2026-07-27, 21:10
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Haha ja, det gäller att vara kändis... Jag sålde vår Cabby 562 DLX som faktiskt var både besiktad och körklar för 12 000 kr. Ville bli av med den från tomten så.. Det är ju helt sjukt att en mindre, 40 år gammal vagn som tekniskt sett är ett tomt skal säljs för 16 gånger mer än en stor, fungerande kvalitetsvagn bara för att rätt namn står på ägarbeviset.
Snacka om kändis-premie på luft!
När det gäller Jonnas vagn så stämmer det inte att den var besiktad och körklar, vilket stod i annonsen.Vagnen är avställd, obesiktad och gasolsystemet är helt borttaget. Statusen på vattensystemet var dessutom osäkert.
Köparen har alltså i princip betalat över 200 000 kr enbart för Jonnas varumärke,Youtuberenoveringen och allt stylat skit som de har proppat den full med.

Problemet med Jonnas vagn är absolut inte att riktiga hantverkare monterat in äkta nyköpta IKEA-luckor, kylskåp eller att det är ny våt-tapet och nya gardiner och måttbeställda nya rullgardiner och madrasser och annat som HÖJER värdet utan vikten. Skitfin relativt prisvärd friggebod ha på uppfarten när du får sovgäster som vill kunna spela PlayStation.

Men den totala nya vikten, gör att du kan lasta med badkläder till barnen innan du kör den till Hudiksvall. Om du ens får åka ut på allmän väg med vanlig dragkrok och vanligt körkort.
Senast redigerad av Spritnota 2026-07-27 kl. 21:14.
Citera
2026-07-27, 21:17
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Problemet med Jonnas vagn är absolut inte att riktiga hantverkare monterat in äkta nyköpta IKEA-luckor, kylskåp eller att det är ny våt-tapet och nya gardiner och måttbeställda nya rullgardiner och madrasser och annat som HÖJER värdet utan vikten. Skitfin relativt prisvärd friggebod ha på uppfarten när du får sovgäster som vill kunna spela PlayStation.

Men den totala nya vikten, gör att du kan lasta med badkläder till barnen innan du kör den till Hudiksvall. Om du ens får åka ut på allmän väg med vanlig dragkrok och vanligt körkort.
Du har rätt i att vikten är det absolut största problemet. En Polar 520 från -89 har en maxlast på runt 240 kg i originalutförande. Slänger man in tunga IKEA-möbler, riktiga madrasser och massor av inredningsprylar har man förmodligen ätit upp hela den viktsmarginalen innan man ens har packat en tandborste. Den där vagnen rullar högst troligt med olaglig överlast så fort den lämnar garageuppfarten.

Men det behövs inga specialbokstäver på körkortet för att dra den eftersom vagnens totalvikt bara är 1 220 kg.
Så länge dragbilen får dra vikten räcker ett vanligt B-kort gott och väl. Men överlasten blir man inte av med oavsett vilket körkort man har blir man stoppad av polisen i en vågkontroll är det körförbud direkt.
Citera
2026-07-27, 21:25
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Du har rätt i att vikten är det absolut största problemet. En Polar 520 från -89 har en maxlast på runt 240 kg i originalutförande. Slänger man in tunga IKEA-möbler, riktiga madrasser och massor av inredningsprylar har man förmodligen ätit upp hela den viktsmarginalen innan man ens har packat en tandborste. Den där vagnen rullar högst troligt med olaglig överlast så fort den lämnar garageuppfarten.

Men det behövs inga specialbokstäver på körkortet för att dra den eftersom vagnens totalvikt bara är 1 220 kg.
Så länge dragbilen får dra vikten räcker ett vanligt B-kort gott och väl. Men överlasten blir man inte av med oavsett vilket körkort man har blir man stoppad av polisen i en vågkontroll är det körförbud direkt.

