2026-07-25, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackifer
https://delafil.se/1fa0da11f081302f/Eskilstuna_tingsr%C3%A4tt_B_3452-24_Dom_20260723.pdf?download_token=bb8774f8cc520fc 22c0ccd7eb0ef8f73 bc445408760a29f16b6b951a93b56e38

läst allt nu i detta. Asså hur fan kan han få 12?? år!! De står ju att det inte finns bevisning att han vetat om detta..?? och för 10 k är det mer rimligt man ställer upp för en drog grej. Men för mord. asså nääe?? Ja tror fan inte de alltså. och hans förhör på youtube så låter han faktiskt inte alls som å ljuga??
”han har hyrt stuga å bil till mördarna” men ej varit där me dom, inte smsa nått om mord eller liknande. hur fan kan man få 12?? år i sverige?! känns för hardcore asså .

På ett sätt är det bra för det skickar signaler till svenska folket att ge fan att hänga med människor som planerar att mörda folk.
Citera
2026-07-25, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Han är väl en ADHD-tjackis med noll impulskontroll, går fem på dussinet sådana här individer i de lägre samhällsklasserna. En naiv tomte som blev blåst av yrkeskriminella, knappast första eller sista gången det händer, men 12 år är ändå en jävla konsekvens för att vara lite korkad. Håller med tidigare skribent som sa att det vore väl rimligare om han fick straff för det brott han trodde att han gjorde.

Har lyssnat på hela förhöret och det är ju ett skämt. Hade jag varit nämndeman hade jag INTE dömt någon med den här bevisningen. Kalkonförhör utan stödjande bevisning och åklagaren grillar knappt honom något. Det låter nästan som att han inte ens tror på det här åtalet själv.

Vill du tillbaka till V där man belönar dessa med tv-spel och kanelbullar på ett "hem"?
Citera
2026-07-25, 11:50
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Vill du tillbaka till V där man belönar dessa med tv-spel och kanelbullar på ett "hem"?

Nej men lite proportion, ge han 6 år då? Det är ju en fullständig idiot som blivit blåst av yrkeskriminella psykopater, plus att offren är ju inte Agda och Pelle. Skulle hellre gett han 12 år för stölderna han blivit dömd för än det här skämtet.
Citera
2026-07-25, 19:03
Medlem
Womenwarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman
Någon som ladda upp fup?
https://www.krimfup.se/search/sami-ringeliding-jakobsson

Finns rätt många FUP på honom på Krim fup.

Tror något av de gäller mordförsöket. Troligtvis de med många pdf filer.
Citera
2026-07-25, 19:59
Medlem
Ingen av Fup länkarna funkar att ladda ner, finns den bara ett kort tag?
Citera
2026-07-25, 21:44
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Nej men lite proportion, ge han 6 år då? Det är ju en fullständig idiot som blivit blåst av yrkeskriminella psykopater, plus att offren är ju inte Agda och Pelle. Skulle hellre gett han 12 år för stölderna han blivit dömd för än det här skämtet.

Nja han vill framstå som naiv och som att han inte förstår allt men han har väldigt hög IQ men det i kombination med ingen impulskontroll och olika diagnoser gör att folk underskattar honom.

Nu vet jag inte om det juridiskt är ett rimligt straff men man ska inte underskatta honom och tro att han är ett offer för så är det inte.
Citera
2026-07-25, 23:29
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Nja han vill framstå som naiv och som att han inte förstår allt men han har väldigt hög IQ men det i kombination med ingen impulskontroll och olika diagnoser gör att folk underskattar honom.

Nu vet jag inte om det juridiskt är ett rimligt straff men man ska inte underskatta honom och tro att han är ett offer för så är det inte.

Känner du karln personligen?
Har man hög IQ kan man lura Tingrätten till månen. Politiskt tillsatta lallare i TR. För övrigt bör man avskaffa TR. Absolut inte rättssäkert. Hovrätten kommer riva upp dessa 12 år och ändra domen till skyddande av brottsling.
Citera
2026-07-26, 04:35
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Känner du karln personligen?
Har man hög IQ kan man lura Tingrätten till månen. Politiskt tillsatta lallare i TR. För övrigt bör man avskaffa TR. Absolut inte rättssäkert. Hovrätten kommer riva upp dessa 12 år och ändra domen till skyddande av brottsling.

Ja jag tror också att det blir lägre straff i sista änden.
Nja tror att han inte hade tillräckligt med utrymme för att manipulera i TR, har inte läst FUP eller lyssnat på rättegången mm men jag antar att han hade en advokat?
Kommer han att behålla samma?

Ärligt talat tror jag inte att han bryr sig om han får sitta många år, han kommer bara ta dagen som den kommer.
Citera
2026-07-26, 05:06
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Nja tror att han inte hade tillräckligt med utrymme för att manipulera i TR, har inte läst FUP eller lyssnat på rättegången mm men jag antar att han hade en advokat?

Ärligt talat tror jag inte att han bryr sig om han får sitta många år, han kommer bara ta dagen som den kommer.

Såg om "Raggarjävlar" igår och det slog mig hur obrydd han är trots alla ekonomiska problem samt även drogproblem/drogdomar. Så precis som du skriver så lär han knappast bry sig om fängelsestraffet.
Citera
2026-07-26, 11:07
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:

I de blindas rike är den enögde kung. Människor med hög intellektuell förmåga brukar inte fastna längst ner i den sociala hierarkin.
Citera
2026-07-26, 11:09
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:

Hade jag varit han hade jag bytt advokat, den kärringen gjorde inte mycket.
Citera
2026-07-26, 12:08
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:

Att han har hög IQ har jag svårt att tro. Tror inte att han är efterbliven eller så, men han framstår inte som något geni direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in