väldigt relevant i vår diskussion. Och det vet du. Det är därför som du inte törs svara på frågan.

Frågan löd så här

Citat:
En kille frågar en tjej om hon vill följa med hem till honom och ha sex. Hon vet var han bor och det kommer ta ett par timmar att åka hem till honom och sen tillbaka eftersom hon måste med ett tåg hem så hon säger nej jag hinner inte för mitt tåg går om 1 1/2 timme.
Betyder hennes svar automatiskt att hon inte kan tänka sig ha sex med killen på en närmare plats?
Citera
2026-07-28, 07:50
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Exakt!

Han har hela tiden uppfattat att samtycke deras berättelser är samstämniga förutom att hon en kort sekvens kände sig i underläge av nån jävla anledning trots att inget brottsligt hade hänt.

Din egen berättelse.

Det är ju just exakt det här jag vi opponerar oss emot hela tiden. Precis det du skriver. Om killen på rimliga grunder säger sig ha uppfattat det hela som samtyckt från tjejen anser inte vi att han har begått en våldtäkt och ska således inte dömas till 3 års fängelse, högt skadestånd och ett livslångt stigma som våldtäktsman.

Det var lite uppfriskande att du kom med svaret vi velat få hela tiden sida ut och sida in.
Citera
2026-07-28, 07:53
Medlem
Citat:
Jadu Pipsi. Du har tydligen lärt mig och många andra något nytt här i tråden. Tjejer kvinnor är tydligen alltid superkåta och våta i alla sexuella situation från start. Om inte så ska man låta bli att inleda något sexuellt närmande.

ALLA KILLAR ALLA MÄN DÄRUTE. OM DEN TJEJ/KVINNA SOM NI ÄR PÅ VÄG ATT INLEDA EN SEXUELL SITUATION MED INTE ÄR DYNGSUR I FITTAN; INTE STÖNAR ELLER BER OM KUK; INTE ÄR RÖDBLOMMIG OM KINDERNA OCH HAR EN KÅT BLICK; OM HON INTE TYDLIGT REDAN LIGGER MED BENEN PÅ VID GAVEL, ALLRA HELST SKA HON HA SIGNERAT ETT DOKUMENT DÄR DET FRAMGÅR ALLT VAD HON SAMTYCKER TILL, OM HON INTE TAR FÖR SIG OCH TAR INITIATIV, OM DET INTE STÅR JAG VILL ATT DU SKA KNULLA MIG I PANNAN, OM DET INTE RINNER SALIV UR MUNNEN PÅ HENNE AV UPPHETSNING, OM HON INTE HAR DET DÄR KÅTSUGET I BLICKEN M:M SÅ LÅT BLI ATT RÖRA HENNE.
LÅTBLI ATT TA NÅGRA INITIATIV. BACKA TILLBAKA. BLI PASSIV OCH VÄNTA OCH SE OM HON ISTÄLLET ÄR BEREDD ATT TA INITIATIV OCH FÖRA HELA DEN SEXAKT SOM DU TRODDE SKULLE SKE FRAMÅT. OM HON INTE GÖR DET SÅ GÅ DÄRIFRÅN.

Nej hon behöver verkligen inte vara dyngsur eller be om kuk för att vilja ha sex.

Men OM hon är dyngsur i fittan, stönar och ber om kuk med benen på vid gavel och det rinner saliv av upphetsning så kan du utgå från att du har samtycke.

Är det ÄNDÅ nåt som skaver som gör att du blir osäker på om hon verkligen vill ha sex med dej så avstå eller checka av.

För att säga Jag vet inte om jag hade samtycke eller inte är ingen bra strategi när polisen frågar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in