2026-07-26, 17:28
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Jag vet med säkerhet att jag svarar på ditt inlägg just nu.

Nej det kan du inte veta. Om du menar att du svarar på användaren JoaquinGuzmans inlägg så har du rätt. Men du kan inte veta att det är han som skapade kontot som skriver. Du kan känna dig säker på att det är han som skriver.
Citera
2026-07-26, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Nej det kan du inte veta. Om du menar att du svarar på användaren JoaquinGuzmans inlägg så har du rätt. Men du kan inte veta att det är han som skapade kontot som skriver. Du kan känna dig säker på att det är han som skriver.
Om jag ställer frågan så här: vad får dig att tveka på om du verkligen hade samtycke sist du hade sex eller inte?

Vad talar för att du hade samtycke och vad talar mot?
Citera
2026-07-26, 17:36
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Om jag ställer frågan så här: vad får dig att tveka på om du verkligen hade samtycke sist du hade sex eller inte?

Vad talar för att du hade samtycke och vad talar mot?

Jag ställer mig inte tvekande till att jag upplevt att jag haft samtycke till det jag gjort. Däremot kan jag med 100% säkerhet inte säga att hon verkligen ville.

Men du förstår ju inte den skillnaden. Så länge du inte förstår det så kommer vi kunna hålla på och skriva såhär fram och tillbaka hur länge som helst.

Låt säga att du t.ex. frågar en kompis som är hemma hos dig om hon vill stanna och äta.
Egentligen vil hon inte men hon svarar ja ändå för att inte göra dig besviken.

När hon svarar ja känner du dig säker på att hon vill men du vet inte att hon verkligen vill.
Citera
2026-07-26, 17:37
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Killa och tjejer, män och kvinnor som har samtycke från sin partner, kommer givetvis våga "fingerpulla" etc. sin partner på tex. en fest, så länge samtycke från partnern finns! Det är liksom ingen skillnad från förr och nu vad gäller den biten!

Men lagen om oaktsam våldtäkt, gör förhoppningsvis så att våldtäktsförövare inte längre vågar begå övergrepp i samma utsträckning. Det är vad som är syfte nummer 1 med lagen. Syfte nummer 2 är att kunna döma våldtäktsförövare när de har begått övergrepp.

Men det finns inget sätt för en man att med säkerhet veta om det finns ett samtycke.

Betänk följande:

1. En man har samtycke att smeka handen nedåt låret mot trosorna.
2. En man rör handen nedåt låret mot trosorna men tjejen säger "Stopp".

Vilket av ovanstående alternativ är tydligast att uppfatta för mannen?
Hur uppnår du samma tydlighet i alternativ 1 som 2?

Du eller dina feministpolare kommer inte svara på det här. Det gör ni aldrig.
Citera
2026-07-26, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Men det finns inget sätt för en man att med säkerhet veta om det finns ett samtycke.

Betänk följande:

1. En man har samtycke att smeka handen nedåt låret mot trosorna.
2. En man rör handen nedåt låret mot trosorna men tjejen säger "Stopp".

Vilket av ovanstående alternativ är tydligast att uppfatta för mannen?
Hur uppnår du samma tydlighet i alternativ 1 som 2?

Du eller dina feministpolare kommer inte svara på det här. Det gör ni aldrig.

1. A. Särar hon sina ben, så att du ska kunna komma åt vaginan samtidigt som du märker att hon är kåt, så är det tydligt att hon vill att du rör handen till vaginan och rör henne där.

1. B. Särar hon inte på sina ben och tom. Drar ihop benen. Så är det tydligt att hon inte vill att du smeker henne på vaginan.

Så exempel 1 är tydligt, om du läser av hennes kroppsspråk. Så är det i regel minst lika tydligt som det sagda orden.

1. C. Är du ändå osäker trots tydligt kroppsspråk och du helst vill höra vad hon vill/inte vill, så: fråga "är det ok att jag smeker dig på fi****?".

Lätt som en plätt!
Citera
2026-07-26, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ingen här vill läsa dina äckliga sexnoveller.

Otrohet är människors egna angelägenheter och inget du eller staten har något med att göra. Om bruden inte vill kan hon säga nej eller gå därifrån. Svårare än så är det inte.

Det är inga sexnoveller. Utan tydliggörande hur du kan märka av samtycke. Vilket du verkar behöva undervisning i. Så. Jag undervisade dig i det, kan man säga.

Otrohet är inte olagligt. Men rejält skevt att sitta och skryta om.
Citera
2026-07-26, 17:52
Medlem
Citat:
Jag ställer mig inte tvekande till att jag upplevt att jag haft samtycke till det jag gjort. Däremot kan jag med 100% säkerhet inte säga att hon verkligen ville.

Men du förstår ju inte den skillnaden. Så länge du inte förstår det så kommer vi kunna hålla på och skriva såhär fram och tillbaka hur länge som helst.

Låt säga att du t.ex. frågar en kompis som är hemma hos dig om hon vill stanna och äta.
Egentligen vil hon inte men hon svarar ja ändå för att inte göra dig besviken.