Jag tycker överlag att Jonny och de andra hantverkarna gjorde ett utmärkt arbete vad gäller hur FINT och lyxigt det blev med modern inredning från IKEA och byggvaruhus. Luftkonditionering, gigantiska platt-TV spela spel på, innan de rev ut allt. Men, sen ska den rulla på vägen med kylskåpet fullt med smör, ett förtält i mittgången och kanske flisjackor till hela familjen. Så ehh nej, jag skulle inte chansa alls OOOOM inte mitt syfte var att parkera permanent på min stora uppfart och använda som övernattning till tonårsbarn över sommarlovet. Om jag vet 100% att jag absolut inte vill bygga en friggebod för mitt behov är 3 år max. Och att hela vagnen har tillgång till MIN el 24/7. För en "husvagn" är det inte längre när bara belysningen drar ut ett batteri på en kvart.
Senast redigerad av Spritnota 2026-07-27 kl. 21:29.
Citera
2026-07-27, 21:32
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Jag tycker överlag att Jonny och de andra hantverkarna gjorde ett utmärkt arbete vad gäller hur FINT och lyxigt det blev med modern inredning från IKEA och byggvaruhus. Luftkonditionering, gigantiska platt-TV spela spel på, innan de rev ut allt. Men, sen ska den rulla på vägen med kylskåpet fullt med smör, ett förtält i mittgången och kanske flisjackor till hela familjen. Så ehh nej, jag skulle inte chansa alls OOOOM inte mitt syfte var att parkera permanent på min stora uppfart och använda som övernattning till tonårsbarn över sommarlovet. Om jag vet 100% att jag absolut inte vill bygga en friggebod för mitt behov är 3 år max.

Som en stationär gäststuga eller tonårshäng på garageuppfarten funkar den säkert jättebra. Men för 200 000 kr får du ju en helt ny, nyckelfärdig och vinterisolerad friggebod med riktiga fönster och indragen el. Det blir ju helt absurt när man jämför det med att lägga samma pengar på en 40 år gammal plåtburk utan fungerande gasol eller vattensystem.

Den är ju tekniskt sett alldeles för tung för att faktiskt rulla på vägarna med packning, så det blir en extremt dyr friggebod på hjul. Det visar väl bara att köparen betalade för utseendet och Youtube-hypen snarare än för en praktisk husvagn att semestra med.
Snacka om att kasta bort pengar på en kändis-hype men man har ju i alla fall gjort Jocke och Jonna väldigt glada!
Citera
2026-07-27, 21:40
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Som en stationär gäststuga eller tonårshäng på garageuppfarten funkar den säkert jättebra. Men för 200 000 kr får du ju en helt ny, nyckelfärdig och vinterisolerad friggebod med riktiga fönster och indragen el. Det blir ju helt absurt när man jämför det med att lägga samma pengar på en 40 år gammal plåtburk utan fungerande gasol eller vattensystem.

Den är ju tekniskt sett alldeles för tung för att faktiskt rulla på vägarna med packning, så det blir en extremt dyr friggebod på hjul. Det visar väl bara att köparen betalade för utseendet och Youtube-hypen snarare än för en praktisk husvagn att semestra med.
Snacka om att kasta bort pengar på en kändis-hype men man har ju i alla fall gjort Jocke och Jonna väldigt glada!

Ja alltså, betydligt mer populärt är de som byggt om Polar och andra högkvalitativa vagnar 510-650 till "alla kan kissa på servicehuset eller i skogen" så toan är en garderob och bädden bak en riktig dubbelsäng, sen bara nya gardiner och vips är din vagn från 1992 redo för 2027. Micro och kyl. Ingen jävla TV, alla har mobil.
Citera
2026-07-27, 21:47
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ja alltså, betydligt mer populärt är de som byggt om Polar och andra högkvalitativa vagnar 510-650 till "alla kan kissa på servicehuset eller i skogen" så toan är en garderob och bädden bak en riktig dubbelsäng, sen bara nya gardiner och vips är din vagn från 1992 redo för 2027. Micro och kyl. Ingen jävla TV, alla har mobil.
Jag fattar ärligt talat inte riktigt vart du vill komma med det?
Det är en enorm skillnad på att någon gör en smart budgetrenovering på sin vagn för att använda den, och det Jocke och Jonna har gjort här.
Att styla sönder en vagn med tunga IKEA-möbler så att den blir för tung för vägen, skita i att fixa gasol och vatten,
och sedan sälja detta oanvändbara skal för över 200 000 kr...
Jag personligen tycker bara det är fult, girigt och att de utnyttjar sina fans. Men det kanske bara är jag?
Citera
2026-07-27, 21:52
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:

