Igår, 11:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Detsamma, du. Ni hatiska människor med era snedvridna sätt att tänka på.

Lagen om oaktsam våldtäkt behövs, när sådana som ni finns, som skiter I om ni överträder en annan människas sexuella integritet.

Du verkar inte förstått vad oaktsam våldtäkt innebär. Det betyder ju precis det att killen inte varit likgiltig(skitit) i vad den andre vill men ett par äldre kvinnor som är nämndemän (Behöver inte ha någon juridisk utbildning) sitter och gör en bedömning att killen borde nog ända ha förstått att det fanns en risk att tjejen inte ville.

De säger inte ens att han borde förstått att hon inte ville utan att han borde förstått att det fanns en risk att hon inte ville.

Och mig veterligen så tar man en liten risk varje gång man tar ett nytt initiativ (tyst samtycke).
Citera
Igår, 12:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
De är dåligt uppfostrade men det är ingen ursäkt för att stoppa kuken i någon utan att inhämta samtycke.

Har du kuk?
Citera
Igår, 12:13
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ändå är du rädd att de ska anmäla dig för oaktsam våldtäkt. Och ändå tycker du att det är ok att oaktsamt våldta dem. Nej, du hatar kvinnor. Och de föraktar dig. Annars skulle du inte gå runt med din rädsla för lagen.

Fan vad du är egocentrisk hela tiden. Varför tror du hela tiden att vi bara tänker på oss själva? Är det för att du bara tänker på dig själv hela tiden?
Citera
Igår, 12:17
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Mycket vidrigt och traumatiser offret.

Det finns säkert många frågor från mig som du ej besvarat Här kommer några jag kommer på.

Speciellt du och TomatKungen brukar tala om fawning och freezemode.

1.Kan fawning och freezemode utlösas utan att våld,hot eller utsatt situation förelegat?

2.Kan fawning o freezemode utlösas på grund av ett tidigare trauma? D.v.s. det är egentligen inte personen som är inblandad nu som behöver ha gjort något fel utan det kan vara en gammal liknande situation som utlöser fawning freezing nu?

3. Du skrev att bara ha sex i sig är att vara i en utsatt situation. Gäller det båda könen enligt dig?
Citera
Igår, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Alltså fortsätter du här så slutar vi skriva. Antingen trollar du eller så är du helt befriad från IQ.

En killen kan väl mycket väl upplevt sig haft samtycke (tyst samtycke) fastän tjejen senare säger till polisen att hon inte samtyckte.

Nu gav jag dig till och med svaret på min fråga.
Hur upplever man nåt som inte finns?

Antingen fanns det och gick att uppleva eller så hallucinerade han nåt som inte fanns.
Citera
Igår, 12:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi

Antingen fanns det och gick att uppleva eller så hallucinerade han nåt som inte fanns.

Alltså trollar du eller är du seriös?
Citera
Igår, 12:40
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Pipsis kommentar. Har fått massor av liknande helt IQ befriade svar.

Antingen trollar hon eller så begriper hon inte bättre. Kan man få någon avstängd från en tråd på grund av något av de alternativen?

Citat:
Citera
Igår, 12:49
Medlem
Citat:
Alltså trollar du eller är du seriös?
Ja vilket blev det.

Blev det ”Var skrev jag att det inte fanns samtycke” igen?
Citera
Igår, 12:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja vilket blev det.

Blev det ”Var skrev jag att det inte fanns samtycke” igen?

Kan 2 personer uppleva samma situation olika?
Citera
Igår, 12:57
Medlem
Citat:
Hallå? Hur upplever man ett samtycke som inte finns? Hallucinerar man?
Citera
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Jadu, ganska omöjligt att svara på. Du länkar till ingressen för en låst artikel. Att ens försöka bilda sig en informerad åsikt på det är bara enfaldigt.

Jag var ung långt innan samtyckeslagen ens var påtänkt. Och kan du tänka dig, ingen av alla de jag umgicks med skulle inte då heller tvinga sig på någon som inte ville ha sex. Även tjatsex sågs som ytterst patetiskt.

Jadu bokstavskombinationen. Om du anser att det är manligt att våldta och tvinga dig på andra så bör du nog tänka ett varv till. Att rapa upp misogyna påfund är heller inte manligt eller självständigt.

Vad en självständig karl är för mig? Någon som inte ligger andra till last. Någon som tar hand om de sina. Någon som behandlar sina medmänniskor med respekt men som står upp för det som är rätt. Någon som inte gnäller och drar på sig offerkofftan titt som tätt och gnäller om hur missgynnad man är. Några exempel.

Det gäller två 18-åringar som hånglade på krogen och han fingrade henne. Han hävdar verbalt samtycke, hon håller inte med. Han blev dömd.

Vad tycker DU?
Citera
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hallå? Hur upplever man ett samtycke som inte finns? Hallucinerar man?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in