2026-07-26, 18:11
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Du tänker att hon kanske bara lurade dig att hon ville ha sex med dig men egentligen ville hon inte? Har du nån tanke om varför hon gjorde det i så fall?

Återigen ber jag dig läsa de studier/uppsatser jag länkat till dig där kvinnor intervjuats med frågor om bland annat samtycke och kommunikation kring samtycke.

Du hånar ju mig bara när jag skickat citat ur dem till dig. Hånar mig som inte är den som sagt det som framgår.

Det framgår att de intervjuade kvinnorna inte alltför sällan inte riktigt vet vad de egentligen vill i de sexuella situationer de befunnit sig i. De säger att de tycker det är svårt att kommunicera kring samtycke.

Kvinnorna själva uppger alltså detta men ni skriker om att allt borde vara solklart för männen.

Kvinnorna vet alltså inte riktigt själva ( i sina huvuden) och tycker det är svårt att kommunicera kring samtycke men ändå skriker ni om att det ska vara solklart och enkelt för männen att veta och förstå kvinnorna.
Citera
2026-07-26, 18:12
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du tänker att hon kanske bara lurade dig att hon ville ha sex med dig men egentligen ville hon inte? Har du nån tanke om varför hon gjorde det i så fall?

Varför har du inte svarat mig på exemplet där du frågar väninnan om hon vill stanna på mat?

Gör det nu är du snäll.
Citera
2026-07-26, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det märks ju! Särar hon mer på benen, är våt, stönar osv. Och man försiktigt glider in med handen under trosorna, och hon fortsätter sära sina ben, kyssas, smeka dig (kanske rentav på dolmen din), stöna när du rör henne innanför trosorna. Ja, då har du garanterat samtycke till att fortsätta och rentav "fingerpulla" henne.

Men hon kan väl inte sitta och stöna bland folk fattar du väl. De satt ju vid ett bord tillsammans med andra och försökte göra detta lite diskret. Då kan inte han ställa frågor rakt ut och hon kan inte sitta och stöna, för då är det inte längre diskret.

Men den typen av situationer är inte längre möjliga pga din idiotiska lag.

Citat:
Men tänker du trycka in dolmen, så är det på sin plats att fråga om hon är ok med det, innan du trycker in den. Du kan ställa frågan på ett sexigt sätt.

På ett sexigt sätt enligt dig:

"Jag skulle så gärna vilja tränga in min dolme mellan dina blygdläppar, har jag ditt samtycke att få göra det?"

Citera
2026-07-26, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Varför har du inte svarat mig på exemplet där du frågar väninnan om hon vill stanna på mat?

Gör det nu är du snäll.
Ok så hon lurar mig att hon vill stanna på mat på samma sätt som kvinnan lurar dig att hon vill ha sex fast hon egentligen inte vill.

Och sen då?
Citera
2026-07-26, 18:17
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ok så hon lurar mig att hon vill stanna på mat på samma sätt som kvinnan lurar dig att hon vill ha sex fast hon egentligen inte vill.

Och sen då?

Kunde du veta att hon ville stanna på mat när hon svarade ja?
Citera
2026-07-26, 18:21
Medlem
Citat:
Kunde du veta att hon ville stanna på mat när hon svarade ja?
Ja men nu kör vi på det spåret.

Jag har blivit grundlurad hela livet. Alla som jag har trott och litat på att de har velat ha sex med mig har bara varit oärliga och fejkat så in i helvete. Alla som jag har trott verkligen har velat äta hos mig för att min mat är så god och mitt sällskap så trevligt har bara ljugit.

Min tilltro till mänskligheten är rubbad.

Och sen då?
Citera
2026-07-26, 18:23
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja men nu kör vi på det spåret.

Jag har blivit grundlurad hela livet. Alla som jag har trott och litat på att de har velat ha sex med mig har bara varit oärliga och fejkat så in i helvete. Alla som jag har trott verkligen har velat äta hos mig för att min mat är så god och mitt sällskap så trevligt har bara ljugit.

Min tilltro till mänskligheten är rubbad.

Och sen då?

