2026-07-26, 13:02
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Hallå? Hur upplever man ett samtycke som inte finns? Hallucinerar man?

Vad är det som avgör om det finns samtycke eller inte? Att hon säger det?
Citera
2026-07-26, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Kan 2 personer uppleva samma situation olika?
Jajamensan det kan de.

Nu är det din tur att svara: hur upplever man ett samtycke som inte finns? Hallucinerar man?
Citera
2026-07-26, 13:06
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jajamensan det kan de.

Nu är det din tur att svara: hur upplever man ett samtycke som inte finns? Hallucinerar man?

Du har ju precis själv svarat på frågan
Citera
2026-07-26, 13:07
Medlem
Citat:
Vad är det som avgör om det finns samtycke eller inte? Att hon säger det?
Din försvarare sliter sitt hår.

Åklagare: Guzman har genomfört samlag med xx utan xx:s samtycke. Här är bevisen.

Guzman: Vad är det som avgör om det fanns samtycke?
Citera
2026-07-26, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Helt sjukt. Minns en kräftskiva när jag satt och fingerpulla en ashet 20-åring under bordet samtidigt som jag pratade med min flickvän mitt emot. Alla hade runt 3 i promille. Då hade kvällen inte ens börjat. Sånt kommer aldrig dagens ungdomar uppleva.

"Åååh nej, han la ett finger på mina trosor buhuhu"

Går inte ha en sexuell relation utan att ovetandes känna sig fram. Man vet aldrig säkert om någon vill bli kysst. Man vet aldrig säkert att någon vill ha en hand på sitt lår. Går inte att veta. Alla som försvarar lagen är sjuka i huvudet. Kärlek, sex och barnafödande kommer upphöra, tack vare moralpanik hos feministiska offerkoftor med iq fiskmås.

Det enda du lyckades bevisa med din lilla "det var bättre förr" historia var att du är ett otroget rövhål. Men det visste vi redan. Det är dock inte olagligt att vara otrogen och detta har piss och intet med trådens ämne att göra. Men du ville antagligen bara berätta för männen på "din sida" att du också är cool och att du minsann också behandlar kvinnor illa, syftar inte på den du fingerpullade utan på din partner. Det ger er tydligen en stund i rampljuset i era kretsar.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Haha ok case closed. Du kunde inte förklara hur samtyckeslagen tillämpas i det scenariet.

Din sida: "samtyckeslagen är superenkel det krävs bara att man har samtycke hur svårt ska det vara?"

Min sida: "Ok, vad gäller i det här fullt normala scenariot då?"

Din sida: "kJHjl%# HFjk dkH..yz fldu qäE%@"

I just did, hoppas du gillade berättelsen om "Hannah and Hugo above The Bull's eye"
Citera
2026-07-26, 13:10
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Din försvarare sliter sitt hår.

Åklagare: Guzman har genomfört samlag med xx utan xx:s samtycke. Här är bevisen.

Guzman: Vad är det som avgör om det fanns samtycke?

svara på frågan istället? Vad är det som avgör om det finns samtycke eller inte? Är det att hon i efterhand säger att det inte fanns samtycke?
Citera
2026-07-26, 13:28
Medlem
Citat:
svara på frågan istället? Vad är det som avgör om det finns samtycke eller inte? Är det att hon i efterhand säger att det inte fanns samtycke?
Det är att hon samtyckte till att bli påsatt. Om hon nu gjorde det.

Att du inte vet är fel sak att säga vid rättegången.
Citera
2026-07-26, 13:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag har för mig att den här tjejen initialt sade att hon inte ville anmäla. Att hon ju själv varit en del av situationen. Men sedan tryckte kompisarna på att hon skulle anmäla.

Men jag kan komma ihåg fel, kanske blandar ihop med något annat fall.

Nej det är rätt fall.
Citera
2026-07-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Så ännu ett ickesvar.

Tråden handlar om samtyckeslagen och samtycke.

Ja jag har läst men det har föga med tråden att göra.

Du påskiner att sexualbrott skulle vara vanligare förr på grund av att man festade och umgicks mer då.

Du saknar helt belägg för det uttalandet.

Exakt så är det. Alkohol minskar hämningar och försämrar omdömet. Det är därför en inte får köra bil med alkohol i kroppen

Den som inte dricker alkohol eller små mängder alkohol har lägre risk att begå brott. Och lägre risk att bli utsatt för brott.

När unga dricker mindre så bör de därför bli mindre allvarliga sexualbrott. Nedan är citat från BRÅ.

"Resultaten visar på en fortsatt stark koppling mellan berusning och olika typer av våldsbrott och belyser därmed vikten av att ta med alkohol som en faktor när man arbetar brottspreventivt."