Det som pressat upp priset på husvagnar från 1990 och framåt är att de går använda året runt istället för köpa en stuga i Åre. Till familjer som har tillgång till servicehus och aldrig använder toan och 4-5 i familjen åker från kusten inåt landet i endast bil på helgerna för att åka utförsåkning. El och sk "ark" som förstuga på vintern när man står på säsong, och dessa människor började stå på säsong sommartid med vid kusten och havsbad.
Citera
2026-07-27, 21:58
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Jag fattar ärligt talat inte riktigt vart du vill komma med det?
Det är en enorm skillnad på att någon gör en smart budgetrenovering på sin vagn för att använda den, och det Jocke och Jonna har gjort här.
Att styla sönder en vagn med tunga IKEA-möbler så att den blir för tung för vägen, skita i att fixa gasol och vatten,
och sedan sälja detta oanvändbara skal för över 200 000 kr...
Jag personligen tycker bara det är fult, girigt och att de utnyttjar sina fans. Men det kanske bara är jag?

Jag tror, att J&Js målgrupp är människor som aldrig ägt en husvagn så de tror lyxen är lyx. De fattar inte att anledningen till att få andra har "äkta kök" och "stor TV" och "riktig AC" inte är brist på cash utan hur många kilo du får dra på vägarna om så ENDAST till en ort med slalomlift eller havsbad. Du får inte dra det med vanlig personbil och vanligt körkort.
Citera
2026-07-27, 22:05
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Jag tror, att J&Js målgrupp är människor som aldrig ägt en husvagn så de tror lyxen är lyx. De fattar inte att anledningen till att få andra har "äkta kök" och "stor TV" och "riktig AC" inte är brist på cash utan hur många kilo du får dra på vägarna om så ENDAST till en ort med slalomlift eller havsbad. Du får inte dra det med vanlig personbil och vanligt körkort.
B-kortet räcker eftersom totalvikten på pappret är låg 1 220 kg. Men med all tung inredning åker man dit för fet överlast direkt.
Citera
2026-07-27, 22:38
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Riktiga campare tar med en fryspåse brynt köttfärs så de kan äta taccos eller köttfärssås och spagetti. De har inte en FUCKING marmorskiva i "köket" på vagnen. Utan har man med rå köttfärs har man med en grill eller grillhäll + kol/björkved. Jag får panik förklara dessa basic saker.
Tur att de inte renoverade en husbil i alla fall. Då hade de väl monterat in en hel tegelspis och bubbelpool, så köparen hade behövt ett C-körkort för tung lastbil bara för att lagligt få köra hem eländet!
Citera
2026-07-27, 22:55
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Inget hat alls, absolut inte! Som du säger så kritiserar vi ju exakt samma sak här.
Försök lugna ner dig lite, det är inte bra för hjärtat 😂
Ha en bra kväll! 🫶

Förlåt om jag blev upprörd när vi hatar på samma värdelösa familj. Vilket är "lilla Joakim" som var över 30 år när han började hitta på avancerade lögner mot sin mamma och "bara Jonna" dvs hans fru som ska förnya sina löften att vara trogen den värsta lögnaren Svensk skvallermedia vet sedan 10 år.

Fuck Jonna, ingen har ställt henne till svars för något när hon aktivt sprider samma lögner hon tjänar MILJONER PÅ. Granska henne, please and thank you.
Citera
2026-07-27, 22:59
Medlem
Spritnotas avatar
Jag börjar idag: varför har ingen granskat Jonna Lundell som tjänat flera miljoner på att vara en influencer till svenska barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in