Helt otroligt löjlig men generellt sett typiskt kvinnlig reaktion på när de inser att de överbevisats och haft fel.
Citera
2026-07-26, 18:26
Medlem
Citat:
Helt otroligt löjlig men generellt sett typiskt kvinnlig reaktion på när de inser att de överbevisats och haft fel.
Ja men sen då?

Vad göra med vetskapen att INGEN jag har haft sex med kanske egentligen velat? De har bara lurats?

Vad tänker du själv om att du kanske bara blivit lurad att tro att nån velat ha sex med dig?

Vad är relevansen för samtyckeslagen?
Citera
2026-07-26, 18:31
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja men sen då?

Vad göra med vetskapen att INGEN jag har haft sex med kanske egentligen velat? De har bara lurat?

Vad tänker du själv om att du kanske bara blivit lurad att tro att nån velat ha sex med dig?

Vad är relevansen för samtyckeslagen?

Jag har inte ens tänkt den tanken.

Relevansen för samtyckeslagen är den att om man tar initiativ till sexuella handlingar så tar man en risk att göra något som den andra parten inte samtycker till.
Vi har försökt att förklara det här för dig väldigt många gånger.
Citera
2026-07-26, 18:34
Medlem
Citat:
Jag har inte ens tänkt den tanken.

Relevansen för samtyckeslagen är den att om man tar initiativ till sexuella handlingar så tar man en risk att göra något som den andra parten inte samtycker till.
Vi har försökt att förklara det här för dig väldigt många gånger.
Ja men jag har ju inte tagit nån risk att göra något den andra inte samtycker till, jag har ju blivit grundlurad att tro att den är 100 % kåt och villig?
Senast redigerad av Pipsi 2026-07-26 kl. 18:38.
Citera
2026-07-26, 18:48
Medlem
Citat:
Nej det är inte samma sak. Hoppas att du kan förstå det. Att säga nej till en sak måste ju inte innebära nej till allt annat. På samma sätt som ni skriker om att ja till en sak inte betyder ja till allt annat.

Och jag har inte sagt att det per automatik innebär samtycke till toasex men det betyder inte heller nej till toasex.

Visa mig ett enda inlägg där jag säger att det per automatik innebär samtycke till toasex.

Du menar alltså att en person inte kan säga -Nej jag kan inte följa med dig hem för jag hinner inte tillbaka till flyget/tåget/båten eller vad det nu kan vara samtidigt som den personen mycket väl skulle kunna tänka sig ett hångel/oralsex/eller snabbis här och nu?

Eller om killen och tjejen är på gång på en plats och tjejen säger inte här folk kan ju se så betyder det alltså enligt dig att hon inte vill ha sex på en annan undanskymd plats?

Fast du har ju med extem envishet hävdat att det var solklart att fallet med "toasexet" inte var våldtäkt. Hon hade ju bara vid flertalet tillfällen avböjt sexuella inviter.

Inte ens GM hävdade att samtycke fanns förrens förhörsledaren vid tredje förhöret frpgade rakt ut.

Så ja, tackar någon nej flertalet sexuella inviter är det en microskopisk möjlighet att de tackar ja till att bli torrknullad på toa.
Citera
2026-07-26, 18:54
Medlem
Citat:
Det som nog är jobbigast med dig är att du inte tar dig till det jag skickar till dig.
Enligt BRÅ finns det ingen statistik från 1990.
Var har du fått dina siffror från?
Gäller dina siffror anmälningar eller fällande domar?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/allt-fler-doms-pa-bara-muntlig-bevisning-efter-samtyckeslagen/

https://bra.se/rapporter/arkiv/2025-02-13-samtyckeslagens-tillampning-och-konsekvenser

Jodå visst finns det det. År 1990 polisanmäldes 1 568 brott (anmälningar) som rubricerades som våldtäkt i Sverige, enligt Brottsförebyggande rådets (Brå) officiella kriminalstatistik från den tidsperioden.

Också från BRÅ "Under 2025 anmäldes totalt 10 014 våldtäkter i Sverige, vilket är en minskning med 2 procent (153 brott) jämfört med 2024. Enligt slutlig statistik från Brottsförebyggande rådet (Brå) ökade dock anmälningarna om våldtäkt mot vuxna, medan våldtäkterna mot barn minskade."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in