Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug69
Fast du har ju med extem envishet hävdat att det var solklart att fallet med "toasexet" inte var våldtäkt. Hon hade ju bara vid flertalet tillfällen avböjt sexuella inviter.
Inte ens GM hävdade att samtycke fanns förrens förhörsledaren vid tredje förhöret frpgade rakt ut.
Så ja, tackar någon nej flertalet sexuella inviter är det en microskopisk möjlighet att de tackar ja till att bli torrknullad på toa.
Återigen visa var jag skrivit att det är solklart? Snälla visa mig ett enda inlägg som säger något sådant.
Det jag ifrågasätter och som jag tycker inte utreds ordentligt är om det är ställt utom rimligt tvivel att situationen inte har kunnat uppfattats som samtycket av den andra parten.
Ni säger ju att det är åklagaren som ska bevisa att det inte fanns samtycke. Då anser jag att det många gånger i många fall jag läst långt ifrån är ställt utom rimligt tvivel att samtycke inte har kunnat uppfattas finnas.
Sedan är det ju som så att praktiken verkar det vara omvänd bevisbörda så det är killen som ska kunna bevisa att han har haft samtycke. Och då är min fråga så här: Hur ska en kille kunna bevisa det och situationen inte finns inspelad?
Och om du har bemödat dig och tittat på vad jag länkat till dig så diskuteras detta i någon/några av videorna och i någon är det en advokat som säger att det blir allt vanligare att killar spelar in sexet för att på något sätt kunna ha en chans att freda sig i en eventuell rättegång. Det låter väl mysigt om det skulle vara så.