2026-07-24, 22:14
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Sami verkade inte känna någon av de han skrev med på Signal, fattar inte hur han vågar hyra bil och AirBNB-boende i sitt eget namn, att användas för kriminell verksamhet av folk han inte vet vilka de är.

Allt för 10.000-15.000 kronor (i bästa fall, inga inkomst-garantier direkt)

Snacka om dålig Risk-Reward ratio!

Hur fan kunde han riska så mycket för så lite (eventuell) belöning?

Han är väl en ADHD-tjackis med noll impulskontroll, går fem på dussinet sådana här individer i de lägre samhällsklasserna. En naiv tomte som blev blåst av yrkeskriminella, knappast första eller sista gången det händer, men 12 år är ändå en jävla konsekvens för att vara lite korkad. Håller med tidigare skribent som sa att det vore väl rimligare om han fick straff för det brott han trodde att han gjorde.

Har lyssnat på hela förhöret och det är ju ett skämt. Hade jag varit nämndeman hade jag INTE dömt någon med den här bevisningen. Kalkonförhör utan stödjande bevisning och åklagaren grillar knappt honom något. Det låter nästan som att han inte ens tror på det här åtalet själv.
Citera
2026-07-24, 22:44
Medlem
Hur länge har han suttit häktad ?
Citera
2026-07-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Han är väl en ADHD-tjackis med noll impulskontroll, går fem på dussinet sådana här individer i de lägre samhällsklasserna. En naiv tomte som blev blåst av yrkeskriminella, knappast första eller sista gången det händer, men 12 år är ändå en jävla konsekvens för att vara lite korkad. Håller med tidigare skribent som sa att det vore väl rimligare om han fick straff för det brott han trodde att han gjorde.

Har lyssnat på hela förhöret och det är ju ett skämt. Hade jag varit nämndeman hade jag INTE dömt någon med den här bevisningen. Kalkonförhör utan stödjande bevisning och åklagaren grillar knappt honom något. Det låter nästan som att han inte ens tror på det här åtalet själv.

Så du är säker på att han blir helt friad.?
Citera
2026-07-24, 22:51
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill

Han är ju i stort sett livsstilskriminell sedan flera år. Dom fick väl äntligen fast han för något som ger lite tid och körde på det.
Han funkar ju inte i samhället.

Med lite tur kanske han kan få lite ordning på sig själv och vi får en ny liten dokumentär om 10år.
Citera
2026-07-24, 23:00
Medlem
Hermi-Tages avatar
Är det klartlagt utom rimligt tvivel att bil och lägenhet skulle användas till mord?
Förklaringen om narkotikatillverkning är på nåt sätt rimlig...
Citera
2026-07-24, 23:24
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppodumle
Så du är säker på att han blir helt friad.?

Nej alltså jag är lekman, men jag tycker det är ett skämt att få 12 år för detta. Ingen inblandad lät övertygad om hans absoluta skuld.

Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Han är ju i stort sett livsstilskriminell sedan flera år. Dom fick väl äntligen fast han för något som ger lite tid och körde på det.
Han funkar ju inte i samhället.

Med lite tur kanske han kan få lite ordning på sig själv och vi får en ny liten dokumentär om 10år.

Så är det väl, men bara för att polisen inte kan sätta dit honom för småstölder borde man skicka på 12 år för att han är en idiot. Eller så är det så man måste göra, jag vet inte, tycker bara nivån på det jag hörde var väldigt låg och det är absurt om sådana här kalkonrättegångar kan leda till 12 år.
Citera
2026-07-25, 00:02
Medlem
Halte Haralds avatar
Rättegången finns nu upplagd pp Primecrime appen. Ska lyssna nu och somna in
Citera
2026-07-25, 00:21
Medlem
Försvarar varken handlingen eller Sami men orimligt långt straff för det man kan läsa sig till han har gjort. Vi går åt fel håll med kriminalpolitiken.
Citera
2026-07-25, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Försvarar varken handlingen eller Sami men orimligt långt straff för det man kan läsa sig till han har gjort. Vi går åt fel håll med kriminalpolitiken.
Vad fick han? 10 år?
Citera
2026-07-25, 01:25
Medlem
https://delafil.se/7cf62b7b0d21574b/Eskilstuna_tingsrätt_B_3452-24_Dom_20260723.pdf
Citera
2026-07-25, 01:35
Medlem
Tjackifers avatar
https://delafil.se/1fa0da11f081302f/Eskilstuna_tingsr%C3%A4tt_B_3452-24_Dom_20260723.pdf?download_token=bb8774f8cc520fc 22c0ccd7eb0ef8f73 bc445408760a29f16b6b951a93b56e38

läst allt nu i detta. Asså hur fan kan han få 12?? år!! De står ju att det inte finns bevisning att han vetat om detta..?? och för 10 k är det mer rimligt man ställer upp för en drog grej. Men för mord. asså nääe?? Ja tror fan inte de alltså. och hans förhör på youtube så låter han faktiskt inte alls som å ljuga??
”han har hyrt stuga å bil till mördarna” men ej varit där me dom, inte smsa nått om mord eller liknande. hur fan kan man få 12?? år i sverige?! känns för hardcore asså .
Citera
2026-07-25, 01:44
Medlem
Tjackifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockertuppen
Jag vet att Sami har vart ute en sväng i väntan på rättegång. Enligt hans bror

sami satt häktad typ okt 2024 till feb 2025. sen häktad igen april 2026 å e fortfarande i väntan på fastställan av dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in