När hon svarar ja känner du dig säker på att hon vill men du vet inte att hon verkligen vill.
Ja men vad är det som gör att du inte med säkerhet kan säga att du hade samtycke utan eventuellt kan ha begått en våldtäkt?

Och varför frågade du inte då när du var osäker på om hon samtyckte eller inte? Så hade du sluppit begå den eventuella våldtäkter.
Citera
2026-07-26, 17:55
Medlem
Citat:
Jag hoppas att du i din historia har frågat ordentligt innan varje nytt steg. Att en tjej blir smekt utanpå trosorna och är våt betyder väl inte per automatik att hon vill få in en hand under trosorna som berör hennes könsorgan? Eller hur ska jag tolka dig?

Det märks ju! Särar hon mer på benen, är våt, stönar osv. Och man försiktigt glider in med handen under trosorna, och hon fortsätter sära sina ben, kyssas, smeka dig (kanske rentav på dolmen din), stöna när du rör henne innanför trosorna. Ja, då har du garanterat samtycke till att fortsätta och rentav "fingerpulla" henne.

Men tänker du trycka in dolmen, så är det på sin plats att fråga om hon är ok med det, innan du trycker in den. Du kan ställa frågan på ett sexigt sätt.
Citera
2026-07-26, 17:58
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja men vad är det som gör att du inte med säkerhet kan säga att du hade samtycke utan eventuellt kan ha begått en våldtäkt?

Och varför frågade du inte då när du var osäker på om hon samtyckte eller inte? Så hade du sluppit begå den eventuella våldtäkter.

Men snälla du jag vet inte vad jag ska göra. Hoppas att någon annan som läser det här kan försöka hjälpa mig att få dig att förstå. Jag såg att Joe88 försökt men snälla kan någon annan snälla hjälpa mig.

Jag säger ju att jag har känt mig säker i det jag gör men jag kan aldrig veta till 100% att jag har rätt. Jag har t.o.m. försökt förklara för dig att inte ens om jag frågar och får ett ja så kan jag till 100% säkerhet veta att det är ett helt sanningsenligt ja.

Jag vet inte hur jag ska kunna förklara det här för dig tydligare än så.
Citera
2026-07-26, 18:01
Medlem
Citat:
Det är inga sexnoveller. Utan tydliggörande hur du kan märka av samtycke. Vilket du verkar behöva undervisning i. Så. Jag undervisade dig i det, kan man säga.

Otrohet är inte olagligt. Men rejält skevt att sitta och skryta om.

Den som tar råd av dig kommer få spendera resten av sitt liv i celibat, den saken är klar.

"Jag skulle vilja tränga in mellan dina blygdläppar."

Antar att det är ungefär så det låter när din partner frågar dig om samtycke. Eftersom det är så du föreslår att män ska hålla på.
Citera
2026-07-26, 18:01
Medlem
Citat:
Men snälla du jag vet inte vad jag ska göra. Hoppas att någon annan som läser det här kan försöka hjälpa mig att få dig att förstå. Jag såg att Joe88 försökt men snälla kan någon annan snälla hjälpa mig.

Jag säger ju att jag har känt mig säker i det jag gör men jag kan aldrig veta till 100% att jag har rätt. Jag har t.o.m. försökt förklara för dig att inte ens om jag frågar och får ett ja så kan jag till 100% säkerhet veta att det är ett helt sanningsenligt ja.

Jag vet inte hur jag ska kunna förklara det här för dig tydligare än så.
Du tänker att hon kanske bara lurade dig att hon ville ha sex med dig men egentligen ville hon inte? Har du nån tanke om varför hon gjorde det i så fall?
Citera
2026-07-26, 18:04
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det märks ju! Särar hon mer på benen, är våt, stönar osv. Och man försiktigt glider in med handen under trosorna, och hon fortsätter sära sina ben, kyssas, smeka dig (kanske rentav på dolmen din), stöna när du rör henne innanför trosorna. Ja, då har du garanterat samtycke till att fortsätta och rentav "fingerpulla" henne.

Men tänker du trycka in dolmen, så är det på sin plats att fråga om hon är ok med det, innan du trycker in den. Du kan ställa frågan på ett sexigt sätt.

Så hon måste redan vara blöt och stöna? Det räcker inte med att hon inte säger nej, inte kniper ihop med benen? Inte går därifrån? Inte ger mig en örfil?
Tänk om tanken med att föra in handen innanför trosorna är just att få upp hennes upphetsning? Att försöka göra henne lite mer varm o upphetsad i musen?

Jag är som sagt starkt tveksam till om du har speciellt mycket erfarenhet eftersom du alltid verkar tro att alla kvinnor/tjejer alltid är blöta och stönar tidigt i akten.

Sedan kommer jag inte exakt ihåg hur du beskrev det när handen kom innanför trosorna men det var något om att fingrarna var mellan blygdläpparna och så. Det skulle jag mycket väl tro räcker för att vara en handling jämförbar med samlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in