2026-07-26, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Visst, många stater krigar men ryssar begår åtskilliga terrorbrott varje vecka som inte är av militärstrategisk betydelse. Därav mitt exempel.

Att likställa våldsbejakande islamister med vanliga muslimer tyder på total okunnighet från dig och din sort.
Okunnigheten skiner snarare igenom från dig faktiskt!

Om du vänder dig till prominenta intellektuella som Christopher Hitchens eller Sam Harris istället för att endast få din världsbild från SVT och dyl så inser man hur vi i väst har VILSELETTS...

VILSELETTS att tro att problemet med islam är begränsat till ytterkanterna...

STÄMMER INTE...

MAJORITETER av MUSLIMER har NEGATIVA åsikter om sådana saker som vi i Sverige TAR FÖR GIVET...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Konstigt att det händer inga attacker i Turkiet trots att det är muslimskt land. Jag har teori att Turkiet slår till mycket mot IS jämfört med europa länder.
Fast det stämmer inte riktigt.
Ett omfattande terrordåd inträffade för inte så länge sedan.
Citera
Medlem
Får ge media lite cred här. Jag misstänkte redan när jag såg första rubriken igår kväll att det var en islamistattack och jag tänkte att när media upptäcker detta kommer intresset att snabbt falna men det verkar faktiskt inte så. Kanske har något faktiskt förändrats till det bättre.
Citera
2026-07-26, 16:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Sveriges kändaste gay, Jonas Gardell, skriver en krönika om terrordådet.

Han fokuserar på hotet från sverigedemokraterna (vad de nu har med muslimska terrordåd i Tyskland att göra?) och AfD. Muslimska terroristen nämns bara i förbifarten.

Mannen är sinnessjuk.
Citera
2026-07-26, 16:51
Medlem
Citat:
Jag efterfrågade ett citat som styrker ditt påstående. Ingenting annat.
Och jag skickade det till dig, men istället för att acceptera det så förnekade du det och började käfta emot:
Citat:
Tyvärr, vännen. Din länk styrker inte ett piss.
Citera
2026-07-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av social.newbie
Okunnigheten skiner snarare igenom från dig faktiskt!

Om du vänder dig till prominenta intellektuella som Christopher Hitchens eller Sam Harris istället för att endast få din världsbild från SVT och dyl så inser man hur vi i väst har VILSELETTS...

VILSELETTS att tro att problemet med islam är begränsat till ytterkanterna...

STÄMMER INTE...

MAJORITETER av MUSLIMER har NEGATIVA åsikter om sådana saker som vi i Sverige TAR FÖR GIVET...

"Prominenta intellektuella" Ja, rasistjävlar som du anser säkert att dylika sektledare är att föredra som kunskapskälla till din ensidiga världsbild.
Citera
2026-07-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Och jag skickade det till dig, men istället för att acceptera det så förnekade du det och började käfta emot:

Nej, du angav källan men citerade inte i texten. Min slutsats blir därför att din länk inte har någon koppling till ditt tidigare påstående.
Citera
2026-07-26, 16:54
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Han har lyckats så resterande festival ställdes in idag och alla är rädda igen. Imorgon startar Stockholm Pride och människor kommer fortsatt vara rädda för fler attacker. Budskapet kom fram.

Jag har stor respekt för att olika kulturer och religioner har skilda synsätt på hur man bör leva. Vad jag däremot inte kan acceptera är när någon anser sig ha rätt att bestämma över andra.

Varje individ har rätt att forma sitt eget liv, så länge det inte inkräktar på någon annans frihet att göra detsamma. Att känna rent hat mot människor bara för att de inte delar ens egen ideologi tyder på en allvarlig brist på empati och tolerans. Samtidigt måste den som öppet manifesterar eller sprider sin ideologi vara medveten om att det kan väcka starka reaktioner och provocera just sådana trångsynta individer.

Det är synd att människor ska basera sin identitet på sin ideologi i så stor utsträckning och ser det som sin uppgift att strida för den och sprida den. Det splittrar just nu både vår värld och vårt samhälle.
Citera
2026-07-26, 16:55
Medlem
ursprungligens avatar
Bild beskriver GM som en "Intensivtäter". Någon som ungefär betyder en återfallsförbrytare som genomför sina brott snabbt efter varandra och förväntas återfalla i brott snart igen.

Vi får avvakta och se om "intensivbrottsling" smyger sig in i svenskt polislingo efter detta.
Citera
2026-07-26, 16:56
Medlem
Vad vet vi om Abdul?

Libanes?
Född i tyskland?
Fängelsedömd brottsling?
Muslim?
Tysk medborgare med rösträtt?
"Integrerad" med svenska mått mätt?
Kriminell med kopplingar till organiserad islamism?

Ingen kunde se detta komma!
Citera
2026-07-26, 16:57
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Visst, många stater krigar men ryssar begår åtskilliga terrorbrott varje vecka som inte är av militärstrategisk betydelse. Därav mitt exempel.

Att likställa våldsbejakande islamister med vanliga muslimer tyder på total okunnighet från dig och din sort.
Din sort?
Du tillskriver andra människor åsikter som de aldrig uttryckt och sen debatterar du mot dessa åsikter du hittat på..

Jag umgås mycket med muslimer och även exmuslimer. Jag vet att de inte är extrema muslimer, de flesta vill bara leva sina liv. (Vilket jag i princip skrivit till dig två gånger, men du lyssnar inte eftetsom du vill ha det mer förenklat svartvitt tydligen.)
Men fortfarande är det så att islamisterna, de fanatiska är inte så få som man skulle önska...tydligen.
Citera
2026-07-26, 16:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Bild beskriver GM som en "Intensivtäter". Någon som ungefär betyder en återfallsförbrytare som genomför sina brott snabbt efter varandra och förväntas återfalla i brott snart igen.

Vi får avvakta och se om "intensivbrottsling" smyger sig in i svenskt polislingo efter detta.

Varför inte "socioekonomiskt utsatt individ"? Eller är det hets mot folkgrupp nuförtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in