2026-07-26, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att den ena sidan inte går runt och mördar folk på måfå.

Att muslimerna blev dödade är just för att de inte kan sluta döda otrogna. Typiskt sandapor att spela offer när någon försvarar sig.
Citera
2026-07-26, 16:39
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det som gör mig så konfunderad är varför gayrörelsen ,för det gör dom, supportar dom in i det sista?

Att de är vänstermarxister liksom islamist -terroristerna förstår jag men varför förstår dom inte sitt eget bäst när dom stöttar och springer runt på stan för att demonstrera med palestinasjalar och flaggor i andra "evenemang" övergår mitt förstånd.

Hur tänker dom?

Det är faktiskt inte så svårt att förstå.Korkade, eller kanske hellre kollektivt hjärntvättade människor fungerar så.

Om man har kämpat i femtio år för rätten att få älska vem man vill, leva som man vill och kunna gå trygg på gatan, då borde man också våga försvara det man har kämpat för.

Man kan inte bara öppna dörren på vid gavel och sedan låtsas som att allt löser sig av sig självt. Alla samhällen har en gräns för hur mycket förändring de klarar av på kort tid. Integration fungerar inte bara för att man säger att den gör det.

När ett land tar emot fler människor än vad samhället hinner hjälpa in i det svenska samhället, då kan problem växa fram. Då kan gamla normer och värderingar som går rakt emot våra friheter få större plats. Och vilka är det som ofta får ta smällen när tryggheten försvinner? Jo, tjejer och HBTQ-personer.

Det märkliga är att många av dem som skrikit högst om människors frihet också varit de som snabbast kallat andra för rasister när de velat diskutera hur mycket invandring ett land faktiskt klarar av.

"Inga rasister på våra gator."

Det är ofta deras standardsvar. Någon ställer en vanlig fråga om integration, trygghet eller samhällsförändringar, och i stället för ett svar kommer samma ramsa tillbaka. Inte en diskussion. Inte ett argument. Bara en etikett.

När samma ord upprepas tillräckligt många gånger kan de börja fungera mer som en gruppritual än som ett försök att lösa ett problem. Man visar vilken sida man står på, men man slipper samtidigt prata om själva frågan.

Samma sorts slagordskultur finns också i Tyskland, där vänsterorienterade aktivistmiljöer använder uttryck som "Nazis raus" och "Alerta, alerta, antifascista". Olika länder, olika ord, men samma typ av politiskt språk där slagorden ibland blir viktigare än samtalet.

Problemet är att verkligheten inte försvinner bara för att man upprepar en ramsa.

Man kan försvara människors frihet och samtidigt erkänna att ett samhälle måste ha gränser. Det ena borde inte utesluta det andra.

Ett öppet samhälle måste våga försvara sig självt.
Citera
2026-07-26, 16:41
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Till slut har nu även DN publicerat namn och bild på den misstänkte förövaren. Det satt nog hårt åt hos gruppen av miljötanter som numera dominerar DN.
I övrigt följde snabbheten av publiceringar de vanliga vid skottlossningar:
1 Expressen
2 Aftonbladet
3 SVT (jo SVT brukar annars vara rätt snabba)
4 SvD
5 DN (ofta långt senare)
TV4 utmärkte sig idag genom att publicera namn och bild redan före lunchtid.

Det va nog för att det var hbtq folk som var offren. Hade det varit vanliga Helmut, Dieter och Herman som blev nermejade så hade nyhetern redan varit bortplockad
Citera
2026-07-26, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Du skrev:
Så om man konstaterar det faktum att
Att GM är islamist är det ingen som förnekar. Problemet är att rabiata högerextremister i tråden tror att alla muslimer är benägna att bepgå dylika våldsdåd."

Jag svarade:
Tror nog de flesta förstår att inte "alla muslimer" begår terrordåd men att de flesta terrordåd begås av muslimer...det kan man inte bortse från.

Och nu svara du alltså:
"Nja, ryska staten begår exempelvis fler terrordåd än gemene muslim. Det kan man inte bortse från."