Länk till deras sida studien är där ochså.
https://bra.se/rapporter/arkiv/2015-02-24-alkohol--och-drogpaverkan-vid-misshandel-hot-personran-och-sexualbrott

Här är en artikel där en krimonolog talar om sambandet mellan alkohol och våld.

https://forskning.se/2016/02/08/valdet-minskar-trots-fler-anmalningar/

Så nu har vi en samtyckeslag som gör att varje ung man rent krasst inte har samma möjligheter att dricka alkohol har som när vi var unga.

Oaktsamhet är olagligt. Att vara ung innebär större oaktsamhet.
Att dricka alkohol ökar oaktsamheten.

Så om du skulle vart ung nu och druckit som tidigare generationer så skulle du ha hög risk att kunna bli dömd för Oaktsam våldtäkt.

Jag skulle inte rekommendera någon ung kille / man att dricka mer än något glas.

Med den nuvarande lagstiftningen är det inte värt risken.

Vi har alltså stiftat en konservativ lag som ska påverka unga mäns alkoholkonsumtion.
Och I all fall delvis gjort dem rättslösa.
Citera
2026-07-26, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Exakt så är det. Alkohol minskar hämningar och försämrar omdömet. Det är därför en inte får köra bil med alkohol i kroppen

Den som inte dricker alkohol eller små mängder alkohol har lägre risk att begå brott. Och lägre risk att bli utsatt för brott.

När unga dricker mindre så bör de därför bli mindre allvarliga sexualbrott. Nedan är citat från BRÅ.

"Resultaten visar på en fortsatt stark koppling mellan berusning och olika typer av våldsbrott och belyser därmed vikten av att ta med alkohol som en faktor när man arbetar brottspreventivt."

Länk till deras sida studien är där ochså.
https://bra.se/rapporter/arkiv/2015-02-24-alkohol--och-drogpaverkan-vid-misshandel-hot-personran-och-sexualbrott

Här är en artikel där en krimonolog talar om sambandet mellan alkohol och våld.

https://forskning.se/2016/02/08/valdet-minskar-trots-fler-anmalningar/

Så nu har vi en samtyckeslag som gör att varje ung man rent krasst inte har samma möjligheter att dricka alkohol har som när vi var unga.

Oaktsamhet är olagligt. Att vara ung innebär större oaktsamhet.
Att dricka alkohol ökar oaktsamheten.

Så om du skulle vart ung nu och druckit som tidigare generationer så skulle du ha hög risk att kunna bli dömd för Oaktsam våldtäkt.

Jag skulle inte rekommendera någon ung kille / man att dricka mer än något glas.

Med den nuvarande lagstiftningen är det inte värt risken.

Vi har alltså stiftat en konservativ lag som ska påverka unga mäns alkoholkonsumtion.
Och I all fall delvis gjort dem rättslösa.

Det märkliga är att samhället inte har förmanat killar/unga män att dricka måttligt såsom gjorts med tjejer/unga kvinnor. Med tanke på att killar/unga män blir utsatta för mer våld än tjejer/unga kvinnor, men det har aldrig varit de fulla killarnas fel när de råkat ut för nåt såsom det varit med fulla våldtagna tjejer. Rätt märkligt ändå
Citera
2026-07-26, 13:46
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Det enda du lyckades bevisa med din lilla "det var bättre förr" historia var att du är ett otroget rövhål. Men det visste vi redan. Det är dock inte olagligt att vara otrogen och detta har piss och intet med trådens ämne att göra. Men du ville antagligen bara berätta för männen på "din sida" att du också är cool och att du minsann också behandlar kvinnor illa, syftar inte på den du fingerpullade utan på din partner. Det ger er tydligen en stund i rampljuset i era kretsar.

Syftet med denna historia var att roliga kvällar med sex med unga snygga damer kraftigt är begränsade pga feminister. Ingen kille skulle våga göra något sådant i nutid.

Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
I just did, hoppas du gillade berättelsen om "Hannah and Hugo above The Bull's eye"

Kul historia, men du svarade inte på hur samtyckeslagen ska tillämpas i givet scenario. Anledningen är för att du inte vet, då lagen inte är tydlig nog att stipulera vad som gäller. Hugo kanske åker dit för våldtäkt, kanske inte. Sexet kanske är lagligt, kanske inte. Sätter han på henne bakifråk, ljuset släckt, musik på, i en säng som gungar. Hur många gånger får han köra kuken in och ut utan att fråga om det är ok? En gång per stöt? En gång per 10 stötar. Ingen vet.
Citera
2026-07-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Du menar att alkohol gör att en blir bättre på att bedöma sexuellt samtycke?

Eller att det inte påverkar?

Nej, det menar jag inte.

Du påstod dock att det var fler sexualbrott förr eftersom folk umgicks mer och drack mer.

Du har inga belägg för det och statistiken pekar åt motsatt håll.

Min poäng är att folk umgås mindre idag och är därför sämre på det sociala samspelet. Vilket även visar sig via det ökade antalet sexualbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in