2026-07-26, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Din sort?
Du tillskriver andra människor åsikter som de aldrig uttryckt och sen debatterar du mot dessa åsikter du hittat på..

Jag umgås mycket med muslimer och även exmuslimer. Jag vet att de inte är extrema muslimer, de flesta vill bara leva sina liv. (Vilket jag i princip skrivit till dig två gånger, men du lyssnar inte eftetsom du vill ha det mer förenklat svartvitt tydligen.)
Men fortfarande är det så att islamisterna, de fanatiska är inte så få som man skulle önska...tydligen.

Och vad drar du för slutsats av det?
Citera
Avstängd
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Fast det stämmer ju inte. Blev du gruppknullad i fontanellen som barn eller nåt? Att kritisera israeliska staten för att de bedriver ett folkmord är inte att vara rasistisk mot judar. Det är väl inte Bosse med kippan, tre trappor ners fel att IDF släpper bomber över barn som står i brödkö? Efterblivet.

Vilka fantasifulla förolämpiningar, har du tourettes ?
Ja, att "kritisera Israeliska staten" är i nästan alla sammanhang antisemitism. Speciellt hur kritiken alltid kommer med både dubbla och trippla måttstockar.
Citera
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför inte "socioekonomiskt utsatt individ"? Eller är det hets mot folkgrupp nuförtiden?
Du ska se att svensk polis som har en dialog med den tyska polisen inför Pride snart kommer på en term på svenska för tyskans "Intensivtäter".

Jag lägger en slant för "intensivbrottsling". Någon som ligger i ytterfilen när det gäller brottslighet och förtjänar polisens uppmärksamhet.

Ska översättningen vara lite mer skämtsam kanske man kan välja "turbobrottsling"?

Vi får se vad svenska polisen landar i, då fenomenet inte verkar ha ett dedikerat svenskt ord än så länge.
Citera
2026-07-26, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jag har stor respekt för att olika kulturer och religioner har skilda synsätt på hur man bör leva. Vad jag däremot inte kan acceptera är när någon anser sig ha rätt att bestämma över andra.

Varje individ har rätt att forma sitt eget liv, så länge det inte inkräktar på någon annans frihet att göra detsamma. Att känna rent hat mot människor bara för att de inte delar ens egen ideologi tyder på en allvarlig brist på empati och tolerans. Samtidigt måste den som öppet manifesterar eller sprider sin ideologi vara medveten om att det kan väcka starka reaktioner och provocera just sådana trångsynta individer.

Det är synd att människor ska basera sin identitet på sin ideologi i så stor utsträckning och ser det som sin uppgift att strida för den och sprida den. Det splittrar just nu både vår värld och vårt samhälle.

Religion innebär per definition att man skiljer på människors levnadssätt. Annars skulle inte religioner ha några anhängare alls.

- Mitt levnadsätt innebär att jag står närmare himmelens härligheter än ditt levnadssätt när domedagen väl stundar.

Islam är särskilt besvärlig i det fallet då ingen modernisering har skett. Kristendomen gick i vart fall igenom upplysningstiden.

Kristendomen kan dessutom luta sig tillbaka mot det kristna kärleksbudskapet. Ordet kärlek saknas i princip helt inom Islam. Islams lösningar på problem är ofta liktydigt med våld. Längre än så har de inte tyvärr inte kommit.
Citera
2026-07-26, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av social.newbie
Kika på statistik över muslimers åsikter om följande:

"genuin pluralism, intellektuell hederlighet (taqiyyah) och sekularism eller mer konkret fri- och rättigheter för kvinnor, homosexulla, fritänkare/oliktänkare, apostater eller vem eller vad som helst som motsätter sig skriften... Om koranen är det perfekta ordet från skaparen av universum och om sharia borde vara rådande..."

Du är rasist mot vita. Du hatar vita och vill se att de ersätts.

Vem citerar du egentligen? Din inre röst?

Nej, jag är inte rasist. Du verkar vara det däremot. Typiskt dig och din sort.
Citera
2026-07-26, 17:05
Medlem
Ingen kunde se detta komma!
Citat:
The Telegraph reported Ballout is a convicted terrorist who tried to join the Islamic State terror group. German authorities previously arrested Ballout in Lebanon after accusing him of attempting to join the Islamic State in Syria and plotting a terrorist attack. Then, he was returned to Germany, where, according to Die Welt, he was sentenced to one year and 10 months in prison for plotting a “serious act of violence that threatened the state.”
https://www.dailywire.com/news/known-islamic-terrorist-on-the-run-unleashed-machete-attack-after-plowing-van-into-crowd

Vilka trauman har den stackars muslimen varit med om?
Han är också ett offer.
Citera
2026-07-26, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Vad är "en vanlig muslim"??

Du har ju redan fått svart på vitt att majoriteten av muslimer ogillar homosexuella.

Landslagsspelaren i Bosnien, är inte han en vanlig muslim? Är han IS??
Varför vill inte han bära pridebindel??

Nej, jag har inte fått något svar alls utan enbart lösa patetiska påståenden från dig och din sort.

Men gulligt att du fortfarande försöker
Citera
2026-07-26, 17:06
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det kan ha varit en dam som var ute och rastade sin hund som dödades.
Det bor också "vanliga" Tyskar i Berlin.

Vi får se om nyheten plockas bort.
Jag har inte kontrollmätt på någon karta, men enligt nyhetsartikeln hos RBB så skedde attentatet ungefär 400 meter från festivalområdet.
Så möjligheten finns, att kvinnan inte var någon evenemangsbesökare.

RBB rapporterar också, att utredningen om händelsen nu har lämnats över till riksåklagaren.
Tydligen ett standardförfarande, när någon händelse har terror-stämplats.
Citera
2026-07-26, 17:07
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Att likställa våldsbejakande islamister med vanliga muslimer tyder på total okunnighet från dig och din sort.

Tyder det även på total okunnighet från dig och din sort att likställa alla ryssar som våldsbejakande?
PS. Jag frågar åt en kompis.
Citera
2026-07-26, 17:08
Medlem
Raktinyllets avatar
Fredens religion ställer visst till det igen.
Citera
2026-07-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Tyder det även på total okunnighet från dig och din sort att likställa alla ryssar som våldsbejakande?
PS. Jag frågar åt en kompis.

Jag refererade till ryska staten, inte till ryssar i allmänhet. Hälsa din kompis det.
Citera
2026-07-26, 17:10
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Fredens religion ställer visst till det igen.
Fredens religion ställer verkligheten till det med tanke på hur fredliga de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in