Du flyttar målstolparna....
Många stater krigar.
Men nu talar vi om terrordåd i religionens namn. Terrordåd som oftast begås av fanatiska muslimer men naturligtvis inte av alla muslimer. Problemet tycks vara att de Europeiska länder som släppt in många muslimer också får räkna med terrorattacker. Det tycks ingå i paketet. Man kan konstatera det men samtidigt fördöma Israel, USA: s krig eller Rysslands krig mot Ukraina eller NATO det ena utesluter inte det andra.
Många muslimer kommer in i våra länder och om islamismen sprider sig med rop om sharia då har vi ett stort problem. Fråga Iranierna, som flytt från islamismen, om saken. De är inte lika naiva som oss här. De vet hur det kan gå.

Visst, många stater krigar men ryssar begår åtskilliga terrorbrott varje vecka som inte är av militärstrategisk betydelse. Därav mitt exempel.

Att likställa våldsbejakande islamister med vanliga muslimer tyder på total okunnighet från dig och din sort.
Citera
2026-07-26, 16:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Det va nog för att det var hbtq folk som var offren. Hade det varit vanliga Helmut, Dieter och Herman som blev nermejade så hade nyhetern redan varit bortplockad
Det kan ha varit en dam som var ute och rastade sin hund som dödades.
Det bor också "vanliga" Tyskar i Berlin.

Vi får se om nyheten plockas bort.
Citera
2026-07-26, 16:43
Avstängd
MrMarios avatar
Sveriges kändaste gay, Jonas Gardell, skriver en krönika om terrordådet.

Han fokuserar på hotet från sverigedemokraterna (vad de nu har med muslimska terrordåd i Tyskland att göra?) och AfD. Muslimska terroristen nämns bara i förbifarten.

https://www.expressen.se/kultur/terrordadet-ar-en-attack-pa-var-historia/
Citera
2026-07-26, 16:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Att likställa våldsbejakande islamister med vanliga muslimer tyder på total okunnighet från dig och din sort.

Islamisterna är ormen i gräset, de moderata muslimerna är gräset. Fråga 100 stycken muslimer vad de tycker om det här attentatet och notera svaren.
Citera
2026-07-26, 16:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Så citera gärna det i din "källa" som du anser styrker ditt tidigare påstående.
Om du hade klickat på länken hade du sett "PEW RESEARCH CENTER" i botten av den. Men istället för att medge att du gjorde fel så flyttar du milstolpen och försöker skylla på mig för att du inte tittade på källan som du begärde av mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Konstigt att det händer inga attacker i Turkiet trots att det är muslimskt land. Jag har teori att Turkiet slår till mycket mot IS jämfört med europa länder.
Det händer där också, bara inte lika mycket. Sen har det mer med att göra att alla icke-muslimer och icke-turkar har redan utrotas från deras land. Armeniska folkmordet, bland annat. För 1000 år sen var Anatolien helt kristet och grekiskt. Sen invaderade islam... Nu finns det inga greker, inga armenier och inga kristna kvar. Detta är ödet som väntar Europa om vi inte utvisar alla muslimer tillbaka till öknen.
Citera
2026-07-26, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Fast vänstern är ju rasistiska mot b.la. judar, vilket gör att vänstern har väldigt mycket gemensamt med just islamister.

Fast det stämmer ju inte. Blev du gruppknullad i fontanellen som barn eller nåt? Att kritisera israeliska staten för att de bedriver ett folkmord är inte att vara rasistisk mot judar. Det är väl inte Bosse med kippan, tre trappor ners fel att IDF släpper bomber över barn som står i brödkö? Efterblivet.
Citera
2026-07-26, 16:48
Medlem
ursprungligens avatar
Är det bara jag som tycker bilden på GM liknar Olof K Gustafsson lite grann?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Sveriges kändaste gay, Jonas Gardell, skriver en krönika om terrordådet.

Han fokuserar på hotet från sverigedemokraterna (vad de nu har med muslimska terrordåd i Tyskland att göra?) och AfD. Muslimska terroristen nämns bara i förbifarten.

https://www.expressen.se/kultur/terrordadet-ar-en-attack-pa-var-historia/
Med SD-politik hade aktuellt dåd inte inträffat, och Gardell hade inte behövt oroa sig i Sverige heller.

SDDS = SD derailment syndrome?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Om du hade klickat på länken hade du sett "PEW RESEARCH CENTER" i botten av den. Men istället för att medge att du gjorde fel så flyttar du milstolpen och försöker skylla på mig för att du inte tittade på källan som du begärde av mig.

Jag efterfrågade ett citat som styrker ditt påstående. Ingenting annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in